Renault Kadjar Energy Blue dCi 115 Black Edition (2019)
autoreview

Signalement
Uitvoering | Kadjar Energy Blue dCi 115 Black Edition |
---|---|
Versnellingen | 7, Automaat met dubbele koppeling |
Bouwjaar | 2019 |
Jaar van aanschaf | 2019 |
KM-stand bij aanschaf | 10 km |
KM-stand laatst | 182.500 km |
Kadjar diesel automaat 2019
- 1.500 km
Voor de diesel rijders, als die er nog zijn ?
Na inleveren van een blauwe Kadjar 1.5 dci edc Bose (2017) met bijna 190.000 km (probleemloze) kilometers heb ik anderhalve week geleden de gefacelifte Kadjar diesel automaat Black Edition opgehaald. Lang wachten was niet nodig, levertijd was maar 3,5 maand.
Ziet er op het eerste zicht beter uit, voor en achterbumper geven er een ander uiterlijk aan, in positieve zin.
Door de andere kleur (Highland Grey) lijkt hij groter, en hij is zelfs ook nog iets langer geworden. Nu wel met de (zwarte) 19 inch velgen, deze produceren minder geluid dan tijdens de proefrit in 2017. Toen heb ik de 17 inch velgen gekozen puur voor het geluid. Nu is die optie standaard niet eens meer mogelijk.
Rijden, dat is toch best een verschil. Stuurt lichter, en ondanks de grotere velgen comfortabel. De 7 bak automaat schakelt goed, en wat opvalt is dat het toerental lager is bij dezelfde snelheid op de snelweg dan de vorige Kadjar. Daardoor hoor je de motor nog minder.
Qua prestaties kan ik nog niet veel van zeggen gezien de kilometer stand. Heb wel het gevoel dat er al wel meer trekkracht is bij lage toeren. Kan ook komen omdat er nu een versnelling meer is.
Van binnen is ook het een en ander verandert, stoelen zitten echt goed. Zitvlak is langer en uitschuifbaar aan de voorzijde, verwarming. Bestuurders stoel is elektrisch verstelbaar.
Diverse : (alles standaard bij Black Edition)
- Midden display heeft een andere layout, werking gelijk.
- Lampje in het dashboard kastje.
- Rechter raam ook met 1 druk op de knop op en neer.
- Zelf dimmende binnenspiegel.
- Armsteun verschuifbaar.
- Tankdop niet meer hand matig ontgrendelen, gaat met
met de centrale vergrendeling.
Al met al zeer tevreden met de update. later meer.
Update
- 17.000 km
We zijn ondertussen weer 15.500 km verder, totaal 17.000 km (3,5 maand in bezit)
Kadjar bevalt goed, rijdt lekker en geen overdreven banden geluid, gelukkig.
Het enige wat ik minder vind t.o.v. de vorige Kadjar is het lichte sturen.
Dat had van mij zwaarder gemogen, zeker op de snelweg. Is ook niet instelbaar.
Gemiddeld verbruik ligt op 5.4 Liter op 100 km op winterbanden. Dat is nagenoeg gelijk aan het vorige model, en deze had weliswaar 17" velgen en dus smallere banden.
Ook is onlangs de Ad Blue bijgevuld, bericht van nog 2400 km te gaan kwam bij de 14.600 km. Kan dus bijna 17.000 km met één vulling doen. Dus één keer vullen tussen een onderhoudsbeurt.
De automaat schakelt goed en ook boven de 110 km/h netjes terug. Dit is dus echt een verbetering. (was een 6 bak, nu een 7 bak)
Verder nog geen opmerkingen of problemen.
laatste update
- 182.500 km
Kadjar vandaag bij de dealer laten staan.
We zij nu bijna 4 jaar en ruim 180.000 kilometer verder.
Deze 4 jaar zijn zonder problemen verlopen, tot de laatste kilometer met plezier in gereden.
Kan wel zeggen dat ik bijna een nieuwe auto ingeleverd heb, niets versleten of wat dan ook.
Verbruik van 4 liter op 100 km was bijna standaard. Note : rij veel lange afstanden.
Nieuwe auto is een Austral, ben benieuwd of die zo probleemloos is ?
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.