Renault Alpine V6 Turbo (1986)

autoreview

Renault Alpine V6 Turbo (1986)

Signalement

UitvoeringAlpine V6 Turbo
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar1986
Jaar van aanschaf1999
KM-stand bij aanschaf135.000 km
KM-stand laatst172.000 km
Lezerswaardering: 69%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

alpine GT V6 turbo

  • 172.000 km

Dze Alpine al 16jaar in mijn bezit, en ooit gekocht voor 21.000 gulden. De adv uit de Autotrader destijds met foto heb ik nog. Ook de folder en al het onderhoud aanwezig, overgenomen van de 2e eigenaar.
Ik rij er te weinig mee, en staat eigenlijk het hele jaar in de stalling.2 maanden per jaar naar buiten in de zomer, en dan even weer spelen .
Vergeten wat voor mooie en leuke snelle auto het is. Vooral als de turbo aanslaat. Ooit heb ik op de afsluitdijk 230km gereden, en nog genoeg gas over.
Voor toen , 1986, was het een snelle auto, maar 0 tot 100 in krap 7 seconden is vandaag de dag niet zo bijzonder. Wel een auto met een zeer mooie uitstraling, van binnen zwart leer, en geen audio, om het mooie motorgeluid te horen. Veel bekijks en altijd vragen bij de benzinepomp, omdat de voorklep open moet om de tank te vullen. en dan vragen mensen , waar zit de motor? Geen fijne auto om met warm weer in de file te staan, motor zit achterin en voorin de radiateur, dus dan raakt de motor gauw warm. Geen airco ook, dus stilstaan is geen optie. Rijden moet je hiermee, en lekker gas geven. Soepele motor,turbo begint pas als je 3000toeren maakt, en dat merk je goede en lekker spartaans, geen abs, stuurbekrachtiging of airbags. Je moet hier ook geen ongeluk mee krijgen, een buizenframe, en allemaal polyester.
Ik kwam jaren geleden wel in Veenwouden bij de Alpine specialist, maar tegenwoordig zie ik er niets meer helaas. Dus onderdelen zal lastig worden, maar ik rij er weinig mee.
Deze is Hollands geleverd, en nu 29jaar oud.
Ik vond het toch wel veel geld toen ze in 1986 voor een ton te koop stonden nieuw, daar kocht je 2 BMW's 325i voor. Vandaar dat er maar weinig van verkocht zijn.
Elk jaar twijfel ik weer om deze auto weg te doen, maar als ik er dan weer een paar keer mee heb gereden, dan ben ik toch wel weer blij. Ach, hij eet geen brood, en misschien worden ze nog veel geld waard, maar dat betwijfel ik. Ik ben heel benieuwd naar de nieuwe Alpine die op korte termijn uitkomt.
Maar deze zal ik dan ook maar goed blijven verzorgen. Volgens mij rjden er ook niet zo heel veel meer van in Nederland zoals deze.Hollands geleverd en een 2.5turbo.

6,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien

Lezersreacties (9)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.