Renault Grand Scénic 1.9 dCi Privilège Luxe (2005)
autoreview
Signalement
Uitvoering | Grand Scénic 1.9 dCi Privilège Luxe |
---|---|
Versnellingen | 6, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 2005 |
Jaar van aanschaf | 2005 |
KM-stand bij aanschaf | 6 km |
KM-stand laatst | 0 km |
ERVARINGEN
Na 6 jaar Peugeot 406 besloten over te stappen naar de Renault Grand Scenic Privillege luxe (407 te klein, Touran te kaal)
Gekozen opties :
- 17 inch Lichtmetalen velgen
- ESP/ASR
- Panoramadak
- Bi-xenon
- upgrade radio + wisselaar
- parkeerhulp
- dakdragers
De Grand Scenic Privilege luxe is al ruim bedeeld maar met bovenstaande opties valt er weinig meer te wensen over.
De Scenic heeft een heerlijke hoge zit waardoor je als het ware over het verkeer uitkijkt. Het interieur is licht en door het panoramadak krijg je bijna een cabrio gevoel. De twee stoelen helemaal achterin zullen we niet veel gebruiken, de kinderen hebben op de tweede rij al een zee van ruimte. Het gaat in de zomer een makkie worden om alle kampeerspullen mee te krijgen naar Frankrijk.
Alle knoppen op het stuur had ik al binnen 2 dagen onder de knie,valt reuze mee (en errug handig) als je je er even in verdiept.
Met de 1.9 120 pk in het vooronder is het makkelijk je vlot door het verkeer te worstelen, natuurlijk heb ik nog niet alle registers open getrokken want ik ben de auto nog aan het inrijden.
De eerste indruk is echter positief al is het wennen aan de 6-bak en de 4e versnelling is veel korter als in de HDI van Peugeot.
De Scenic biedt veel rijcomfort, de wagen neemt soepel drempels (geen vervelend nadeinen) en ook de rijwind is niet vervelend. Het sturen van bochten op hoge snelheid is iets waar ik nog aan moet wennen, je hebt af en toe het gevoel dat de besturing te licht word in de bocht. In het stadsverkeer voldoet de besturing prima. De parkeerhulp werkt prima met een vaste trekhaak! (laat je dus geen dure afschroefbare aanpraten)
Update:
Na 9.000 km nog steeds een zeer tevreden bestuurder! De auto is inmiddels aardig ingereden. Het vermogen van de diesel valt niet tegen, zeker in de 3e en 5e versnelling is de trekkracht indrukwekkend. Ten opzicht van mijn vorige auto mis ik af en toe het directe vermogen in de eerste twee versnellingen. De 6e versnelling maakt echter veel goed: als je wilt hoef je vanaf een snelheid van 80km/per uur niet meer te schakelen. Het verbruik ligt rond de 1: 15/ 1: 16. Aan het comfort in de auto niets aan te merken, ook na lange ritten stap ik fris uit de auto. Alle snufjes op de auto maken het rijden nog leuker. Vooral de dimmende achteruitkijkspiegel en de parkeerhulp is iets dat ik niet meer zou willen missen. Twee mindere punten: Bij ieder gebruik van de cc moet je om bv het verbruik van de auto te zien een knop indrukken om de gegevens weer te laten zien. De automatische ruitenwisser slaat vrij snel op hol, ik ga toch eens vragen of ze daar iets aan kunnen bijregelen.
PROBLEMEN
De hoogte verstelling van de berijdershoofdsteun funcioneert niet lekker, bij het eerste bezoek aan de garage even naar laten kijken.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.
Lezersreacties (0)
Reageren