Porsche Taycan 4 Cross Turismo (2022)

autoreview

Porsche Taycan 4 Cross Turismo (2022)
Porsche Taycan 4 Cross Turismo (2022)Porsche Taycan 4 Cross Turismo (2022)Porsche Taycan 4 Cross Turismo (2022)Porsche Taycan 4 Cross Turismo (2022)Porsche Taycan 4 Cross Turismo (2022)Porsche Taycan 4 Cross Turismo (2022)

Signalement

UitvoeringTaycan 4 Cross Turismo
Versnellingen2, Automaat
Bouwjaar2022
Jaar van aanschaf2022
KM-stand laatst20.820 km
Lezerswaardering: 21%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Opvallend

  • 20.820 km

Allereerst wil ik opmerken dat we eerder een Tesla Model S (2016) hebben gehad. Qua gebruiksgemak vond ik de Tesla prettiger en intuïtiever. Het rijcomfort was beter en de auto was veel zuiniger. Ik ben het ook niet eens met de beoordelingen over het gebruik van materialen in de Tesla. Bijvoorbeeld het gebruikte zitleer in de Tesla zag er na 5 jaar nog beter uit dan het leer in de Porsche nu na 1 jaar. Ik ben niet ontevreden over mijn Porsche, maar ik ben het er niet mee eens dat ik een stap heb gezet naar een veel luxere klasse. Eén ding is zeker: met de Porsche trek je veel bekijks vanwege zijn schitterende uitstraling. Maar dat had ik in 2016 ook met mijn Tesla Model S...

Aanvulling op mijn review na aanleiding van de reacties. Eerst de negatieve zaken. Betreffende het verbruik, dat is gewoon niet goed genoeg. Als je deze Porsche rijdt zoals je een Porsche moet rijden dan haal je nog geen 300km.
Ik heb hier niet echt problemen mee. Maar het volgende wel. De hulpmiddelen (aanschafkosten meer als 20k€ aan opties) werken allemaal ver beneden de maat. Een adaptief cruise controle die niet te vertrouwen is. Spontaan versneld of zonder enige reden ineens vertraagd. Daarbij worden de afstanden naar de voorligger slecht ingeschat waardoor de schokkerig rijd. Ook andere optie (enkele duizenden euro's in aanschaf) die ook niet goed functioneren, zoals de trunk en de frunk openen met hand of voet. En als laatste is alles, ja ik zeg het toch ontzettend duur. Een beurtje 1200euro (en dat voor een EV, Tesla was 300€/3j aan huis). Een abonnement 318 €/j om je radio+ en andere apps te kunnen gebruiken (tesla 120€/j en dit is incl.. gebruik maken van internet, track en trace en spotify. Dan 300 €/j verplichte track en trace voor je verzekering. Een fietsenrek dat in 1,5 jaar van 1500 euro naar 3200 euro in prijs is gestegen (en om deze te kunnen gebruiken moet je ook optie fietsrek bij aanschaf van 515euro aan kruizen). Over the air updates, heb ik in de 2,5jaar nog niet een keer meegemaakt en ik ben bang dat je ook daarvoor gaat betalen. Er zij ook positieve zaken te melden rn dat is het rijgedrag, dit is dus niet het comfort. Het uiterlijk en laadsnelheid (270kWh) van de auto. Dit is mij oprechte mening omtrent de Porsche Taycan CT.

5,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (8)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.