Renault Clio 1.2 16V 75 Expression (2005)

autoreview

Renault Clio
Renault ClioRenault ClioRenault ClioRenault ClioRenault ClioRenault ClioRenault ClioRenault ClioRenault Clio - interieurRenault Clio - interieurRenault Clio - interieur

Signalement

UitvoeringClio 1.2 16V 75 Expression
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2005
Jaar van aanschaf2006
KM-stand bij aanschaf17.250 km
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

Omdat mijn vorige leaseauto (Twingo) te klein was/is voor een gezin met 3 kids en een labrador, heb ik mijn werkgever gevraagd of er een andere auto beschikbaar was. Na een week mocht ik plaatsnemen in een bordeauxrode clio van een nu ex-medewerker. De auto is een half jaar oud en is al lekker ingereden.

Ik nam plaats in de auto en je voelt direkt dat je deze stoelen vanaf dat moment zult koesteren! Zijdelingse steun, heerlijk stevig en een voldoende lange zitting. Uitkijkend op een duidelijke klokwinkel met boardcomputer, waan je je toch een ruime klasse hoger. Vooral als je beseft dat deze auto (ruim 14.000euro) maar 4.000 euro duurder is dan de Twingo. Het sturen gaat erg direkt en de bekrachtiging is prima geregeld. De wegligging op hogere snelheid en in bochten is echt goed, een stuk beter dan bijvoorbeeld een nieuwe corsa, die maar iets goedkoper is. De materialen zien en voelen goed, en het stuur is mooi en ligt lekker in de hand. Snachts zie je oranjekleurige verlichting en dit misstaat niet.

Het motorblok: Een 1.2 16klepper. Een stil motortje mits je hem niet in de toeren jaagt. Trekt heel geleidelijk, zonder gekke pieken in het vermogen. Vanaf 120 km per uur ga je de motor cumulatief meer horen, maar dat is bij de meeste 1200 cc blokken. Op de boardcomputer te zien, loopt hij ruim 1:14, en bij mijn voorganger 1:13, niet beter dan gemiddeld dus. Ik ga het nu ook nog handmatig meten, en zal het verbruik tzt vermelden.

Het enige minpunt aan de auto is de kwaliteitsbeleving van de knopjes/schakelaars. Je hebt soms echt het idee dat het kapot zal gaan, het gaat namelijk net te licht.

====================================================================================
Update 23-05-2006: Kilometerstand 25.700

De auto rijdt nog steeds erg goed en heeft bij 21.000 km z’n eerste beurtje gekregen. Het verbruik is de laatste tijd met airco gebruik en veel snelweg 1:14,8. Ik rijd daarbij vaak 130 a 140 dus ik vind dat een prima prestatie. Er rammelt niets, er piept niets...zou dit gewoon een goede auto zijn? ik wacht het rustig af, ik rijd ongeveer 45000km per jaar, dus we komen er snel genoeg achter.

Update 11-08-2006: Kilometerstand 36.000

2e beurt is onlangs gedaan. Helemaal niets, behalve olie en airco check en wissers.
De auto rijdt degelijk, veilig en ligt goed op de weg. Lijkt op een kwaliteitsproduct..i.t.t. wat ik vaak over Renault heb gelezen...!

PROBLEMEN

geen

8,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien

PRIVATE LEASE Renault Clio

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (3)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.