Renault Clio 1.5 dCi 85 ECO Parisienne (2011)

autoreview

Renault Clio
Renault ClioRenault ClioRenault ClioRenault ClioRenault ClioRenault ClioRenault ClioRenault ClioRenault ClioRenault ClioRenault Clio

Signalement

UitvoeringClio 1.5 dCi 85 ECO Parisienne
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2011
Jaar van aanschaf2018
KM-stand bij aanschaf136.000 km
KM-stand laatst178.000 km
Lezerswaardering: 78%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Degelijk

  • 136.000 km

Na lang gezocht te hebben naar een goedkope kilometervreter was ik uitgekomen op een Renault Clio III diesel van na 2009. Proefrit gemaakt en dit beviel goed, genoeg vermogen en belachelijk zuinig.

Bevalt goed

  • 178.000 km

Na de eerste 30k te hebben gereden is het tijd om de tussentijdse balans op te maken. Ik rijd een goede 40k per jaar en had daarom een goedkope, zuinige auto nodig.

Een paar punten:
- Verbruik: De verbruiksmonitor geeft een beetje vertekend beeld, maar aan de pomp berekenen levert eigenlijk altijd wel tussen de 1:22 en 1:23 op met wat uitschieters naar de 1:20 en 1:25. Ik rijd redelijk rustig maar rijd in duitsland geregeld 150 en ook dan valt het verbuik binnen de perken. Met winterbanden rijd ik tussen de 1:20 en 1:22. Tank van 55 liter is heel praktisch, tanken is pas na 1000km.
- Eigenschappen: het is een Fransoos. Niet te strak afgeveerd, je kunt redelijk tempo drempels bestijgen. Overhellen op Fly-overs valt heel erg mee en je kunt op redelijk tempo de bochten door. Windvlak viel mij ook niet tegen. Hij ligt redelijk stevig op de weg en met storm is er prima mee te rijden.
Het vermogen is afdoende, je kan fatsoenlijk invoegen op korte invoegstroken. Vanaf 130 wordt de clio wat dorstig maar trekt wel prima. 150 gaat ook nog vrij soepel, maar boven de 160 is de rek er wel een beetje uit.
- Versie: Dit is de versie met cruise control en airco, die zijn beiden aan te raden. De stereo geeft geen heel geweldig geluid, maar voor mij niet slecht genoeg om wat aan te doen.
- Comfort: Ik ben vrij groot (2m) maar kan er goed in zitten, wat mij wel verbaasde. Ik heb ook wel een in een clio IV gereden en die zijn minder ruim. Stoelen zitten prima en aan de achterbank is te doen.
-Problemen: Sinds ik deze auto heb ik slecht een keer problemen gehad en daarnaast een paar lampen moeten laten vervangen. Toen ik de auto kocht was de ditributieriem vervangen en was blijkbaar het kapje niet goed vast gezet. Dit is bij Bochane in Zeist gratis opgelost (hier heb ik de auto niet gekocht). Daarna is al het onderhoud ook bij Bochane in Zeist gedaan voor zover toepasbaar.
- Onderhoud: Tot nu toe heb ik een beurt gehad, dat was de standaard beurt en de remblokken voor moesten vervangen worden. Dat was ~520 euro en dat was ook wat van te voren was aangegeven. Daarnaast heb ik een Renaultabonnement (40 euro) waar olie en lampen verwisselen vallen en ik moet binnen kort wsl weer voor een nieuw lampje.

Conclusie:
Ik ben blij met de keuze. Auto rijdt lekker en zuinig en is goedkoop in het onderhoud gebleken tot nu toe.

8,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

PRIVATE LEASE Renault Clio

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (3)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.