Renault Mégane Coupé 2.0 16V Turbo 265 RS (2014)

autoreview

Renault Mégane
Renault MéganeRenault MéganeRenault MéganeRenault MéganeRenault MéganeRenault MéganeRenault Mégane Coupé RSRenault Mégane Coupé RSRenault Mégane Coupé RS

Signalement

UitvoeringMégane Coupé 2.0 16V Turbo 265 RS
Versnellingen6, Handgeschakeld
Bouwjaar2014
Jaar van aanschaf2015
KM-stand bij aanschaf25.000 km
KM-stand laatst59.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Echte rijders auto

  • 59.000 km

Versie: Megane RS 265 pk start/stop met 25000 km
Cup pack
19 inch velgen met potenza's
Bose geluidsysteem
Lederen zetels (geen recaro's)

Motor: altijd het gevoel gehad dat er voldoende vermogen in zat. Motor reageert ook direct op het gas, zeker in RS modus.
De potenza's voldeden echter niet, wielspin in 1st en bij nat weer ook in 2de. Daarna michelin pilot supersport genomen. Echt een topband, geen wielspin en beter in de bochten.
Op 27000 km gechipt naar 300 pk, maar op 29000 km terug origineel. Extra vermogen was goed merkbaar maar zelfs met de michelins in 1st en soms in 2de wielspin. Het koppel kwam ook agressief in bij 3000 toeren. Ik vond het niet aangenaam en heb hem terug origineel laten zetten.
Het differentieel was ook goed merkbaar en zeker een meerwaarde. Bij acceleratie trekt de wagen zich naar binnenkant bocht en opletten de 1st keer!! maar eens gewoon wil je niets anders meer op een voorwieltrekker.
De ophanging (cup) heeft maar 1 stand: hard. Ik heb dan ook de 19 inch vervangen door 18 inch. Het was een verbetering maar het blijft hard.

Het uitlaatgeluid viel wel tegen. Om iets mooier en luider geluid te hebben een Miltek uitlaat geplaatst. (De meesten verwijderen de tussendemper bij originele uitlaat) en een ktec downpipe met sportcat. Had de indruk dat de motor nog sneller reageerde op het gas en het verbruik leek ook iets minder.

Verbruik: bij normaal gebruik (met het verkeer meerijden en af n toe optrekken) 10 liter. Rij je sportief zit je aan 11 of 12 liter. Veel autosnelweg: 9 liter

Bouwkwaliteit: aan de knopjes/hendeltjes merk je dat het geen premium merk is, maar de wagen had geen rammels.
Ik heb geen enkel probleem gehad, geen olieverbruik en alle elektrische onderdelen werkten nog.

Kort samengevat: wil je nog een echte rijdersauto die je zintuigen prikkelt, gemaakt om bochten te verslinden. Dan is deze een optie. Rode stoplichtsprintjes kan ook maar vermogen kan verloren gaan door wielspin. zeker bij nat weer.

Vorige week ingeruild voor iets anders...

6,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien

PRIVATE LEASE Renault Mégane

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (2)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.