Renault Grand Scénic 1.9 dCi Privilège Luxe (2005)

autoreview

Renault Grand Scénic
Renault Grand ScénicRenault Grand ScénicRenault Grand ScénicRenault Scénic - interieurRenault Scénic - interieurRenault Scénic - interieur

Signalement

UitvoeringGrand Scénic 1.9 dCi Privilège Luxe
Versnellingen6, Handgeschakeld
Bouwjaar2005
Jaar van aanschaf2005
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

Na 5 jaar Opel Vectra toe aan een nieuwe lease-auto. De keus is op de Grand Scenic gevallen en daar heb ik nog geen spijt van!
De zit achter het stuur is mooi rechtop en het overzicht op de weg is door de extra hoogte goed te noemen.
De 120 pk / 320 nm motor doet zijn werk in alle stilte en is voldoende krachtig om goed met het verkeer mee te kunnen.
Trekkracht onderin is goed, vanaf 85 km/uur in de 6e versnelling is goed te doen.
Auto is soepel geveerd zonder zweverig te worden of over te hangen in bochten.
Stuurbekrachtiging was even wennen omdat deze ietwat doods aanvoelt. Wel nauwkeurig, ook bij hogere snelheden.
Heb bewust gekozen voor de Privelege Luxe vanwege het lichte interieur. Gecombineerd met het glazen zonnedak over de gehele lengte van de auto doet het interieur zeer licht en ruim aan.
De extra kofferbakruimte die de Grand uitvoering biedt is de meerprijs absoluut waard.
De opklapstoelen achterin (3e zitrij) werken simpel en doeltreffend en voldoen voor kinderen tot ca. 11 jaar.
In opgeklapte staat blijft er nog behoorlijk wat ruimte over achter de stoelen. Ter vergelijking: onze prive auto, een Toyota Picnic heeft minder ruimte achter de 3e zitrij.
Auto heeft tal van electrische snufjes die comfortverhogend werken. Met name de electrische handrem is een geweldige vinding. Digitale display is goed afleesbaar (ook bij daglicht en laagstaande zon). Toerenteller minder afleesbaar door kleine formaat gecombineerd met ’streepjes’ systeem. Auto is voorzien van navigatie systeem met pictogrammen dat zeer nauwkeurig en gebruiksvriendelijk werkt.
Enige storende aan het dashboard is de aanduiding van ingeschakelde cruise control. Bij iedere keer dat je deze tijdelijk uitschakelt of aanzet verschijnt een tekst met de ingestelde snelheid op het scherm i.p.v de dagteller of het actuele verbruik. Je blijft hierdoor op de toets voor de boardcomputer drukken.
De geluidsinstallatie geeft een goed geluid en is voorzien van een CD wisselaar die handig onder de voorstoel is gemonteerd. Vanaf het stuurwiel is alles perfect te bedienen.
Interieur is voorzien van een groot aantal opbergvakken waarbij de verschuifbare module tussen de voorstoelen erg handig is. Van het gekoelde dashboard kastje zal ik in de zomer zeker plezier hebben!

PROBLEMEN

Nog geen (heb ook nog maar 7.000 km gereden).

7,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

PRIVATE LEASE Renault Scénic

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (0)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.