Renault Grand Scénic dCi 110 Energy Bose 7P (2015)

autoreview

Renault Grand Scénic
Renault Grand ScénicRenault Grand ScénicRenault Grand ScénicRenault Grand ScénicRenault Grand ScénicRenault Grand ScénicRenault Grand ScénicRenault Grand ScénicRenault ScénicRenault ScénicRenault ScénicRenault ScénicRenault Scénic

Signalement

UitvoeringGrand Scénic dCi 110 Energy Bose 7P
Versnellingen6, Handgeschakeld
Bouwjaar2015
Jaar van aanschaf2015
KM-stand laatst210.700 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Comfortabele grote slome bak

  • 192.000 km

Na drieeneenhalf jaar ga ik afscheid nemen van deze auto. Een betrouwbare auto, zeer ruim, flexibel in te delen. 7 zitten, voor ieder een plek. Volwassenen kunnen best op stoel 6 en 7 even zitten, kinderen een hele reis. Veel opbergvakken ook.

De bose uitrusting is royaal in de techniek, met rijstrookwaarschuwing, achteruitrijcamera, uitstekende TomTom (met flitsers!) en geweldig geluid.

Om deze redenen zeer aan te bevelen.

Toch wat overwegingen voordat je er eentje koopt of least. Zo is de diesel van 110 pk de kleinste en dat merk je. In de hogere versnellingen heb je nauwelijks trekkracht en je moet veel schakelen. Schakelen is wat harkerig en de auto slaat snel af bij wegrijden. Van 0-100 km/u in 13 seconden en een top van 180 zegt genoeg.
Rij je veel stad en snelweg dan is 1 op 15 een normaal verbruik en voor een diesel is dat dorstig.
De menu’s van de navigatie en de auto zijn omslachtig en regelmatig zeer traag als alles opnieuw geladen moet worden.
De vloermat achter is een allegaartje van losse onderdelen die meet last dan comfort geven.

Maar eerlijk is eerlijk, wel betrouwbaar qua rijden, als je de spontane melding van storingen even wijt aan een haperende sensor.

Ben je een rustige rijder en hou je van comfort, dan zeker deze overwegen.

Laatste km

  • 210.700 km

Het is zover, de laatste kilometers met deze goedmoedige lobbes. Opeens is mijn groene blaadje die mijn rijstijl karakteriseerde van het dashboard verdwenen, maar verder werkt alles prima. Ik kan mij vergissen, maar de wiellagers voor beginnen iets geluid te maken en de remblokken voor zijn enkele weken hiervoor nog vervangen. Het verbruik was de laatste maanden wel hoger, circa 6,8 l/km. Dat is nog geen 1:15. Voor een diesel niet zo zuinig. Komt ook door mijn stevige rijstijl met veel snelwegkilometers, dan moet de kleine monter veel te hard werken. De vorige Renault met 130 pk was in de praktijk zuiniger.
Verder niets dan lof voor deze zeer betrouwbare auto van Renault.
Ik stap nu over in een Leon St met 150 pk. Heel wat anders dan deze zware auto met lichte diesel.

8,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien

PRIVATE LEASE Renault Scénic

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (2)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.