Renault Clio 2.0 16V Initiale (2007)
autoreview
Signalement
Uitvoering | Clio 2.0 16V Initiale |
---|---|
Versnellingen | 6, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 2007 |
Jaar van aanschaf | 2010 |
KM-stand bij aanschaf | 28.400 km |
KM-stand laatst | 40.000 km |
de kennismaking....met de Initiale.....
- 30.350 km
Eigenlijk zat ik altijd af te geven op franse auto's, en terecht. Het was ook heel vaak mis met de techniek, plaatwerk en ze zagen er niet uit. Japanners, dat waren mijn auto's.
Totdat ik in 2005 een nieuwe lease clio kreeg (het vorige model). Na veel kilometers in een ook al fijne lease corsa (2003), reed de clio absoluut veel beter. Ook was de kwaliteit naar mijn mening al op een hoger niveau t.o.v. de jaren '90.
Sinds 2006 heeft Renault beterschap beloofd en zouden ze geen rommel meer maken, ook op basis van de Duitse T.U.V. keuring en onderzoeken kwam naar voren dat Renault en ook Citroen gewoon goede auto's konden maken. Een 2007 Clio durfde ik wel aan. Zeker omdat de tellerstand 29400 was bij aanschaf (na aandringen waterdicht middels onderhoudhistorie en NAP).
Cruise, Climate, 6 bak, 2.0 16v, regensensor, keyless entry, parkeersensoren, panoramadak, het zit er allemaal op en het werkt!
Het rijden:
Na de proefrit wist ik het: dit is gewoon helemaal leuk! Starten met een knopje, en wat een stilte aan boord. De mazda schakelde al als boter, maar deze 6 bak is nog beter en met voldoende weerstand. Bijna 200 nm koppel bij ong. 3500 toeren is voor een benzinemotor erg goed. I.c.m. de 140 pk rijd dit pittig. Tussensprintjes gaan erg rap. Rustig rijden gaat goed, zonder dat de motor nerveus wordt.
Het blok heeft een onderhoudsvrije distributieketting. Dit motorblok is de eerste uit de samenwerking tussen Renault en Nissan. Toch nog iets Japans in deze auto! Toch is dit blok in de Clio uit marketingtechnisch oogpunt maar ruim 1 jaar geleverd.
Interieur:
De kleur van het interieur icm de glimmende zwarte buitenkant, oordeel zelf.. de zachte stoelen geven voldoende steun en zijn beide op veel manieren in te stellen.
De ruimte voor de achterpassagiers is heel goed te doen, ruimer dan b.v. een corsa die in dezelfde klasse zit.
Verbruik:
Het valt me alles mee, laatste tank 1:13,2, daarvoor 1:12,6 gemiddeld, dit ook overall gehaald.
Onderhoud:
Onlangs de 30.000 beurt laten uitvoeren, had ik nog tegoed van het garagebedrijf (een dealerreview van Smeeing te Soest/Almere volgt!)
in de verkoop..........
- 40.000 km
De clio gaat helaas in de verkoop, aangezien ik op korte termijn een leaseauto in ontvangst ga nemen. Eerder dan verwacht, maar ik krijg er een leuke nieuwe auto voor terug.
Eerst maar eens kijken of ik een leuke prijs krijg, anders ga ik de leaseauto alleen zakelijk rijden en houd ik de clio prive! Maar liefhebbers voldoende denk ik. Mocht er interesse zijn: houd de verkoopsite's goed in de gate:)
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.