Abonneer nú met korting

Kies nú voor een abonnement met korting

Navigatie

MENU
AutoWeek

Menu

  • Nieuws
    • Advies Centrum
    • Autonieuws
    • Autotechniek
    • Banden
    • Bestelauto's
    • Campers
    • Classics & Youngtimers
    • Elektrische auto
    • Supercars
    • Verkoopcijfers
    • Podcasts
  • Tests
    • Autoreviews
    • Autotests
    • Nieuwste autovideo's
    • Verbruiksmonitor
    • Zelf testen?
  • Auto's
    • Auto zoeken
    • CarBase Autovergelijker
    • Elektrische auto's
    • Private Lease
    • Nieuwe auto uit voorraad
  • Occasions
    • Occasion zoeken
    • Klassieker zoeken
    • Tweedehands auto
    • Auto importeren
    • Auto onderhoud
  • Tools
    • Autobandenvergelijker
    • Autoverzekering vergelijker
    • Bijtelling Calculator
    • BPM Calculator
    • Kentekencheck
    • Kostenberekening
    • Waardebepaling
    • Private Lease Vergelijker
    • Wegenbelasting
  • Forum
    • Forum Index
    • Actieve topics
    • Nieuwste topics
    • Zoeken
    • Uitleg Forum
  • Word nu
    abonnee!
    • AutoWeek
    • AutoWeek Classics
    • AutoWeek Campers
    • AutoWeek GTO
    • Abonnee voordeel
    • Bestel editie
    • Nu in AutoWeek
  • Account
    • Mijn auto's/reviews
    • Mijn occasions
    • Mijn alerts
    • Mijn gegevens
    • Uitloggen
    • Mijn AutoWeek

      Autoweek Account
      • Autoreviews schrijven
      • Brandstofverbruik bijhouden
      • Reageren op berichten
      • Autobrochures downloaden
      • Nieuwsalerts instellen
      • Deelnemen aan het AW Forum

      en nog veel meer..

      Registreren Inloggen
    • Om te kunnen inloggen op Mijn AutoWeek moet u akkoord gaan met onze privacy voorwaarden.

      Meer informatie
  • Zoeken
Sluiten

Zoeken

Op trefwoord

of

Op kenteken

Zoeken

Auto's
Kenteken
AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
  • Home
  • Reviews
  • Renault
  • Mégane Estate

Renault Mégane Estate TCe 130 Privilège (2010) #2

autoreview

9
Renault Mégane Estate TCe 130 Privilège (2010) #2
joram 9415831
  • joram 941583113
  • Gebruikersreview
11 juli 2020 om 16:39
  • Meer
    • Linkedin
    • Pinterest
    • Print
    • Email
  • Whatsapp
  • Twitter
  • Facebook

Signalement

UitvoeringMégane Estate TCe 130 Privilège
Versnellingen6, Handgeschakeld
Bouwjaar2010
Jaar van aanschaf2016
KM-stand bij aanschaf139.000 km
KM-stand laatst189.000 km
Lezerswaardering: 89%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media kan niet verantwoordelijk worden gesteld voor de inhoud of eventuele gevolgen ervan. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Meer dan tevreden

  • 182.000 km
  • 11 juli 2020

Zo'n 4.5 jaar geleden deze Renault Megane aangeschaft. Met hulp en advies van het Autoweek forum kwam ik uiteindelijk tot deze renault Megane. Omdat ik zelf vaak reviews lees en des tijds daarmee erg geholpen was is het tijd om iets terug te schrijven.

4.5 jaar geleden (ongeveer januari 2016) kochten we deze renault vanwege komst eerste kindje. Eisen van de auto des tijds;
- niet te zwaar (MRB)
- niet meer dan 140.000 km op teller
- niet te hoog benzineverbruik
- veel ruimte in kofferbak
- genoeg (been) ruimte voor bestuurder (ben zo'n 2m)
- gevoel van luxe
- veel opties

Toen ik ging kijken voor deze auto was het gelijk liefde op het eerste gezicht (en nog steeds zijn we meer dan tevreden over deze auto).
Doorslaggevend was ook het enthousiasme van mijn vrouw die mee was om de auto te bezichtigen.

De auto was zeer rijk uitgerust met o.a.;
- CD wisselaar voor 6 CD's
- lederen bekleding
-stoel verwarming
- stoelen elektrisch verstelbaar
- navigatie
- aux aansluiting
- keyless and go
- sportieve bumperpakket
- xenon adaptief
- etc.

Door alle luxe en opties die op deze auto aanwezig zijn is het zoeken naar een andere auto een hele opgave geworden.

We rijden dus al bijna 5 jaar met plezier in deze auto welke wij heerlijk vinden rijden. In bepaalde reviews wordt er gezegd dat de stuurinrichting niet recht zou staan ten opzichte van de auto...?? heb hier nooit iets van gemerkt. Het schakelen gaat fantastisch de auto reageert prima op verschillende situaties.
Soms duurt het even voordat de auto echt lekker op gang komt omdat de turbo eerst aan het werk moet. Vanaf zo'n 2000 tpm begint het iets te worden. Het is geen scheurijzer maar met een juiste rijstijl vind ik de auto soms nog vrij sportief. Deze 130pk versie laat zich in ongeveer 10 seconden van 0 naar 100 km/ph brengen wat ik erg netjes vind.
Op de snelweg is het soms nodig om even terug te schakelen als je veel vermogen nodig hebt bij het plotseling inhalen.
Vind het toerental voor een auto met 6 versnellingen op de snelweg nog wel wat hoog. Bij 120km/ph zit ik volgens mij boven de 3500 toeren.
Doordat de auto 6 versnellingen heeft is de overbrenging erg snel. Hierdoor sla ik wel eens een versnelling over omdat dit rustiger rijd. Dan trek ik bijvoorbeeld in de derde versnelling rustig door naar zo'n 3000 toeren waarna ik de vierde versnelling oversla en de auto in de vijfde versnelling zet. De meningen over deze methode zijn verdeeld maar schijnt niet slecht te zijn voor de auto.

Volgens de boordcomputer rijd ik momenteel zo'n 8.5 ltr op 100km (1 op 11.7). Dit is gecombineerd verbruik en veel binnen bebouwde kom.
We rijden tussen de 10.000 en 13.000 km per jaar dus dat vinden we goed te doen (ook al zou ik graag wat minder willen verbruiken).

De autosleutel vind ik ideaal. Deze blijft lekker in het kleine vakje van mijn broekzak en hoef ik eigenlijk niet te gebruiken vanwege de keyless and go.

De stoelen vind ik super en ondersteunen goed (vooral zijwaarts). Met mijn lengte zit ik meer dan prima, al heeft de persoon achter mij minder geluk.
De auto beschikt over veel opbergvakjes waardoor je soms vergeet dat je er zoveel aan boord hebt.

De auto is geregeld gebruikt bij verhuizing of verbouwing en meestal paste alles wel in de auto. Dit komt mede doordat de stoel van de passagier ook helemaal plat kan. Hierdoor kan je makkelijk bouwmaterialen zoals gipsplaten vervoeren in je auto.

Ik ben ook helemaal verkocht aan mijn digitale aanduiding van de snelheid. Deze ervaring had ik ook in mijn twingo, maar ook nu weer ben ik daar erg aan gehecht en zou ik eigenlijk niet analoog meer willen aflezen. Dit omdat het digitaal aflezen naar mijn idee veel nauwkeuriger is.
Gebruik geregeld de cruise control en dan rijd de auto heerlijk ontspannen.

Naast het periodieke onderhoud en slijtage gevoelige onderdelen zoals remmen of banden heb ik nooit grote onkosten gehad (één keer stabilisator stangen moeten vervangen, maar die kosten waren ongeveer 90 euro totaal).

Eén van de audio speakers in de passagiersdeur heb ik denk ik opgeblazen doordat ik deze overbelast heb (iets te enthousiast met de Slam FM mixmarathon).

Ook de stoelverwarming wordt intensief gebruikt in de koude periodes en bevallen uitstekend.

De adaptieve xenon verlichting stuurt mooi de bocht mee in en heb ik vervangen voor blauwere 8000k lampen.

Materialen in de auto vind ik van een mooie en hoogwaardige kwaliteit. Beschadigingen en of krassen zie je nauwelijks of komen er niet.

Navigatie heb ik vanaf het begin eigenlijk niet echt gebruikt omdat ik graag werk met Google Maps omdat deze de meest actuele informatie geeft. De telefoon zet ik dan op het plekje bij de navigatie waardoor deze niet in een aparte houder hoeft.
Bluetooth werkt prima met mijn telefoon. Ook de spraakbesturing om iemand te bellen werkt goed. Deze moet je wel zelf programmeren (inspreken per naam).
Nadeel vind ik ook dat je de nummers handmatig moet toevoegen. De auto neemt dus niet automatisch je hele telefoonboek van je telefoon over (tenminste niet bij mijn auto).

Op dit moment zijn we op zoek naar een opvolger voor deze auto. Dit omdat we nog een kindje krijgen. Daardoor zou ik graag een wat hogere auto willen omdat ik met mijn 2 meter moeite heb om de kinderen makkelijk in- en uit de auto te tillen. Toch merk ik dat het lastig is om een geschikte auto te vinden aangezien we toch een beetje verpest zijn aan deze luxe en ruimte.

wat een gemis

  • 189.000 km
  • 30 december 2021

De Renault heb ik rond oktober 2020 ingeruild voor een citroën C4 GP uit 2016. Hierover ga ik nog een review schrijven.
Ik mis mijn Renault geregeld... De reden van weg doen (binnenruimte) blijft een vast gegeven. Toch is daarmee alles wel gezegd.
Heb met de C4 meer problemen gehad in 5 maanden dan met de Renault in (bijna) 5 jaar...
Mis de fijne wegligging, fijne (verwarmbaren) stoelen, sportieve uiterlijk (subjectief). De Renault was voor ons gezin een betrouwbare auto waar we veel plezier van hebben beleefd.

4,5
  • Betrouwbaarheid
    5
  • Prestaties
    4
  • Comfort
    4
  • Kosten
    5
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
  • Rijd je zelf met een Renault Mégane? Start je eigen gebruikersreview en deel je ervaringen
 
  • Houd me op de hoogte over de Renault Mégane
  • Rapporteer deze review

Beoordeel deze review

Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.

  • slecht
  • onvoldoende
  • voldoende
  • goed
  • uitstekend

PRIVATE LEASE Renault Mégane

INFO
Renault
Renault
Renault Mégane Estate TCe 115 Zen (5D/6H)
€ 434
Bekijk nu ⟩
Renault Mégane in de Private Lease Vergelijker

Uitgelicht aanbod

    Renault Mégane Estate 1.5 dCi Expression - Navigatie

    Renault Mégane Estate 1.5 dCi Expression - Navigatie

    • 2012
    • 217.488 km

    € 4.950

    Renault Mégane Estate 1.5 dCi GT-Line, Bose sound system, Navi, A-rij camera, 18" velgen, Trekhaak, TOPSTAAT!!

    Renault Mégane Estate 1.5 dCi GT-Line, Bose sound system, Navi, A-rij camera, 18" velgen, Trekhaak, TOPSTAAT!!

    • 2012
    • 214.912 km

    € 4.950

    Renault Mégane 1.4 TCe GT-Line Navi 6-Bak

    Renault Mégane 1.4 TCe GT-Line Navi 6-Bak

    • 2012
    • 163.201 km

    € 6.850

Meer Renault Mégane occasions

Gerelateerde forumtopics

  • Renault Megane IV

    1714
    • 24 augustus 2021

Lezersreacties (9)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens

Bekijk ook

Kopersgids

Zoeken en vergelijken
  • Renault Mégane specificaties
  • Renault Mégane occasions
  • Renault Mégane video's
Advies en informatie
  • Renault Mégane tests
  • Renault Mégane gebruikersreviews
  • Renault Mégane index
PREMIUM
Renault Megane E-Tech Electric vs. Volkswagen ID3 - Dubbeltest

Renault Megane E-Tech Electric vs. Volkswagen ID3 - Dubbeltest

De nieuwe Renault Megane E-Tech is in alles een directe rivaal voor de Volkswagen ID.3, maar...

Lees meer
 

Renault Mégane reviews

  • Gebruikersreview
    Renault Mégane Estate TCe 130 Bose (2011)

    Renault Mégane Estate TCe 130 Bose (2011)

    • 21 oktober 2020
  • Gebruikersreview
    Renault Mégane Estate TCe 130 Privilège (2010) #2

    Renault Mégane Estate TCe 130 Privilège...

    9
    • 11 juli 2020
  • Gebruikersreview
    Renault Mégane Estate dCi 110 Dynamique (2010)

    Renault Mégane Estate dCi 110 Dynamique...

    2
    • 30 januari 2019
  • Gebruikersreview
    Renault Mégane Estate dCi 110 Dynamique (2011)

    Renault Mégane Estate dCi 110 Dynamique...

    5
    • 21 december 2018
  • Gebruikersreview
    Renault Mégane Estate TCe 180 Dynamique (2010)

    Renault Mégane Estate TCe 180 Dynamique...

    1
    • 17 juni 2018
  • Gebruikersreview
    Renault Mégane Estate 1.6 16V 110 Dynamique (2009)

    Renault Mégane Estate 1.6 16V 110 Dynamique...

    6
    • 12 mei 2017
  • Gebruikersreview
    Renault Mégane Estate dCi 110 Expression (2011)

    Renault Mégane Estate dCi 110 Expression...

    3
    • 12 november 2016
meer reviews
Renault Mégane III - Occasion Aankoopadvies

Renault Mégane III - Occasion Aankoopadvies

110

De derde generatie Renault Mégane blijkt fijne middenklasser met verrassend weinig minpunten....

Gerelateerd

  • Model
  • Merk
Model
Model
  • PREMIUM
    Renault Megane E-Tech Electric vs. Volkswagen ID3 - Dubbeltest

    Renault Megane E-Tech Electric vs. Volkswagen...

    • 14 juni 2022
  • Gebruikersreview
    Renault Mégane TCe 100 Zen (2017)

    Renault Mégane TCe 100 Zen (2017)

    1
    • 1 juni 2022
  • Nieuws
    Renault introduceert speciale uitvoering voor (plug-in) hybride modellen

    Renault introduceert speciale uitvoering...

    15
    • 1 juni 2022
  • Gebruikersreview
    Renault Mégane Estate dCi 110 ECO2 Bose (2014)

    Renault Mégane Estate dCi 110 ECO2 Bose...

    4
    • 19 april 2022
  • Nieuws
    Renault Mégane II - Facelift Friday

    Renault Mégane II - Facelift Friday

    62
    • 1 april 2022
  • Renault Mégane Coupé 2.0 - Op de rollenbank

    Renault Mégane Coupé 2.0 - Op de rollenbank

    • 24 maart 2022
  • Gebruikersreview
    Renault Mégane Coupé 1.6 16V 110 Parisiènne (2012)

    Renault Mégane Coupé 1.6 16V 110 Parisiènne...

    4
    • 21 maart 2022
Merk
Merk
  • Gebruikersreview
    Renault Kadjar Energy dCi 110 Intens (2015)

    Renault Kadjar Energy dCi 110 Intens (2015)

    1
    • 24 juni 2022
  • Nieuws
    Renault Laguna III - Facelift Friday

    Renault Laguna III - Facelift Friday

    48
    • 24 juni 2022
  • Achtergrond
    Een refurbished Renault: fabrikanten ontdekken tweedehands markt

    Een refurbished Renault: fabrikanten ontdekken...

    95
    • 18 juni 2022
  • Nieuws
    Kleine update voor Renault Zoe

    Kleine update voor Renault Zoe

    23
    • 17 juni 2022
  • Nieuws
    Prijzen elektrische Renault Master E-Tech Electric bekend

    Prijzen elektrische Renault Master E-Tech...

    101
    • 14 juni 2022
  • PREMIUM
    Renault Megane E-Tech Electric vs. Volkswagen ID3 - Dubbeltest

    Renault Megane E-Tech Electric vs. Volkswagen...

    • 14 juni 2022
  • Nieuws
    Renault 15 GTL (1978) - Liefhebber Gezocht

    Renault 15 GTL (1978) - Liefhebber Gezocht

    38
    • 8 juni 2022

Persoonlijk op de hoogte blijven van autonieuws?

Over AutoWeek

  • Klantenservice
  • Copyright
  • Disclaimer
  • Privacy & Cookiebeleid
  • Cookie instellingen wijzigen
  • Gebruiksvoorwaarden

Volg AutoWeek

  • Facebook
  • Instagram
  • Twitter
  • Youtube
  • Podcasts
  • RSS

Meer AutoWeek

  • Aanmelden nieuwsbrief
  • Contact redactie
  • Colofon
  • Autobrochures
  • Klassiekergids

Overig

  • Adverteren
  • AutoWeek LAB
  • Je auto aanmelden
  • Koppel abonnement
  • Partners
  • Alfa Romeo
  • Alpine
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Cadillac
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • DS
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • McLaren
  • Mercedes-Benz
  • MG
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

© 2022 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden