Renault Espace (2023)

autoreview

Renault Espace (2023)

Signalement

Bouwjaar2023
Jaar van aanschaf2025
KM-stand bij aanschaf21.000 km
KM-stand laatst31.000 km
Lezerswaardering: 66%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Nooit gedacht

  • 21.000 km

Na 2 Volvo XC90 youngtimes en een BMW X5M was ik opzoek naar iets anders. Vanuit goede ervaringen bij een lokale Renault specialist binnen gelopen. Garage Bakker in Apeldoorn. Mijn vader kocht hier al auto’s. Nemen de tijd, goede service en je hebt echt het gevoel klant te zijn. De denken erg mee.

Nooit verwacht dat ik een Espace zou kopen. Je ziet ze weinig rijden en hij was dus nooit bij me opgekomen. Naast deze Espace ook onze Clio ingewisseld voor een mooie 2 jaar oude rs line. Super fijn en goed geholpen.

De rijke uitrusting, ruimte en het zuinige verbruik hebben me overgehaald.
Het is een 5 persoons Iconic.

De eerste rij ervaring is helemaal goed. Ik kom uit auto’s met meer vermogen, maar gebruikte het vermogen eigenlijk nooit echt. De hybride komt prima mee voor mijn rijstijl. De uitrusting is prima en geeft een luxe uitstraling en ervaring. De ruimte is goed, zeker ook op de achterbank en in de bagageruimte. We hebben een 5 persoons en we zijn ook met 5. (3 jonge kinderen) die zitten prins heerlijk achterin maar ook een volwassene heeft daar meer dan genoeg ruimte. De ruimte is wel echt een pluspunt van deze auto. Super fijn.

Mijn eerste rij ervaring is prima. Best stil binnen en de stoelen zitten prima. Hij stuurt goed mede door het meewerken van de achterwielen. De hybride doet prima zijn werk. Met mijn rijstijl merk ik niets van eventuele schokjes tussen bezine en elektro.

Ik zal over een tijdje meer schrijven aangezien deze auto niet veel voorkomt in deze rubriek. Ik zie wat opmerkingen over betrouwbaarheid dus ben benieuwd hoe dat bij mij zal gaan.

Kleine update.
Wanneer motor even moet werken om de elektromotor op te laden bromt hij wel een beetje. Dat is even wennen, vooral omdat hij daarbuiten erg stil rijdt.

Eerste kilometers

  • 23.500 km

De eerste kilometers zitten erop. Zowel in de stad als al best wel wat snelweg kilometers. En ik moet zeggen de auto bevalt me goed. Ik merk dat ik met plezier instap.

Ik rij de auto zowel als gezinsauto als zakelijk. Waardoor ik best wat in de auto zit.

De ruimte achterin is top, zowel met de kinderen (3) als met volwassen mannen achterin zit iedereen ruim. Het interieur oogt mooi en de bekleding geeft de auto een nette uitstraling. Het systeem werkt snel, gemakkelijk en de radio klinkt in deze iconic prima. De stoelen zijn prima en goed instelbaar en hierdoor is een goede zitpositie te krijgen. En er is opbergruimte voldoende. Zeker ook in de kofferbak.

Op dit moment is het gemiddelde verbruikt. 5,4 op 100km. Dat is voor zo een auto volgens mij prima.

Rijgedrag. De auto rijdt fijn. Hij stuurt erg fijn mede door de 4 wiel besturing gaat hij fijn door bochten en is parkeren geen probleem.

Het enig puntje wat ik minder vind is het rij geluid, vooral het bandengeluid is op slechte wegen aanwezig. Terwijl op normale wegen het meevalt.

Al met al tot nu toe een fijne auto.

Vakantie topper

  • 31.000 km

We zijn op vakantie geweest in Frankrijk. 3 kinderen en wij. Dus 5 totaal inclusief spullen. Waar onder een buggy. De kinderen zitten ruim, vooral de beenruimte ook als mijn vrouw even wisselt met een van de kinderen. Ook de bagageruimte is groot. Wat fijn is dat de afdekking hoog zit, dus er veel in kan zonder dat iemand het ziet. De auto rijdt zuinig gemiddeld staat hij nu op 5.5 op 100 km. Dat is erg netje met 5 man en bagage.

De auto rijdt fijn op lange stukken, rustig en de adaptieve cruisecontrol werkt goed als je door hebt hoe hij werkt.
Het grote raam in het dak laat wel licht door maar niet echt de felle zon. Wat fijn is en de airco krijgt de auto snel op temperatuur.

Wat me opvalt is dat het bandengeluid op de Franse wegen soms minder lijkt dan in Nederland. Bij 130 hoor je wel licht windgeruis bij het raam. Dat blijf ik toch wel beetje jammer vinden.

De motor en de elektromotoren werken goed samen. Ook als de auto op de snelweg omhoog en omlaag gaat in minder vlakke omgeving. Bij echt gas geven merk je de wisselwerking wel, maar anders niet.

Al met al het gebruiksgemak, de ruimte, de fijne afwerking binnen en het goedwerkende systeem maken het een fijne auto. Iets minder rij geluid had het helemaal een top auto gemaakt.

8,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien

PRIVATE LEASE Renault Espace

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (6)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.