Renault Mégane Grand Tour 1.5 dCi 105 Business (2006)
autoreview
Signalement
| Uitvoering | Mégane Grand Tour 1.5 dCi 105 Business |
|---|---|
| Versnellingen | 6, Handgeschakeld |
| Bouwjaar | 2006 |
| Jaar van aanschaf | 2006 |
| KM-stand bij aanschaf | 10 km |
| KM-stand laatst | 0 km |
ERVARINGEN
Heerlijke reiswagen. Lekker ruim, zuinig en behoorlijk rijk uitgerust.
Ik heb hem nu twee weken in bezit en in die twee weken 2500 Km gereden.
Je hebt niet het idee dat je ’maar’ met een 1.5 onderweg bent. In alle versnellingen voldoende trekkracht. Ook in de zesde versnelling. Volgens de carbase op autoweek.nl zit er een 5 bak in, maar het zijn er toch echt 6.
Fijne stoelen, bestuurdersstoel met lende steun. De regensensor is ook een uitkomst. Cruise- en climate control zijn allemaal standaard.
Ik heb alleen de radio-cd speler laten upgraden naar ééntje die ook MP3’s ondersteund en er een met leer bekleed stuurwiel en versnellingspook in laten zetten. Dit stuur ligt net iets lekkerder in de hand.
Verder heeft ie een enorme kofferbak, zelfs groter dan die van zijn grote broer, de Laguna. Opberg ruimte is ook in de cabine zelf ruim voor handen, ruime vakken in de deuren en de opbergruimte in de armsteun voor is van het formaat ’kliko’.
Het verbruik zit op dit moment op bijna 1 op 19, ik rijd ong. 70% op de snelweg.
Ik verwacht dat het verbruik nog een fractie afneemt en dat je met een normale rijstijl zeker wel 1 op 20 kunt halen.
Er zijn weinig auto’s in deze klasse die hem dit nadoen.
PROBLEMEN
Geen, mag ook niet voor een twee weken oude auto.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.
Ontdek deze occasions: had je ze al gezien?
Lees ook

Renault Mégane Estate 2.0 – 2008 – 552.453 km - Klokje rond

Renault Mégane Grand Tour 1.6 16V Tech Line (2006)

Nu al meer automobilisten met drank op achter het stuur betrapt dan in heel 2024

Porsche 911 T-Hybrid blijkt toch wat geschikter voor langdurige stilstand




Lezersreacties (0)
Reageren