Renault Clio Sport 2.0 16V (2000)

autoreview

Renault Clio

Signalement

UitvoeringClio Sport 2.0 16V
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2000
Jaar van aanschaf2005
KM-stand bij aanschaf110.000 km
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

Wat bevalt me:

Ten eerste de motor:
Hij is echt waanzinnig snel en maakt een prachtig geluid. Er zit een K&N powerbox luchtfilter op en dat klnkt prachtig. Langs een muurtje, tunnel, niks mooier dan even volgas en de lucht naar binnen horen zuigen.
Daarnaast enorm schakelui te rijden, dus 50 in zijn 5 is echt geen probleem. Inhalend op de snelweg zoef je iedereen voorbij.

Het onderstel:
Zeer directe besturing, redelijk comfortabel, prachtige balans in de bochten. Je kan hem heerlijk in een lichte drift brengen en met een tikje gas meer recht laten komen. Op de snelweg ligt ie als een blok.

De remmen:
Zeer direct reagerend ook, maar niet helemaal tevreden over de balans bij hoge snelheid. In Italië op de autostrada bij hoge snelheid een aantal keren flink in de ankers gegaan. Je voelt de kont dan echt een beetje wringen en dat is anders dan in bijvoorbeeld mijn vorige BMW.

Comfort:
Lekker luxe met leer, airco, cd-wisselaar etc.
beetje stugge auto wel. Verder heeft ie niet veel ruimte. Je kan er prima met 4 man in. Maar die mogen dan niet meer dan een toilettas en voor twee dagen ondergoed meenemen.

De kosten:
In aanschaf een behoorlijk dure auto, maar dealer onderhouden, dus de kosten zijn verder zeer beperkt gebleven. Alleen banden, olie etc. daarnaast is de wegenbelasting met 995kg een lachertje en verzekering ook zeer minimaal (wa). verbruik hangt sterk van je rechtervoet af. De boardcomputer geeft over de afgelopen 11.000 km een gemiddeld verbruik van 7.9 op 100km aan, dus bijna 1 op 13. Ik tank octaan 95, dus zou met 98 nog iets beter moeten kunnen. ik rijd veel snelweg, en trek in de stad niet hard op. Af enb toe mag ie lekker los.. Wetende dat je toch sneller bent dan (bijna) iedereen geeft een heerlijk gevoel.. Knowledge = power..

PROBLEMEN

Eigenlijk geen serieuze problemen.
Keer een gebroken veer gehad, blijkt kwaaltje van Renault Sport te zijn. Verder eiegnlijk niets bijzonders.

Het enige wat ik wel echt een nadeel vindt in vergelijking tot bijvoorbeeld de BMW is dat deze wel aanzienlijk meer rammeltjes, piepjes en kraakjes heeft. De meest stomme geluidjes die meestal na twee dagen weer verdwijnen.

9,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

PRIVATE LEASE Renault Clio

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (0)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.