Renault Mégane Estate dCi 110 ECO2 GT-Line (2012) #34

autoreview

Renault Mégane Estate dCi 110 ECO2 GT-Line (2012)

Signalement

UitvoeringMégane Estate dCi 110 ECO2 GT-Line
Versnellingen6, Handgeschakeld
Bouwjaar2012
Jaar van aanschaf2017
KM-stand bij aanschaf160.000 km
KM-stand laatst160.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Auto ophalen

  • 160.000 km

Na leuke tijden te hebben gehad met de bmw 130i(265pk)
En een trouwerij plus kind achter de rug zocht ik een ruime goedkope zuinige auto.
Gezocht naar een a3 2.0TDI(170) en een bmw 320D.
Na 4 maanden zoeken uitgekomen bij een renault megane GT-line plus alle opties.
Vraag niet hoe ik hierbij uit ben gekomen.
De megane is een exlease ingeleverd bij 160.000.
Net een grote beurt gehad waarbij de distrubitieriem en de egr klep compleet ook is vervangen.
Een wereld van verschil tussen een 3.0benzine en een 1.5Dci natuurlijk.
Ik vond persoonlijk dat de turbo continu in een dip viel maar dit blijkt normaal omdat ik de 3.0 benzine gewend was die bij 3.5k toeren over de weg slingerde.
Na 10.000 prive te hebben gereden bevalt het me best goed.
Wat een verschil van 1 op 5.5 naar 1 op 21.
De motor klinkt erg stil voor een diesel en een heerlijke versnellingsbak alleen jammer van de ratio’s.
Van versnelling 1 naar 2 valt de motor in een dip. Ik moet in zijn 1 zeker naar de 2.5 a 3k toeren trekken wil je soepel gaan in z’n 2e versnelling.
Zeer strakke sportiefe rijgedrag voor een station komt dicht bij de bmw met zijn m pakket onderstel.
Meedraaiende xenon, bose, lane assist, pano dak alles zit er op wat een geweldig gevoel en plezier geeft.

Bij de 179.000 ging de motor in de noodloop. (06-20-2017)
1 dag voordat ik op een reis ging met de auto van 3500km.
Bleek een slangetje van de turbodruksensor gescheurd te zijn.
Een slangetje van 2.5 cm. Zelf opgelost met een veel stevigere slang en gelijk een onderhoudsbeurt gedaan omdat ik kleine onderhoud rond de 20k altijd doe. Denk hierbij aan olie, vloeistoffen, (diesel)filtersen remblokken.
De reis verliep soepel 44 uurtjes over gedaan.
Totaal geen last gehad van mijn rug of armen tijdens het rijden.
Lekker 130 op cruise net boven 2000 toeren.
Gewicht trekken kan hij ook zeker goed.
Terug van vakantie tikte ik in duitsland 200.000 km aan.
Gelijk een nieuwe onderhoudsbeurtje met verse olie en filters.
10-09-2017 melding remvloeistof niveau laag.
Overal gezocht maar nergens een lekkage te vinden en de olie is zeker gedaald.
Bij de garage vonden ze het ook apart.
Zelf bijgevuld en na 2 weken weer het zelfde melding.
Weer naar de garage weer het zelfde verhaal.
Ik ben zelf maar gaan zoeken waar het vandaan kwam en ik vroeg mij af of deze koppeling ook was gekoppeld aan het remolie.
Ik voelen aan mijn koppelingspedaal en ja hoor zeiknat evenals het matje en ook te zien aan mijn schoen wat mij later dus opviel.
Koppelingscylinder lek.
Bij de dealer een nieuwe gehaald voor 76 euro een stukje plastic.
Monteren was een hel.
Via de motorcompartiment gedaan waarbij het hele brein los moest van de auto.
Na alles weer in elkaar gezet te hebben hoopte ik op geen storingen. Frans elecktronica blijft spannend.
Zonder enige storing en uit te hoeven wissen verholpen.

218.000
Loopt nog steeds als een trein! Niks op aan te merken.
De auto doet wat hij moet doen en dat is kilometers maken!

9,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

PRIVATE LEASE Renault Mégane

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (3)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.