Renault Clio 1.6 16V Dynamique (2002)

autoreview

Renault Clio
Renault ClioRenault ClioRenault ClioRenault ClioRenault ClioRenault ClioRenault Clio - interieurRenault Clio - interieur

Signalement

UitvoeringClio 1.6 16V Dynamique
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2002
Jaar van aanschaf2002
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

Toen mijn vorige auto de geest gaf in verband met een gebroken distributieriem, werd mijn plan voor het aanschaffen van een nieuwe auto ietwat versneld. Ik was mij reeds aan het oriënteren in de compacte klasse (206, polo, ibiza). De keus viel uiteindelijk op de Clio, niet alleen om zijn uiterlijk, maar ook om de verhouding prijs/uitrusting. Daarnaast zag ik de peugeot 206 op bijna elke straathoek staan, dus dat speelde ook nog mee. Het werd uiteindelijk de Clio en daar heb ik toch wel een beetje spijt van.

PROBLEMEN

Na ongeveer 5000km diende het eerste ongemak zich aan: bij de koude start ´s ochtends draaide de motor keurig stationair, echter bij gas geven liep het toerental zover terug dat de motor afsloeg. Oorzaak volgens de garage: gasgeven bij het starten, maar dat deed ik niet. Hiervoor ben ik tweemaal teruggeweest bij de garage. De tweede keer lag het aan het type motor (bij koude start wordt toerental geknepen om aan emissie-eisen te voldoen en kan de motor inhouden of afslaan aldus een officiële verklaring van Renault Nederland). Uiteindelijk kreeg ik de tip van een vriend om voor het starten de auto eerst op het contact te zetten en pas daarna door te starten. Sindsdien geen problemen meer. Na 7000 km begon het airbag lampje als een soort knipperlicht te werken. Aan-uit-aan-uit-aan. Unit door dealer laten uitlezen. Niets aan de hand. Later bleek er een stekker los te zitten onder de passagiersstoel. 15000km: stoelframe van bestuurdersstoel kapot. Bij remmen en optrekken kantelde de stoel naar voren en naar achteren, omdat er speling op het frame zat. Vervangen onder garantie. Inmiddels ben ik 25000km verder en opnieuw zit er speling in de stoel. Km stand 25000: na het starten ´s ochtends werkt de toerenteller niet. Na afzetten motor en opnieuw starten doet de meter het weer. Dit is inmiddels 3 keer voorgekomen en heb ik ook ontdekt dat tegelijkertijd het linkerraam niet meer automatisch naar beneden wil bij deze storing. Last but not least zijn de rammels die uit het dashboard komen. Vooral tussen de 2 en 3000 toeren, waartussen de motor vaak draait. Achter de klokkenwinkel komt geluid vandaan, uit de cd-speler idem dito en het wieltje van radiobedieningsunit op de stuurkolom trilt ook hevig. Al met al doet dit behoorlijk afbreuk aan mijn plezier om dagelijks in deze auto te rijden en doet het mij terugverlangen naar mijn vorige (14 jaar oude) Polo. Nee, ik koop geen renault weer.

6,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? nee

PRIVATE LEASE Renault Clio

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (1)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.