Renault Clio 1.5 dCi 85 Night Day (2011)
autoreview
Signalement
Uitvoering | Clio 1.5 dCi 85 Night Day |
---|---|
Versnellingen | 6, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 2011 |
Jaar van aanschaf | 2011 |
KM-stand laatst | 100.000 km |
net ingereden
- 1.500 km
Op 4 november, na 6 maanden wachten, de Clio als lease auto opgehaald.
De vijfdeurs Clio III Fase 2 is voorzien van een 1.5 DCi waardoor ik gedurende de looptijd van het leasecontract van deze auto mag genieten van de lage bijtelling.
De auto heeft de volgende fabrieksopties:
- Pack City 5-deurs
* Inklapbare spiegels
* Elektrische ramen achter
* Parkeersensoren
- Getint glas achter
- Reserve wiel
- Panoramisch schuif/kantel dak
- Stoelverwarming
- Metaalkleur
De auto heeft de volgende dealeropties:
- 15" Licht metaal Roxanne 10 spaaks
- Bagagenet envelope
- Middenarmsteun
- Vaste trekhaak 7-polig
Tot nu toe voldoet het comfort van de Clio aan mijn verwachting en vallen de prestaties tijdens de eerste kilometers mij niet tegen.
Deze ECO diesel is natuurlijk geen Hot Hatch!
Over de betrouwbaarheid kan ik nog niks nuttigs zeggen en de gebruikskosten zijn voor mij persoonlijk goed, dit vanwege de lage bijtelling.
Enige kanttekening tot nu toe is dat ik met mijn 1m75 op de bijrijdersstoel al bemerk dat er minder hoofdruimte aanwezig is vanwege het panoramisch dak. De bestuurdersstoel staat bij mij altijd in de lage stand met de rug bijna recht, achter het stuur heb ik daarom nagenoeg geen last van het verlaagde plafond.
De luxe van de stoelverwarming is een compromis tussen mij en mijn vriendin. Zij heeft het snel koud en ik wordt duf en loom met de climate control op 20+. Niet echt handig als je aan het sturen bent!
Probleemloos comfortabel
- 20.000 km
Inmiddels als weer flink wat meters afgelegd de afgelopen zes maanden.
Volgens de boordcomputer ligt mijn gemiddeld verbruik op 5l/100km, op zich niet slecht maar een beetje uit de buurt van de fabrieksopgave.
Alle opties bevallen goed en de lichtmetalen velgen maken de auto af, zoals dat heet in autoland.
Zoals de titel doet vermoeden heb ik geen technische of mechanische problemen ondervonden.
Klokje rond?
- 100.000 km
Beter laat dan nooit.
Op 1 April jl de 100.000 km behaald.
Deze maand gaat de Clio de 107.000 km aantikken.
Dit alles zonder de noemenswaardige problemen. Ik heb twee kleine puntjes.
Indien de auto in de (felle) zon heeft gestaan en ik het glazen dak open wil doen, piepen de geleidingsrubbers. Dit komt bij koel weer niet voor.
Incidenteel blijven de after market (door de dealer gemonteerd) LED verlichting branden. Volgens mij gebeurt dit enkel indien ik de bestuurdersdeur open doe voordat ik de motor afzet en/of het contact "er nog op staat".
Het gemiddeld verbuik (4,5 - 4,7 l/100km volgends de computer) komt natuurlijk niet in de buurt van de fabrieksopgave maar met enige moeite is een 4,0 l/100km te halen. Tegen de wind in stijgt het verbruik dramatisch.
Het aantal verbruikte/getankte liters komt niet helemaal overeen met het aantal berekende liters door de computer maar deze afwijking vind ik acceptabel.
Bij normaal gebruik kan er op de "reservetank" minstend nog 50 tot 70 km worden gereden, er vermoed zelfs wel tot 100 km.
Al met al ben ik nog steeds zeer tevreden met deze auto en
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.