Renault Espace Energy TCe 200 Initiale Paris (2016) #4

autoreview

Renault Espace Energy TCe 200 Initiale Paris (2016) #4
Renault Espace Energy TCe 200 Initiale Paris (2016) #4Renault Espace Energy TCe 200 Initiale Paris (2016) #4Renault Espace Energy TCe 200 Initiale Paris (2016) #4Renault Espace Energy TCe 200 Initiale Paris (2016) #4Renault Espace Energy TCe 200 Initiale Paris (2016) #4Renault Espace Energy TCe 200 Initiale Paris (2016) #4Renault Espace Energy TCe 200 Initiale Paris (2016) #4Renault Espace Energy TCe 200 Initiale Paris (2016) #4Renault Espace Energy TCe 200 Initiale Paris (2016) #4Renault Espace Energy TCe 200 Initiale Paris (2016) #4Renault Espace Energy TCe 200 Initiale Paris (2016) #4Renault Espace Energy TCe 200 Initiale Paris (2016) #4Renault Espace Energy TCe 200 Initiale Paris (2016) #4Renault Espace Energy TCe 200 Initiale Paris (2016) #4Renault Espace Energy TCe 200 Initiale Paris (2016) #4Renault Espace Energy TCe 200 Initiale Paris (2016) #4Renault Espace Energy TCe 200 Initiale Paris (2016) #4Renault Espace Energy TCe 200 Initiale Paris (2016) #4Renault Espace Energy TCe 200 Initiale Paris (2016) #4Renault Espace Energy TCe 200 Initiale Paris (2016) #4Renault Espace Energy TCe 200 Initiale Paris (2016) #4Renault Espace Energy TCe 200 Initiale Paris (2016) #4Renault Espace Energy TCe 200 Initiale Paris (2016) #4Renault Espace Energy TCe 200 Initiale Paris (2016) #4Renault Espace Energy TCe 200 Initiale Paris (2016) #4Renault Espace Energy TCe 200 Initiale Paris (2016) #4Renault Espace Energy TCe 200 Initiale Paris (2016) #4Renault Espace Energy TCe 200 Initiale Paris (2016) #4Renault Espace Energy TCe 200 Initiale Paris (2016) #4Renault Espace Energy TCe 200 Initiale Paris (2016) #4Renault Espace Energy TCe 200 Initiale Paris (2016) #4Renault Espace Energy TCe 200 Initiale Paris (2016) #4Renault Espace Energy TCe 200 Initiale Paris (2016) #4Renault Espace Energy TCe 200 Initiale Paris (2016) #4Renault Espace Energy TCe 200 Initiale Paris (2016) #4Renault Espace Energy TCe 200 Initiale Paris (2016) #4Renault Espace Energy TCe 200 Initiale Paris (2016) #4

Signalement

UitvoeringEspace Energy TCe 200 Initiale Paris
Versnellingen7, Automaat met dubbele koppeling
Bouwjaar2016
Jaar van aanschaf2021
KM-stand bij aanschaf60.000 km
KM-stand laatst60.000 km
Lezerswaardering: 87%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Reneault Espace TCE 200 Paris Initiale

  • 60.000 km

Eigenlijk ben ik een ware Alfist. Staat nog een bella in de garage, maar die is niet voor dagelijks gebruik. De Espace echter wel.
hoe komt een alfist nou bij een Espace... Tja, iets met paarden, dus trailer, dus een auto die wat kan trekken. Ok, dan zou je logischerwijs niet bij een Espace uitkomen. toch is dat heel toevallig toch zo uitgekomen.
Eerst was er een Land Rover Disco3, heerlijke auto, maar toch regelmatig iets aan de hand. Deze "plat gereden" nadat een Mercedes ML klasse geen voorang verleende. Auto total loss... Dus snel kijken voor iets anders... Een Audi S6! Die met de 10 cilinder... Lag een nieuw blok in. Verder wat aanpassingen door vorige eigenaar zoals luchtfilters etc. kortom, een beest van een auto en dat geluiddddd...... Nog steeds kippenvel. Echter een keer de paardentrailer er achter, stekker voor de verlichting en iets met kortsluiting en sindsdien een storing in de computer.... wat heb ik die Audi toch vaak vervloekt sinds die storing... Maar ja, dan wat anders. maar wat? Storing was niet te verhelpen, en ik geen zin om andere computer in te laten bouwen. inruilen dus op iets anders was ook niet echt een optie. Wie wilde er nou een incourante auto met een storing hebben? Paar dealers/handelaren afgestruind, maar niemand wilde hem. Ja, voor een meier wellicht.
Uiteindelijk bij de lokale garage een leuke deal kunnen sluiten. Ik was eigenaar van een VW Tiguan en de Audi was weg!
Dus wederom een auto van de VAG groep. Die, ik moet het eerlijk toegeven ons nooit in de steek heeft gelaten! Perfect dus zou je denken... Man, man, man wat een hok van een auto zeg. Ok, hij mocht een paardentrailer met inhoud trekken. Kón het ook wel, maar je merkte gewoon dat íe er moeite mee had. Maar goed, dat was niet dagelijks. Wat wél dagelijks terug kwam, was de stoel. Ik rij nu 35 jaar auto, maar heb nog nooit een auto gehad die zulke beroerde stoelen had als dit... Ik was continue met die stoel in de weer. Hoger, naar achter, iets kantelen... Geen enkele stand zat aangenaam. En aangezien ik voor m'n werk dik 100 km per dag kwijt ben, wil ik toch eigenlijk best wel comfortabel/relaxed kunnen zitten. Dus... Op zoek naar iets anders... Marktplaats, Autoscout en gaspedaal.nl compleet uitgeplozen en ja, iets gevonden waar ik nog wel in wil rondrijden. een Nissan XTrail. Ik met mijn lieftallige wederhelft op pad naar de Nissan dealer in Enschede. Auto stond er maar we waren beiden niet overtuigd. Dus het zou geen nissan gaan worden. Echter, op een steenworp afstand stond het pand van auto Munsterhuis. En zoals ik al schreef, we hadden eens een Land Rover en ik keek/kijk nog steeds met een schuin oog naar een nieuw model Rang Rover... Echter, m'n portemonnaie werkt daar niet aan mee. Maar goed. De nieuwe Defender was net uit en die wilde ik wel eens van dichtbij zien. Dus bij Munsterhuis naar binnen. Prachtig die Defender! Maar dat kan Bruintje niet trekken. Maar goed. Al dat ander moois bekeken aldaar. De Porsches, Ferrari's, Jags en Alpines. Staat er daar een Espace... Geen haar op m'n hoofd die daar aan denkt ipv de Tiguan. Ik mompel zelfs nog iets over "heerlijke reisauto", "comfortabel" maar nog steeds niet om er zelf eentje aan te schaffen. Even het interieur bekeken en dat was wat! Ik had daar wel wat mee! Dus meteen maar even plaats nemen achter het stuur. Pefecte zit! Meteen komt er een verkoper aan, ik begin iets over paardentrailer en hij meteen dat er 2000kg getrokken mag worden in deze luxe Franse voiture! Nog steeds was het kwartje niet gevallen bij mij dat dit, mits hij fijn zou rijden natuurlijk, best wel eens een waardig opvolger van het Duitse hok zou kunnen zijn(!)
Later terug rijdend naar huis begint het langzaam te sluimeren... Wat als. Hoe betrouwbaar, zuinig etc. etc.
Eenmaal thuis even rond gekekenop de bekende autosites en ik leer daar de verschillen tussen de Intense, Dynamicque, Limousin en de Initiale Paris. Ik was er al snel achter, die laatste moest het dan gaan worden. Maar er moest eerst een proefrit gemaakt worden in zo'n franse voiture. Afspraak gemaakt en we konden een stukje sturen. Bij de eerste de beste rotonde al bijna de Espace kwijt! Wat gebeurde daar? Aha, dat was de vierwielsturing... Dat nu in gedachte houdend, de volgende rotonde heel berekenend benaderd en kijken hoe dat nou gaat. Nou, perfect! Zo'n grote auto met zo'n korte draaicirkel. Geweldig! Kortom, proefrit gemaakt en ik was verkocht! De voiture die tot onze beschikking stond was een diesel en we zouden voor een benzine gaan, dus die werd het niet. Kortom een tijd gekeken voor een leuke occasion maar óf te veel km, óf verkeerde kleur. Uiteindelijk besloten om met de lokale garagist eens een praatje te maken. Hij verkoopt bijna alleen maar jonge, geimporteerde auto's. Wat nou als hij eens zou kijken voor een leuke Espace! Moest dan een Initial Paris worden en hij mocht niet zilvergrijs zijn. Zo'n saaie kleur voor die auto. Althans, vind ik dan. Verder zou een panoramadak leuk zijn maar geen must. En een 7 zitter is ook geen must.
Uiteindelijk had hij er eentje! Moest nog wat aan gedaan worden maar dat was zo gebeurd.

Maar goed, de voiture zelf... Wát een verschil met de Tiguan, ok niet met elkaar te vergelijken natuurlijk qua prijs, maar toch. De Espace bleek niet zwart te zijn maar " Noir Amethyste" oftewel zwart met een paarse gloed. Een panoramadak en een 7-zitter. Ondertussen helemaal verliefd op dat dak! Eigenlijk op de gehele auto. Wat rijdt dit zeg. Moet zeggen dat ik de keuzes tussen sportief, comfort etc. toch redelijk vaak gebruik. al is het maar bij een wat lange, snelle bocht. Dan gaat 'ie meteen op Sport!
Ook de paardentrailer erachter is appeltje eitje.
En nog steeds denk ik, 3 maanden en 10.000km verder, waarom heeft niet elke auto 4-wielbesturing...

4,5
  • Betrouwbaarheid
    5
  • Prestaties
    4
  • Comfort
    4
  • Kosten
    5
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Gerelateerde forumtopics

Lezersreacties (3)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens