Renault Mégane Estate dCi 110 Bose (2011) #7
autoreview
Signalement
Uitvoering | Mégane Estate dCi 110 Bose |
---|---|
Versnellingen | 6, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 2011 |
Jaar van aanschaf | 2011 |
KM-stand laatst | 3.150 km |
- 3.150 km
Sinds 8 augustus 2011 rijd ik in deze auto. De auto had een exorbitante lange levertijd, namelijk ruim 10 maanden. Als opties genomen leren bekleding, xenon, open dak, metallic lak en een trekhaak. De kleur is gris cassiopee. De lange levertijd is ontstaan door de leren bekleding,de dieselmotor en de elektronica (bose-systeem) die vanuit Japan moest komen.
De eerste indruk die ik had toen ik wegreed in deze auto wat is die stil. Inmiddels aan gewend. Ook de vering is erg soepel, maar ook weer niet deinerig. Het open dak is erg leuk, maar boven de 60 km / uur erg rumoerig.
Het brandstofverbruik valt me erg tegen, ondanks het feit dat de auto nog maar 3.150 km heeft gereden komt ik uit op zo'n 5,7 l / 100 km. Skoda Oktavia en Volvo V50 waren behoorlijk zuiniger (repectievelijk 5,0 en 5,3 l / 100 km). Ben iemand die met een fluwelen voet rijd. Benieuwd of het beter wordt.
De auto heeft de volgende voor- en nadelen (tov skoda oktavia / volvo v50):
-: stoelzittingen aan de korte kant
-: telefoonbediening erg moeilijk (voorheen een parrot in de auto), er valt bijna niet mee te bellen in de auto)
-: bose subwoofer bevindt zich onder de voeten van de passagier / bijrijder. Hierdoor komt de vloer zo'n 5 cm omhoog, dit is niet heel erg ergonomisch. Tevens veel trillingen bij de voeten van de bijrijder.
-: boordcomputer had wat uitgebreider gemogen (de boordcomputer van een skoda oktavia regelt zo'n beetje alles, tot melding kappotte verlichting van de aanhanger)
-: de parkeersensoren zijn alleen met geluid, optisch zoals bij Skoda, was handiger geweest.
-: bediening van de lendesteun (handel ipv draaiknop)
+: mooie vormgeving
+: goede afwerking (doet niet onder voor skoda oktavia en volvo v50)
+: stille en soepele motor
+: veel waar voor z'n geld
+: goed geluid uit het bose systeem
+: erg comfortabel (m.n. door laag geluidsniveau)
+: redelijk ruim (tov Volvo V50)
Update 17-12-2011
Inmiddels de 12000 kilometer gepasseerd. Winterbanden gemonteerd. Geen bijzonderheden tot nu toe.
Vaak wel bij volle auto dat de trekhaak bij verkeersdrempels op de grond komt, als ik de fietsendrager monteer moet ik de verkeersheuvels langzaam nemen, anders schuurt de drager over de grond. Ga daarom de drager wat aanpassen zodat deze wat schuin omhoog steekt.
Verbruik blijft wat tegenvallen t.o.v. eerdere auto's (is gemiddeld 1:16 / 17). Waarbij opgemerkt wordt dat ik rij volgens het nieuwe rijden).
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.