Renault Mégane Estate dCi 110 Dynamique (2010) #13

autoreview

Renault Mégane Estate
Renault Mégane EstateRenault Mégane EstateRenault Mégane EstateRenault Mégane EstateRenault Mégane EstateRenault Mégane EstateRenault Mégane EstateRenault Mégane EstateRenault Mégane EstateRenault Mégane EstateRenault Mégane EstateRenault Mégane EstateRenault Mégane EstateRenault Mégane EstateRenault Mégane EstateRenault Mégane EstateRenault Mégane EstateRenault Mégane EstateRenault Mégane EstateRenault Mégane EstateRenault Mégane Estate

Signalement

UitvoeringMégane Estate dCi 110 Dynamique
Versnellingen6, Handgeschakeld
Bouwjaar2010
Jaar van aanschaf2014
KM-stand bij aanschaf117.000 km
KM-stand laatst229.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Een saaie Megane

  • 195.000 km

Jarenlang een fervent Alfa rijder geweest. Laatste Alfa was een 156 2.5V6 Sportwagon.

Door emigratie naar Portimão eind 2014 doen besluiten om een Diesel te kopen die niet te duur is en een goede reputatie heeft. Mijn arme Alfa zal de wegen daar niet overleven door de vele gaten en vooral het 1ste jaar moet er op de kleintjes gelet worden en een Alfa is dorstig en vooral een V6 is een dure jongen in het onderhoud.

Auto gekocht in Nederland en daarna exporten naar Portugal.

Na lang zoeken een witte 1.5CDI met 110pk gevonden en weinig kilometers. Deze stond te koop voor 12.500 euros in 2014 met 117.500km op de teller.
Gebeld, testrit gemaakt en 2 dagen later gekocht.

Auto eerst nog even laten staan aangezien ik mijn eigen auto moest verkopen. Ik hoefde geen garantie aangezien die toch niet geldig is in Portugal.
Uiteindelijke koopprijs werd 10.500 (afdingen en geen garantie).

Ik ben tevreden over de auto. Alles zit erop en aan de auto rijdt goed. Wegligging is prima. De koude motor tikkelt aardig en houdt dan ook behoorlijk in, hij moet echt wakker worden. Ook het optrekken moet je met beleid doen, gasreactie is wat traag dus koppeling snel laten opkomen resulteert in een afgeslagen auto. Dat zal wel liggen aan de afstelling om er een zuinig gebakje van te maken op papier.

Wat zijn nu de kosten geweest voor onderhoud:
Ieder jaar gaat de auto naar de garage, Renault dealer hier in Portimão.

Distributie en waterpomp was 580 euros in 2015
Grote jaarbeurt 2015, 300 euro
Grote jaarbeurt 2016, 300 euro
Nieuwe accu in 2016, 50 euro, zelf erin gezet
Lekke band, dop erin, 10 euro.
Grote jaarbeurt in 2017, 141 euro
4 nieuwe banden Michelin Primacy, 290 euro
Grote jaarbeurt in 2018, 310 euros
Nieuwe remmen voor en achter, 380 euro. Schijven en blokken.

2 Nieuwe voorbanden, Michelin primacy 4, 190 euro. Ik heb er zelf 1 lek gereden tegen een kapotte stoeprand, gat was zo groot niet meer te verhelpen met een dop.


In totaal een keer of 3 een nieuwe batterij voor de afstandsbediening. 3,80 euro per batterij.
Nieuwe matten, rubberen 38 euro
Nieuwe knoppenunit voor de electrische ramen bestuurderszijde. 52 euro, zelf eruit gehaald en nieuwe erin gezet. Wel lullig moet een hele unit kopen. 1 knopje was afgebroken. Ze verkochten de knopjes niet separaat.
Unit hadden ze op voorraad aangezien er wekelijks wel zo´n unit vervangen moet worden.

Al met al tevreden over de auto en ook over mijn garage.

Verbruik

  • 196.000 km

Ik rij 90% van de tijd in de stad en korte afstanden.
Mijn gemiddelde verbruik zit rond de 6.6 liter per 100 km oftewel 1 op 15.

Verkocht

  • 229.000 km

Na 7 jaar trouwe dienst in Portugal heb ik de auto verkocht. Ik rij veel te weinig kilometers voor een km vreter als deze Renault. Ik rijd tegenwoordig rond de 10.000 km per jaar en voornamelijk ritjes tussen de 1 en 4 km per keer. Motor word niet warm en roetfilter raakt verstopt met alle gevolgen van dien. Roetfilter reinigen is 170 euro in Portugal en ook injectoren zijn al eens vervangen. Portugal is een echt diesel land en vele garages kunnen software matig de roetfilter omzeilen. Tijdens de APK komt men er niet achter dat deze uitgeschakeld is. Auto begon ook wat meer mankementen te vertonen dus de auto ingeruild en een Fiat Tipo 1.4 Benzine uit November 2018 met 61.000 km aangeschaft.

Qua wegenbelasting is de Tipo 6 euro goedkoper dan de Megane III Diesel.

9,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

PRIVATE LEASE Renault Mégane

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (2)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.