Renault Espace (2023)
autoreview
Signalement
Bouwjaar | 2023 |
---|---|
Jaar van aanschaf | 2025 |
KM-stand bij aanschaf | 21.000 km |
KM-stand laatst | 23.500 km |
Nooit gedacht
- 21.000 km
Na 2 Volvo XC90 youngtimes en een BMW X5M was ik opzoek naar iets anders. Vanuit goede ervaringen bij een lokale Renault specialist binnen gelopen. Nooit verwacht dat ik een Espace zou kopen. Je ziet ze weinig rijden en hij was dus nooit bij me opgekomen. Naast deze Espace ook onze Clio ingewisseld voor een mooie 2 jaar oude rs line. Super fijn en goed geholpen bij Garage Bakker uit Apeldoorn.
De rijke uitrusting, ruimte en het zuinige verbruik hebben me overgehaald.
Het is een 5 persoons Iconic.
De eerste rij ervaring is helemaal goed. Ik kom uit auto’s met meer vermogen, maar gebruikte het vermogen eigenlijk nooit echt. De hybride komt prima mee voor mijn rijstijl. De uitrusting is prima en geeft een luxe uitstraling en ervaring. De ruimte is goed, zeker ook op de achterbank en in de bagageruimte. We hebben een 5 persoons en we zijn ook met 5. (3 jonge kinderen) die zitten prins heerlijk achterin maar ook een volwassene heeft daar meer dan genoeg ruimte. De ruimte is wel echt een pluspunt van deze auto. Super fijn.
Mijn eerste rij ervaring is prima. Best stil binnen en de stoelen zitten prima. Hij stuurt goed mede door het meewerken van de achterwielen. De hybride doet prima zijn werk. Met mijn rijstijl merk ik niets van eventuele schokjes tussen bezine en elektro.
Ik zal over een tijdje meer schrijven aangezien deze auto niet veel voorkomt in deze rubriek. Ik zie wat opmerkingen over betrouwbaarheid dus ben benieuwd hoe dat bij mij zal gaan.
Kleine update.
Wanneer motor even moet werken om de elektromotor op te laden bromt hij wel een beetje. Dat is even wennen, vooral omdat hij daarbuiten erg stil rijdt.
Eerste kilometers
- 23.500 km
De eerste kilometers zitten erop. Zowel in de stad als al best wel wat snelweg kilometers. En ik moet zeggen de auto bevalt me goed. Ik merk dat ik met plezier instap.
Ik rij de auto zowel als gezinsauto als zakelijk. Waardoor ik best wat in de auto zit.
De ruimte achterin is top, zowel met de kinderen (3) als met volwassen mannen achterin zit iedereen ruim. Het interieur oogt mooi en de bekleding geeft de auto een nette uitstraling. Het systeem werkt snel, gemakkelijk en de radio klinkt in deze iconic prima. De stoelen zijn prima en goed instelbaar en hierdoor is een goede zitpositie te krijgen. En er is opbergruimte voldoende. Zeker ook in de kofferbak.
Op dit moment is het gemiddelde verbruikt. 5,4 op 100km. Dat is voor zo een auto volgens mij prima.
Rijgedrag. De auto rijdt fijn. Hij stuurt erg fijn mede door de 4 wiel besturing gaat hij fijn door bochten en is parkeren geen probleem.
Het enig puntje wat ik minder vind is het rij geluid, vooral het bandengeluid is op sommige wegen best aanwezig. Ik ga denk ik toch kijken of ik daar nog iets mee kan, zodat dat wat verminderd.
Al met al tot nu toe een fijne auto.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.
Had je deze auto's al gezien?

Renault Espace 1.6 AUT-7 Initiale Paris 5p. I 4-control I Massage I Pano-dak I Camera I Trekhaak I NL-auto
- 2016
- 126.533 km

Renault Espace 1.6 TCe Initiale Paris, 7-Persoons,
- 2017
- 123.767 km

Renault Espace E-Tech full hybrid 200 Esperit Alpine 7p. (101 km) BTW auto Pack Solid, Harmon kardon, electrische achterklep
- 2025
- 29 km