Peugeot 5008 GT-line 1.6 e-THP (2017)

autoreview

Peugeot 5008 GT-line 1.6 e-THP (2017)

Signalement

Uitvoering5008 GT-line 1.6 e-THP
Versnellingen6, Sequentiële Automaat
Bouwjaar2017
Jaar van aanschaf2017
KM-stand bij aanschaf4 km
KM-stand laatst5.000 km
Lezerswaardering: 62%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Fijn ding

  • 5.000 km

Enorme verbetering tov de Zafira. Dat is wel de samenvatting tot nu toe. Terwijl ik de Zafira toch ook een heerlijke auto vond.

De bulk van het voordeel komt van het tamelijk extreme lage gewicht van de 5008. Het platform waar de Peugeot op staat (EMP2 voor de liefhebbers) is een technisch hoogstandje. Het maakt de auto tot vele 100den kilos lichter dan de Zafira, maar bijvoorbeeld ook veel lichter dan de Renault Scenics, de Espace, de Touran, de Tiguan, Kadjar, Kodiaq enzovoorts.

en dat merk je bij alles, bij accelereren, remmen, sturen; alles is fijner bij een lager gewicht. Maar ook goedkoper. Verzekering en wegenbelasting zijn lager, en banden en remmen slijten langzamer. Eigenijk gek dat Peugeot (en Citroen) de voordelen en de techniek van dat platform niet meer adverteert.

En het brandstofverbruik is mede door het lagere gewicht dan ook veel lager dan de Zafira. In Nederland zat ik op 6.8 l/km, op vakantie (met 5 man en bagage snelweg, autobahn, bergritten) op 7,7 l/km in de 5008. In de Zafira zat ik meestal rond de 9 l/km.

De auto is snel, heel stil van binnen, behoorlijk comfortabel en tamelijk strak sturend te noemen. Ook op zeer hoge snelheden kun je op normale toon blijven praten met de mede passagiers. Stoelen zijn ook op lange ritten goed. De hele auto is zo een 4 cm smaller dan de Zafira, en de stoelen zijn ook iets smaller, dat merk je wel.

In de lengte is de auto van binnen groter dan de Zafira, met beenruimte achterin en meer bagageruimte.

Enige wat me stoorde is dat op zeer hoge snelheden of met forse tegenwind de motorkap gaat bewegen/golfen. Dat merk je niet, maar je ziet het wel. Je hebt er verder geen last van, maar het is irritant om te zien, doet afbreuk aan de kwaliteitservaring en ik vraag me af of de lak het daar op lange termijn houdt en of het wel veilig blijft op de lange duur. Ik vermoed dat er wind onder de motorkap komt, en door het 'koekdeksel' ontwerp kan die lucht nergens heen. (Hebben Landrovers daarom zo een rooster bovenop de motorkap?)

Anyway, geen groot issue voor mij, want ik lease de auto, maar Peugeot, doe er wat aan!



8,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

PRIVATE LEASE Peugeot 5008

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (2)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.