Porsche 944 Turbo S (1988)

autoreview

Porsche 944
Porsche 944Porsche 944Porsche 944Porsche 944Porsche 944Porsche 944Porsche 944Porsche 944Porsche 944Porsche 944Porsche 944

Signalement

Uitvoering944 Turbo S
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar1988
Jaar van aanschaf2005
KM-stand bij aanschaf190 km
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

Een 944 turbo S is snel, sportief en comfortabel genoeg voor dagelijks gebruik bij ca 10.000 km per jaar. Standaard heeft de turbo S 250pk en een merkbaar turbogat wat door het vervangen van 2 computerchips, gekocht bij www.transaxle.net, is op te voeren tot 290pk waarbij het turbogat ook minder merkbaar wordt. Na het chippen een top van 286 km/u op de GPS en 0-100 in 5 seconden.

Ondanks het gewicht van 1350 kg gaat de auto goed de bocht om. Het weggedrag is beter dan van de meeste moderne auto’s. Echter bij nat wegdek kan het uitbreken van de achterkant in een snelle bocht erg verradelijk zijn. De motor voorin en de vernellingsbak achterin maakt van de auto een soort halter. Door op een nat weiland 80 km/u te rijden en dan aan het stuur draaien tolt de auto zeker 6 keer rond zijn middelpunt.
Het instellen van de schokbrekers en kwaliteit van de banden heeft grote invloed op de wegligging.

Nadelen zijn de hoge onderhoudskosten en een benzineverbruik van 12,5l euro 95 op de 100km. Het rijplezier vind ik hier ruimschoots tegenop wegen.

De 944 turbo met 250pk is van eind 1987 t/m 1991 gemaakt.

PROBLEMEN

Een keer is de auto er op de snelweg er mee opgehouden met een lege accu omdat de dynamoriem te slap stond. Dit was eigenlijk te voorspellen door dat de voltmeter al 2 dagen aangaf dat er accu niet werd geladen. Verder zijn er alleen geplande reparaties gedaan de afgelopen paar jaar. Waaronder de bekende 944 turbo kwalen

Crossover pijp losgescheurd bij de flens aan de turbo. Hierbij is ook het spruitstuk opnieuw gelast en een catvervanger geplaatst, 1200 euro

Draagarm APK afgekeurd, vervanging kostte 700 euro. Auto stuurde merkbaar beter hierna.

Achterklep ratelt, nieuwe rubbers, 120 euro. De ruit moet eigenlijk ook opnieuw in het frame gelijmd worden.

7,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (2)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.