Porsche Boxster S (2000) #2
autoreview
Signalement
Uitvoering | Boxster S |
---|---|
Versnellingen | 6, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 2000 |
Jaar van aanschaf | 2006 |
KM-stand bij aanschaf | 138.000 km |
KM-stand laatst | 170.000 km |
Wat een geweldige Sport-cabrio
- 158.000 km
3 jaar geleden begon het te kriebelen. Ik wilde graag een sport-cabrio aanschaffen. Ik heb ff zitten twijfelen tussen een Honda S2000, een BMW Z4 of een Porsche Boxster. Het twijfelen heeft niet lang geduurd. Ik ging voor de Porsche. Heb proef gereden in een gewone Boxster met 2500 motor. Daarna in de S met 3.2 motor en was meteen verkocht. Wat een heerlijke sportauto. Hij ligt als een huis op de weg. Rijdt in zijn 1- 80, in zijn 2- 130 en zijn 3- 160 met een max van 270 op de KM teller in zijn 6. Hij staat in de garage en ik ben een echte mooi weer rijder. DWZ met de kap open rijden, die rijdend elektrisch geopend en gesloten kan worden. Zelfs als het regent blijf je nog droog binnen vanaf 80 km/uur. Rijden in deze auto is echt genieten. Je zit laag bij de grond en de motor bevindt zich 30 cm. achter je. Je hoort hem grommen bij gas erop en eraf. De zon op je gezicht en de wind door je haren. Ben lid geworden van het Porscheforum en doe iedere maand aan een tourtocht mee. Zo af en toe ga ik het circuit op en dan komt hij pas echt tot zijn recht. Jij hebt uitstekend contact met de weg. Door zijn middenmotor blijft hij ook in de bochten heel neutraal. Ik heb er nog een sportuitlaat onder laten zetten, een sportfilter en Alu racepedalen. Hij klinkt nu een stuk beter. Onderhoud is prijzig van een Porsche. Ik wil hem graag tiptop in orde hebben en laat hem onderhouden bij een specialist. Onderhoudskosten zijn zo’n 2000 euro per jaar, maar dat heb ik er graag voor over. Buiten de koppeling laten vervangen heb ik geen problemen met deze auto gehad. Er is geen slijtage zichtbaar en er zit geen rammel of gekraak in. De P uitlaten is nog steeds een feest en helemaal als het zonnetje schijnt. Ik waarschuw jullie wel voor het P-virus. Het is besmettelijk en je komt er niet snel meer vanaf.
Nog steeds dik tevreden
- 162.000 km
Inmiddels de Porsche 5 jaar in bezit. Ik ben nog even enthousiast. Het is een heerlijke auto om in te rijden. Je voelt je de King of the Road. Ik heb weinig problemen gehad. In de winter schors ik de auto en gaat tie aan de druppellader. 1 x in de 2 jaar een beurt. 1 x per maand meedoen aan een Porsche activiteit, georganiseerd vanuit het PorscheForum. Door de auto te schorsen en alleen te rijden met mooi weer, blijven de kosten beperkt.
Na de winterstop rijdt tie weer als een zonnetje
- 168.000 km
In de winter laat ik de auto schorsen. Starten en rijden zonder problemen. Ik heb de P alweer 9 jaar. Hij is nu getaxeerd op 15K. Dat scheelt weer aardig in de verzekeringskosten. Ik heb de voorruit laten vervangen met een kleine eigen bijdrage voor de verzekering. Verder weinig kosten aan gehad. 1 x in de 2 jaar gaat tie voor onderhoud naar de garage. Ik hoop nog lang hier van te kunnen genieten.
2019 verkocht
- 170.000 km
Ingeruild op een BMW 335 cabrio. Met pijn in mijn hart ingeruild. Wat een heerlijke rijders auto. Gelukkig nooit problemen mee gehad, behalve een klapband op de snelweg en geen reserve wiel bij mij. Ik wil de de garage weer vrij hebben en een auto die ik dagelijks kan rijden met veel PK's en in de cabrio uitvoering. Na 1 week heb ik er zeker geen spijt van. Al 3 x open gereden en wat een power heeft die BMW. Het Porsche gevoel zal de BMW nooit evenaren, maar het is niet anders.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.