Renault Clio Estate dCi 90 Energy Intens (2017) #2

autoreview

Renault Clio Estate dCi 90 Energy Intens (2017)

Signalement

UitvoeringClio Estate dCi 90 Energy Intens
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2017
Jaar van aanschaf2017
KM-stand bij aanschaf20 km
KM-stand laatst44.800 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Clio opgehaald

  • 44.800 km

In maart 2017 leverde ik mijn lease Megane uit 2012 in en stond de nieuwe leaseauto klaar, deze Clio Estate Intens. Één van de eerste facelift Clio's, ik had er nog geen gezien op de weg enkel in de folder. En naar mijn mening is die facelift zeker geslaagd. Ze hebben ook vooral het kwaliteitsniveau omhoog gehaald en dat merk ik direct als ik het vergelijk met oudere Clio's van collega's. Zachtere materialen, betere isolatie, minder rammels. Eigenlijk gewoon degelijk in elkaar gezet.

Inmiddels bijna een jaar verder. En de Clio bevalt prima. Het is de luxste uitvoering, dus met LED vision koplampen, LED mistlampen die ook fungeren als bochtverlichting, half lederen interieur, etc. Ik heb er nog bij gekozen een middenarmsteun, kaart Europa en een achteruitrijcamera. En die laatste blijft leuk, als je achteruit inparkeerd op de oprit en je zet hem enkele centimeters van de schutting af :)

Ook zijn er dingen die mij wat minder bevallen.
Dat is soms de navigatie, die wilt soms 's morgens pas later op gang komen (blijft ongeveer 10 min op hetzelfde punt staan om hem dan opeens op te pakken). Ben ik nog een keer voor langs de dealer geweest die hebben een update gegeven maar het blijft, Nou ja, kan ik mee leven.
Verder is die wel erg stug geveerd. Het is gewoon het onderstel van de hatchback maar dan nog wat verstevigd. Dat blijft soms een verassing.
Verder is de ruimte achterin niet heel veel, ik ben niet groot (1.77m) maar elke keer als er iemand achter mij komt zitten moet ik wel naar voren.
Als laatste de bagger die achterblijft op de dorpels. Complete modderbaden. Het vuil spat tegen de onderkant van de zwarte strips en daardoor komt het op de dorpel te liggen. Heel veel modder. Ik weet het op een gegeven moment wel, maar regelmatig passagiers gehad die met gitzwarte kuiten uitstapte....

De motor lijkt niet echt een strepentrekker. Maar toch komt het prima mee allemaal, geen klachten over.

Ik ben ook echt zuinig op de Clio. Ik vind het leuk zo'n auto vanaf nieuw te rijden en probeer dat ook zo veel mogelijk te houden. Ik weet dat er collega's zijn die het echt als een vervoersmiddel zien, maar ik zie dat toch wat anders.

7,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

PRIVATE LEASE Renault Clio

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (2)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.