Renault 25 V6 Injection (1989)

autoreview

Renault 25 V6 Injection (1989)

Signalement

Uitvoering25 V6 Injection
Versnellingen4, Automaat
Bouwjaar1989
Jaar van aanschaf2010
KM-stand bij aanschaf293.021 km
KM-stand laatst305.469 km
Lezerswaardering: 26%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Volop genieten (16-08-2011)

  • 296.432 km

Heerlijk, een lekker luxe 25 met V6-motor! Overgenomen van een andere liefhebber en dat liefhebbersaspect is de auto aan te zien. Ondanks het hogere kilometrage dan mijn TXE, een stuk netter algemeen en strakker in de lak. Dat wil ik ook zo houden, dus de V6 heb ik gebombardeerd tot hobbywagen en rijdt dus ook weinig. Op de autofora snapt men dat fenomeen wel, maar in mijn directe omgeving begrijpt vrijwel niemand wat ik nu met precies dezelfde auto aanmoet. En dan ook nog eens in dezelfde kleur! Ach, je bent liefhebber of niet en die kleur is niet eens hetzelfde, net een andere kleurcode en van dichtbij zie je dat ook wel. Eigenlijk was ik helemaal niet van plan om er een auto bij te kopen, maar soms komen onverwachte zaken op je pad, ik kon dit aanbod gewoon niet laten lopen.

De V6 heb ik nu een goed jaar in bezit, de winter heeft hij lekker onder een hoes binnen in een schuur gestaan. Wat was het heerlijk om de motor in het voorjaar weer aan te zwengelen en binnendoor naar huis te toeren. Echt een genot die V6!

Ondertussen wel een paar mankementjes. Voor de APK moest er een aandrijfashoes, een fuseekogel en een uitlaatrubber vervangen worden. Niet de ernstigste zaken. Wel waren de achterste schokdempers aan vervanging toe, dat was nu een APK-aandachtspunt, die zijn nu ook vervangen. En ondertussen heb ik een nieuwe accu gemonteerd. Na twee of drie weken stilstand niet kunnen starten is nogal onhandig. Overigens allemaal ook niet heel ernstig vind ik zelf. Wat wel erg vervelend is, is dat de V6 een beetje koelingsproblemen heeft. Ik heb nu al twee keer met een oververhitte motor aan de kant van de weg gestaan. De eerste keer waarschijnlijk doordat het koelvloeistofniveau te hoog stond, de tweede keer omdat ik een dikke twee uur in een stilstaande tot stapvoetsrijdende file met 35 graden in de brandende zon stond. Het koelvloeistofniveau was nu wel goed, maar dit werd de motor toch te veel. Jammer, niet veel aan te doen behalve anticiperen op de buitentemperatuur denk ik dan maar. De neus ligt gewoon te vol met dit V6-blok. Misschien dat ik nog eens een extra knop ga monteren zodat ik de ventilator handmatig kan starten, ik zie wel.

Ik blijf genieten van deze heerlijk comfortabele limousine!

Het blijft een hobby (23-10-2012)

  • 298.978 km

Ondertussen is het koelingsprobleem eindelijk eens opgelost. Er bleek een sensor niet te werken. Nu kan ik eindelijk weer lekker en onbezorgd rondrijden en ook in een file terecht komen.

Daarnaast is de voorruit vervangen, die bleek ernstig te lekken. Ook zat er allerlei roest onder de ruitrand. Dit is direct aangepakt waarna een nieuwe ruit erin geplakt kon worden.

Eindelijk koel! (01-05-2014)

  • 301.851 km

Zoals in het eerste gedeelte van deze review al beschreven, had de 25 wat koelingsproblemen. De eerdere reparaties boden geen soelaas. Afgelopen herfst ontdekt dat dit kwam door een deels verstopte radiateur. Die verstopping zat precies op de plek waar de sensor zit die ervoor moet zorgen dat de ventilator aanspringt. Afgelopen weekend is dan ook de radiateur vervangen en werkt de koeling weer optimaal! Eindelijk zonder spanning rondrijden. Ik was elke keer bang bij file dat het weer mis zou gaan.

Verder is er nog wat aan dorpels gelast, blijft een punt van aandacht met een wat oudere auto.

Vorig jaar ook door de 3 ton gegaan. Het leuke aan de digitale kilometerteller is dat deze van 299.999 overspringt naar 0. Alsof de technici van Renault zelf nooit gedacht hadden dat hun product zo'n kilometerstand zou halen.

Deze maand wordt de 25 ook al 25!

Onderhoud en reparaties t/m 01-05-2014

  • 301.851 km

- Aandrijfashoes vervangen;
- Linker en rechter bovenste fuseekogel vervangen;
- Uitlaatrubber vervangen;
- Nieuwe accu gemonteerd;
- Nieuwe schokbekers achter gemonteerd;
- Hulpveren achter gemonteerd;
- Laswerk chassisbalk;
- Roest voorruitrand weggehaald;
- Nieuwe voorruit geplaatst;
- Sensor koeling vervangen;
- Remblokken vervangen;
- Remvloeistof vervangen;
- Radiateur vervangen;
- Laswerk dorpels.

Verkocht (16-01-2016)

  • 305.469 km

De liefde voor deze 25 was al een tijdje bekoeld. De vorige eigenaar wilde wel weer graag een 25 voor de hobby. Zo kwam van het één het ander en is deze V6 weer terug naar de vorige eigenaar.

7,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (15)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.