Renault Laguna Break RXE 2.0S 16V (1996)

autoreview

Renault Laguna Break RXE 2.0S 16V (1996)

Signalement

UitvoeringLaguna Break RXE 2.0S 16V
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar1996
Jaar van aanschaf2005
KM-stand bij aanschaf123.600 km
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

AANSCHAF 27-05-2005:
De eerste indruk van deze Laguna zijn prima. Vergeleken bij de Citroën ZX en de BX die wij hiervoor hadden is dat ook niet vreemd. Een dijk van een motor ligt in het vooronder. Schakellui rijden is prima te doen, het nieuwe rijden kun je met dit motorblok in deze auto prima uitoefenen. Schakelen bij 2500 tpm, koppeling op laten komen en de motor pakt gelijk weer op. Alleen niet teveel naar de (overigens sprekende) boardcomputer kijken, want het actuele brandstofverbruik kan je nogal eens laten schrikken. Daarentegen is het gemiddelde brandstofverbruik acceptabel, gezien het gewicht van de auto (inclusief bestuurder en volle tank brandstof 1500kg.) toch een gemiddeld verbruik gerealiseerd van 8,7 l. op 100 kilometer.
Voor alsnog een prima ervaring met de Laguna.

UPDATE 16-07-2007:
Inmiddels ruim 2 jaar met de Laguna gereden, naar volle tevredenheid. Werkelijk waar een heerlijke reiswagen waarmee hoge gemiddelden bereikt kunnen worden zonder een centje pijn (op het verbruik na dan.) Het enige wat ontbreekt is een cruise control. Jammer dat die er niet in zat bij de aanschaf, ook al had Renault dat toentertijd wel in het programma. Maar ach, een mens moet altijd wat te wensen hebben. In de tussentijd hebben we nog wel een setje 16’ lichtmetalen velgen (Laguna II Privilége) extra aangeschaft, voor de zomerbanden (205/55R16). Op de originele 15’ lichtmetalen velgen zijn Vredestein winterbanden (195/65R15) gemonteerd.
In de zomer van 2005 hebben we er een 950 kilo zware caravan achter gehangen naar Limburg. Ook dat leverde geen enkel noemenswaardig probleem op. In de Limburgse heuvel hoefde nauwelijks terug geschakeld te worden en ook helling op vanuit stilstand leverde geen schokkende resultaten op. Gewoon trekken, trekken, trekken, dat doet’ie dus.
Voorlopig blijven we met zeer veel plezier rijden in deze Laguna, ook omdat het aantal jaarlijks verreden kilometers drastisch omlaag is gegaan en de restwaarde van deze Laguna nagenoeg stabiel zal blijven. Afschrijving is dus bijna niets meer.

PROBLEMEN

AANSCHAF 27-05-2005:
Tot nu toe geen problemen gehad, gelet op de kilometers die ik er nu mee gereden heb is dat ook niet gek. Wel blijkt dat er in de koplampunits witte dimlichten zitten, en gele (GOLD) grootlichten. T.z.t. moet dat even aangepast worden temeer een van de GOLD-lampen de geest gegeven heeft. Verder is een van de lampjes van de dashboardverlichting overleden, dus ook die zal vervangen moeten worden.
Wel zijn er een aantal dingen die ik graag veranderd zou willen zien aan deze auto, maar dat hoort meer plaats op een andere forum.
Nu, na 2500 kilometer is er een rammel in het uitlaatsysteem te horen. Waarschijnlijk een los schotje in een van de dempers. Snel naar laten kijken onder garantie.

UPDATE 16-07-2007:
Wat is er allemaal gebeurd? Om te beginnen bleek eind 2006 dat de achterruitverwarming niet meer functioneerde. Op zich natuurlijk vervelend maar met de ontwasemingsfunctie van de airco is alles toch snel weer schoon. Tevens bleek het derde remlicht niet meer te functioneren. Boosdoener van beide gevallen? Draadbreuk in de mof tussen carrosserie en achterruit. Opgelost bij de laatste beurt.
Verder zijn in de laatste beurten zowel links als rechts de fusseekogels vervangen, een kleine tankband vervangen, de vijfde versnelling (die buiten de versnellingsbak huist) is opnieuw vastgezet (zat speling

8,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (0)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.