Renault Grand Scénic dCi 110 Energy Bose 7P (2015)
autoreview
Signalement
Uitvoering | Grand Scénic dCi 110 Energy Bose 7P |
---|---|
Versnellingen | 6, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 2015 |
Jaar van aanschaf | 2015 |
KM-stand laatst | 210.700 km |
Comfortabele grote slome bak
- 192.000 km
Na drieeneenhalf jaar ga ik afscheid nemen van deze auto. Een betrouwbare auto, zeer ruim, flexibel in te delen. 7 zitten, voor ieder een plek. Volwassenen kunnen best op stoel 6 en 7 even zitten, kinderen een hele reis. Veel opbergvakken ook.
De bose uitrusting is royaal in de techniek, met rijstrookwaarschuwing, achteruitrijcamera, uitstekende TomTom (met flitsers!) en geweldig geluid.
Om deze redenen zeer aan te bevelen.
Toch wat overwegingen voordat je er eentje koopt of least. Zo is de diesel van 110 pk de kleinste en dat merk je. In de hogere versnellingen heb je nauwelijks trekkracht en je moet veel schakelen. Schakelen is wat harkerig en de auto slaat snel af bij wegrijden. Van 0-100 km/u in 13 seconden en een top van 180 zegt genoeg.
Rij je veel stad en snelweg dan is 1 op 15 een normaal verbruik en voor een diesel is dat dorstig.
De menu’s van de navigatie en de auto zijn omslachtig en regelmatig zeer traag als alles opnieuw geladen moet worden.
De vloermat achter is een allegaartje van losse onderdelen die meet last dan comfort geven.
Maar eerlijk is eerlijk, wel betrouwbaar qua rijden, als je de spontane melding van storingen even wijt aan een haperende sensor.
Ben je een rustige rijder en hou je van comfort, dan zeker deze overwegen.
Laatste km
- 210.700 km
Het is zover, de laatste kilometers met deze goedmoedige lobbes. Opeens is mijn groene blaadje die mijn rijstijl karakteriseerde van het dashboard verdwenen, maar verder werkt alles prima. Ik kan mij vergissen, maar de wiellagers voor beginnen iets geluid te maken en de remblokken voor zijn enkele weken hiervoor nog vervangen. Het verbruik was de laatste maanden wel hoger, circa 6,8 l/km. Dat is nog geen 1:15. Voor een diesel niet zo zuinig. Komt ook door mijn stevige rijstijl met veel snelwegkilometers, dan moet de kleine monter veel te hard werken. De vorige Renault met 130 pk was in de praktijk zuiniger.
Verder niets dan lof voor deze zeer betrouwbare auto van Renault.
Ik stap nu over in een Leon St met 150 pk. Heel wat anders dan deze zware auto met lichte diesel.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.