Renault Mégane Grand Tour 1.5 dCi 100 Dynamique Luxe (2005)

autoreview

Renault Mégane Grand Tour
Renault Mégane Grand TourRenault Mégane Grand TourRenault Mégane Grand TourRenault Mégane Grand TourRenault Mégane Grand TourRenault Mégane Grand TourRenault Mégane Grand TourRenault Mégane - interieurRenault Mégane - interieurRenault Mégane - interieur

Signalement

UitvoeringMégane Grand Tour 1.5 dCi 100 Dynamique Luxe
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2005
Jaar van aanschaf2005
KM-stand bij aanschaf13 km
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

Nieuwe baan nieuwe auto. Zoek maar een diesel voor een leuk leasebedrag.
Golf? Een instappertje?
Focus? Mwoahh!
C4? Tijdens het maken van de keus helaas nog niet live te bewonderen!
Astra? NEEN!
Megane? Alleen de GT!

De Renault Megane Grand Tour 1.5 dCi 100pk Dynamique Luxe is zeer compleet uitgerust. LM, climat control, regensensor, radio/cd, dimmende binnenspiegel, leeslampjes achterin, rolscherm voor de kofferbak, etc. én GIGA veel bergruimte.
Optioneel Winterbanden, Xenon, Lederen bekleding en een trekhaak.

De wagen glijdt zomaar over de weg. Een rustige, stille auto met voldoende trekkracht. De 100pk rijdt goed, maar heeft zeker niet overdreven veel power. Bij het file rijden is de motor soms wat schokkerig. De versnellingsbak is redelijk direct. Maar als je te nonchalant schakelt wil deze af en toe even ongewild de tand poetsen. De iets wat lange versnellingspook vind ik niets. Daarnaast zou een zesde versnelling zou bij hogere snelheden wel prettig zijn.

De Cruise control werkt erg gemakkelijk, alleen neemt de digitale regelaar soms i.p.v. 2 km een stap van 4 km.

De lederen stoelen zitten heerlijk. Fijne goed verstelbare lende -en hoofdsteunen. Achterin is de zitpositie goed. Veel beenruimte en ook lange mensen hebben voldoende hoofdruimte. Ik heb in veel auto’s van deze klasse achterin gezeten, en volgens mij is deze echt de grootste. Reizen met vier personen is zeker goed te doen.

Het zicht rondom is goed en de neus is redelijk goed zichtbaar. Alleen lijkt de auto van binnenuit aan de achterkant altijd groter. Parkeersensor had er toch echt bij moeten zitten.

Zelfs wanneer de voorstoelen helemaal naar achter staan, kun met gemak een fiets volledig achterin kwijt. Uiteraard met een neergeklapte achterbank. Wat een ruimte!

De bergvakken dragen extra bij aan het gevoel van ruimte: zowel in beide voordeuren kun je onder de armsteunen cd’s kwijt, daarnaast onderin de deuren een hoop rommel. Ook heb je onopvallende opbergvakken onder je voeten. Een zeer ruim dashboardkastje en een grote bergruimte onder de middenarmsteun.

Het verbruik is ongeveer 5.6 liter/100km. In combinatie met de 60 litertank hoef je pas ruim voorbij de 1000km te tanken. Dit bevalt me prima!

Wat me niet aan deze auto bevalt?

De regensensor! Of deze nu op één druppel of vijf druppels staat!? Ik merk nauwelijks verschil. Daarnaast vind ik de regensensor te traag reageren. Af en toe bedien ik de ruitenwisser handmatig.

Een bijzonder verschijnsel is de werveling van regenwater, die zich tegen de portierruit net achter de linkerspiegel voordoet. Hier is kennelijk iets niet helemaal goed gegaan in de windtunnel. Het zicht op je linkerspiegel wordt je behoorlijk ontnomen.

Iets meer vermogen en een zesde versnelling. De 1.9 dCi met 120pk en een zesde versnelling voldoet een stuk beter.

PROBLEMEN

Het stiksel van het leer bovenaan de versnellingspook is sinds dag 2 al los.

Eén keer werkte de achterruitwisser niet. De volgende dag werkte deze weer.

8,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

PRIVATE LEASE Renault Mégane

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (0)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.