Renault Clio Sport 2.0 16V (2006)

autoreview

Renault Clio RS
Renault Clio RSRenault Clio RSRenault Clio RSRenault Clio RSRenault Clio RSRenault Clio RSRenault Clio RSRenault Clio RSRenault Clio RSRenault Clio RSRenault Clio RSRenault Clio RSRenault Clio RS

Signalement

UitvoeringClio Sport 2.0 16V
Versnellingen6, Handgeschakeld
Bouwjaar2006
Jaar van aanschaf2021
KM-stand bij aanschaf188.235 km
KM-stand laatst188.720 km
Lezerswaardering: 75%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Best sturende hot hatch van de 00's

  • 188.720 km

Ik heb deze auto in een opwelling gekocht, ik zag de auto te koop staan. Normaliter zou ik niet snel een Franse auto kopen en al zeker niet een Renault. Want roest en narigheid achtervolgen u lange tijd. Nu is Renault niet zozeer roestgevoelig maar de tweede akte is zeker een punt van aandacht!

Dat in achterhoofd houdende zou ik enkel een proefrit maken en de auto niet kopen. Echter tijdens de proefrit kwam ik er achter dat de auto wel erg veel plezier geeft. Ik bedoel als je een glimlach krijgt elke keer als je een bocht in stuurt, dan ben je verkocht. Goed, even het koppie er bij houden. Ik wist niets van dit model af, ondanks jarenlange werkplaatservaring, dus besloot bij een kameraad de auto op de brug te bekijken.

De auto was goed onderhouden, aandacht voor details, vorige eigenaren waren duidelijk meer geinteresseerd in optische "verbeteringen" dan een wekelijks bezoek aan het circuit. Onbeschadigde velgen, Michelin Sport, netjes interieur, exterieur zonder rare plekken, RS spoilerpakket.

Dus ik heb de auto gekocht. Mijn vriendin noemt het een midlifecrisis auto, goed, dan hoeft zij dus niet in de blauwe smurf te rijden. Maakt niet uit, ik heb er zelf plezier aan. Ik woon op steenworp afstand van een regio waar nog veel prachtige en rustige kronkelende landweggetjes zijn. Deze auto is uitermate geschikt voor een uurtje sturen in de avonduren. Dat is puur genieten, geen tot weinig verkeer. Je waant je letterlijk in de Dordogne, een beetje "scheuren" in je baquette.

Nu moet ik eerlijkheidshalve meedelen dat een dergelijke auto, net als elke hot hatch serieus onderhoud nodig heeft om deze goed te krijgen of goed te houden. Na een jaar bezit staat de teller op 3000,- Euro, dat zijn o.a. preventief onderhoud zoals vervangen van oude sensoren, olie, filters, banden, uitlijning, uitlaat aanpassing, et cetera.

Volgend jaar wil ik mechanische zaken aanpakken. Dat zal wederom een dergelijke investering vergen.

Zwakke punten:
-versnellingsbak synchro's
-keerringen krukas, nokkenas
-flexibele uitlaatdelen
-motorsensoren, lambda's (OE kopen)
-motorsteunen
-afwatering bij parafaanplaat verstopt
-fuseekogels
-stuurhuisspeling
-drijfstanglagers/kopbouten bij hoge km-standen

Pluspunten:
-een grote dikke glimlach!!
-Brembo remmen af fabriek
-stuurgedrag
-prachtige auto om te zien



7,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

PRIVATE LEASE Renault Clio

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (4)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.