Peugeot 5008 Première 1.6 VTi (2010)

Peugeot 5008
Peugeot 5008Peugeot 5008Peugeot 5008Peugeot 5008Peugeot 5008Peugeot 5008Peugeot 5008Peugeot 5008Peugeot 5008Peugeot 5008Peugeot 5008Peugeot 5008Peugeot 5008Peugeot 5008Peugeot 5008Peugeot 5008Peugeot 5008Peugeot 5008Peugeot 5008Peugeot 5008Peugeot 5008Peugeot 5008Peugeot 5008Peugeot 5008Peugeot 5008

Uitvoering5008 Première 1.6 VTi
Bouwjaar2010
Jaar van aanschaf2010

Mijn eerste kilometers

Ik heb de auto (van de zaak) gekregen op 19 januari jl. In tussen staan er 10.200 km op de teller en kan zeggen dat ik zeer tevreden ben over de auto.

Ik voelde me meteen na de levering thuis in de auto, en de bedieningen hed ik me snel eigen gemaakt. De kilometers die ik gereden heb zijn snelweg- en gewone kilomteres op andere wegen. Ik vind hem wel schadelijk rijden (1:10,5 gemiddeld over de eerste 5000 km) maar dit ligt ook een gedeelte aan de brandstof die ik moet tanken van de werkgever (Tinq). Ik denk dat andere brandstof (v-power, ultimate) een beter resultaat zullen geven.

Het vermogen van de auto is niet bijster indrukwekkend, maar genoeg voor de nederlandse wegen.

De enigste problemen die ik heb gehad zijn problemen met de bluetooth verbinding ( slecht te verstaan door degene die ik bel of mij bellen) en een losse bevestigingsstrip van de voorruit. DIt gemeld bij de dealer en opgelost. Strip is vastgezet en de software van het Connect-NAV systeem is er uit gehaald en opnieuw erin geschoten. Alles werkt nu perfect.

Na 7500 km op vakantie naar Italie gegaan. DOet het best goed in de bergen, alleen op de brennerpas had hij toch problemen om in zijn 5 met een snelheid van 120km per uur (cruisecontrol) naar boven te komen. Moest een keertje terugschakelen.

Verder heeft hij zich goed gehouden, en met andere brandstof zoals eerder vermeld reed hij toch 1:13,5.

Binnenkort krijgt hij zijn welverdiende eerste onderhoudsbeurt.

Ik houd jullie op de hoogte van de komende kilometers...

PRIVATE LEASE Peugeot 5008