Renault Mégane Estate dCi 90 Expression (2011)

Renault Mégane Estate
Renault Mégane EstateRenault Mégane EstateRenault Mégane EstateRenault Mégane EstateRenault Mégane EstateRenault Mégane EstateRenault Mégane EstateRenault Mégane EstateRenault Mégane EstateRenault Mégane EstateRenault Mégane EstateRenault Mégane EstateRenault Mégane EstateRenault Mégane EstateRenault Mégane EstateRenault Mégane EstateRenault Mégane EstateRenault Mégane EstateRenault Mégane EstateRenault Mégane EstateRenault Mégane Estate

UitvoeringMégane Estate dCi 90 Expression
Bouwjaar2011
Jaar van aanschaf2011

Eerste review

Zo dit is de eerste keer dat ik een review ga schrijven over mijn huidige auto (van de zaak).

Na 4 maanden wachten kon ik eindelijk de nieuwe Megane Estate ophalen in Rotterdam.

Nu na 4 maanden staat er +-18.000km op de teller inclusief een autovakantie naar Rome.

Ten eerste rijd de auto super. Strak op de weg, redelijk stil (windgeruis). Onderkant van de bestuurdersstoel had voor mij nog iets langer mogen zijn, maar dit stoort opzich niet, zelf ben ik +- 1.88-1.90.

Voor een 1.5 is de auto geen sportwagen maar komt redelijk goed met het verkeer mee. In Duitsland op de autobahn een top van 197 met een weg die ligt naar beneden liep. Actieradius gaat wel enorm hard naar beneden :)..

In het begin al begon het kraken van de deuren, wat uiteindelijk de deurrubbers bleken te zijn. Met wat siliconenspray op de deurrubbers geluid/gekraak verdwenen.

Kap boven het rechterachterwiel laat steeds los, alsof deze niet goed gemonteerd is. Dit euvel geef ik de 25ste door als de auto naar de inspectiebeurt moet. Idem dito voor mijn collega die hier ook last van heeft. Mischien een bekend iets?

Deuren bleken na 10.000km niet goed te sluiten, niet passend. Na checken bleek dat de scharnieren van de deuren los zaten, 2 van de 4 scharnieren moeten bijdraaien met een torx.

Vanaf het begin af aan licht piepende remmen bij het remmen, zal ik ook nog even doorgeven. Maar zal waarschijnlijk niets bijzonders zijn.

Voor de rest is het een prima auto om mee te rijden, vooral als de motor warm is.

Verbruik in Italie: 5.1/100km - Verbruik over het algemeen 5.4/100km.

Lange afstanden zijn goed te doen, en met de 3 12volt aansluitingen ideaal om op vakantie mee te gaan. Jammer van de kleine dingen zoals de deurrubbers, deurscharnieren die los zitten etc. voor een nieuwe auto.

3,5

PRIVATE LEASE Renault Mégane