Renault Clio 1.4 16V Team Spirit (2006)

autoreview

Renault Clio 1.4 16V Team Spirit (2006)

Signalement

UitvoeringClio 1.4 16V Team Spirit
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2006
Jaar van aanschaf2010
KM-stand bij aanschaf71.000 km
KM-stand laatst73.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

  • 73.000 km

Na jaren met veel plezier te hebben gereden met een Volvo V40. Hebben mijn partner en ondergetekende besloten om iets te gaan downsizen zonder al te veel in te leveren op het gebied van luxe en comfort. Uiteindelijk zijn we gaan zoeken naar een auto in de Polo klasse met minimaal 90 pk onder de kap.

Na wat merken te hebben vergeleken vonden we op de site van auto Zeeland deze mooie rode Clio 5-deurs hatchbak met 98 pk 1.4 motor. Gelijk vonden we het een mooi gelijnd model om te zien, in een mooie niet alledaagse kleur. Deze auto is ook aardig compleet uitgevoerd met 15 inch lichtmetaal, climate control, actieve bochtverlichting en cruise control. Het rijden is een weldaad in deze auto. Hij voelt werkelijk een klasse groter en heeft een mooi uitgebalanceerde wegligging tussen comfort en sportiviteit (sportonderstel. De besturing is echter vrij ongevoelig en behoorlijk overbekrachtigd, typisch Renault. De rechtuitstabilitieit op de snelweg is echter indrukwekkend, ook met veel wind. Schakelen gaat uitermate soepel met korte verzetten. Het interieur is zeer goed afgewerkt met mooie zachte kunstoffen en de bouwkwaliteit leunt dicht tegen VW aan (heb zelf diverse Polo's gereden)Stoelen zitten ook goed en zijn gematigd hard, geven ook opvallend goede zijwaartse steun. De 1.4 motor met 98 pk is net voldoende voor het niet al te lichte wagengewicht van 1100 kilo plus. Bij lage toeren geeft hij weinig thuis, de motor moet flink op toeren gejaagd worden om tot goede prestaties te komen. Waarbij ongemerkt toch best goede cijfers worden behaald (laatst topsnelheid uitgeprobeerd en 190 km per uur gemeten met navi op de autobahn). Verbruik valt niet tegen en is gemiddeld een op 13 bij stadsrijden en 1 op 14 bij snelweggebruik. Motor is ook aangenaam stil en heeft een mooie loopcultuur. Echter bij 120 km per uur maakt de motor een vervelende brom. Vijf kilometer hieronder of boven en het geluid is weer verdwenen en weer aangenaam.

Kortom positief ben ik over:
- Wegligging en algemeen comfort
- Mooi interieur met goede bouwkwaliteit
- Uitrusting is lekker compleet
- Leuk vlot gelijnd model
- Brandstof verbruik
- Fijne versnellingsbak
- Goede stoelen

Iets minder te spreken ben ik over
- Teveel functies op satelieten aan het stuur
- Motor heeft te weinig fut in lage toeren
- Sonore brom bij 120 km per uur.

De eerste kilometers zijn dus voornamelijk goed bevallen. Ik zal deze review regelmatig updaten. En alle goede en negatieve zaken van deze auto naar voren brengen.

8,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

PRIVATE LEASE Renault Clio

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (1)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.