Peugeot 5008 Blue Lease Executive 2.0 HDiF (2010)
autoreview
Signalement
Uitvoering | 5008 Blue Lease Executive 2.0 HDiF |
---|---|
Versnellingen | 6, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 2010 |
Jaar van aanschaf | 2010 |
KM-stand laatst | 76.500 km |
- 3.000 km
1e keer een Peugeot.
Na 4 jaar opel Zafira te hebben gereden mocht er wat niews uitgezocht worden. Dat het geen opel zou worden stond vast. De laatste 2 jaren regelmatig de garage bezocht vanweg weer een kapotte turbo, EGR klep die weer eens stuk was of andere zaken.
Zelfs op vakantie ging de Opel stuk en werd de terugreis met een VW Touran uitgevoerd, en ik moet zeggen die beviel eigenlijk best wel.
andere voorkeuren:
Ford S-max, werd wel erg duur
Renault scenic, de neus vind ik persoonlijk niet de mooiste
Citroen C4, ja die verhalen over de half automaat???
dus de keus zou tussen de VW en de Peugeot gaan.
VW zoals gezegd helemaal niet verkeerd, maar wel erg kaal uitgerust. Nee dan de Peugeot, voorzien van alle voor mij belangrijke opties en dat voor een nette prijs. Ook weer van belang voor de bijtelling.
Het rijden.
Gelijk nadat we de auto hebben opgehaald een weekendje naar Limburg gereden, auto vol (6 personen) en bagage.
Wat opvalt is dat het een ruime auto is. De middenconsole is van een behoorljike omvang, maar heeft geen nadelige invloed op de zitpositie voor iemand van 2 meter. De kinderen hebben op de tweede rij ieder een aparte stoel. (wel wat anders dan de bank van de Opel). Zelfs de stoelen op de achterste rij krijgen een voldoende van de kinderen.
Wat tevens opvalt is de rust in de auto. Er zit gelaagd glas in de zijruiten dus dat scheelt enorm.
De telefoon is door de auto herkend en ik heb totaal geen problemen met verstaanbaarheid tijdens het bellen.
De navigatie geeft op tijd aan dat de ingevoerde reis langer gaat duren. Kies je dan voor de andere optie, die in veel gevallen langer is, blijft de navigatie deze keus hanteren. Ik zou verwachten, ik kies voor de snelste route, dat als de eerste route weer beschikbaar zou zijn zonder oponthoud dat voor deze route gekozen zou worden, niet dus, kwestie van wennen.
Zelfs al met de caravan gereden. Geen enkel probleem met trekkracht van de motor, het lukt zelfs om in de 6e versnelling te rijden.
verbruik tot nu toe: gemiddeld 6.9l/100 km. Dit is zeker voor het gewicht van de auto prima te noemen.
zijn er geen op- en of aanmerkingen:
Oh ja,
ik mis een dode hoek spiegel, ondanks de grote spiegels verdwijnen auto's er toch gemakkelijk in.
Ik heb al in de garage gestaan, kreeg op de eerste rit een melding/storing over de emissieregeling; daar zat ik niet op te wachten (gezien verleden van de Opel). na een bezoek aan de garage is de software geupdate voor wat betreft de luchttoevoer. tot zover zijn er geen lampjes meer gaan branden. We gaan uit van het positieve??
Uiteindelijk een tevreden Peugeot rijder.
- 12.250 km
Update 12.250 km
Even een update:
We hebben bij 5.000 km weer in de garage gestaan. Er bleek een ratel in de motor te zitten die werd veroorzaakt door vliegwiel. Deze is onder garantie vervangen. Wel 3 dagen de auto kwijt geweest.
De ratel was eruit en is inmiddels in een mildere vorm weer terug. Al gemeld bj de dealer die e.e.a ook heeft geconstateerd. Niet meer zo erg als de vorige keer, maar toch, we wachten af....
Dan de vakantie, met de caravan naar Frankrijk. Geen centje pijn. Wat wel tegenvalt was het verbruik. Ik kon in de 6e versnelling rijden, maar zuiniger dan 1 op 7 a 8 heb ik niet gehaald. Dan vond ik tohc wel tegenvallen.
Dan het glazen dak, geeft een erg ruim gevoel in de auto, kinderen vinden het geweldig, maar als de zon de hele dag in de auto schijnt wordt het wel warm, ook tijdens het rijden. Dus jaloezie meer dicht dan open gehad.
Wat nog meer opvalt is dat de navigatie ook bij wegwerkzaamheden aangeeft of je wilt omrijden. Die melding bevestig ik altijd maar met nee, maar van echte vertragingen bij de wegwerkzaamheden zelf is geen sprake, dus waarom de melding dan verschijnt. Kwestie van wennen..
Nog reactie op reacties:
Ik heb geen proefrit gemaakt met de 1.6 diesel. had in mijn ogen te weinig PK's en kon de caravan (max 1200 kg) niet trekken. Keuze was daarom snel gemaakt voor 2 liter diesel.
Nog steeds tevreden: Ja
Op naar de 20.000 km.
4e update
- 20.500 km
Inmiddels de 20.000 km gepasserd.
Still going strong. De km zijn zonder noemenswaardigheden verlopen.
Wel een aantal op- en aanmerkingen:
- ruitenwissers zijn soms helemaal van slag. erg vervelend
- parkeersensoren beginnen soms spontaan te piepen, is er niets aan de hand
- stoelen zitten heerlijk, geen last van mijn rug als ik lange afstanden heb gereden
Nog in de garage gestaan: ja toch nog een keer
de temperatuur meter loopt bij het rijden in de file naar beneden; raar toch, maar bij onderzoek door garage kon men niets vinden. Ook een vergelijkbare auto met dito motor deed hetzelfde. Hoort bij dit type motor, maar blijf het vreemd vinden. Wie heeft dezelfde ervaringen.
Verder een heerlijke auto met wat eigenaardigheden. Op naar de 30.000 en de eerste beurt.
wordt vervolgd
Weer in de garage
- 31.250 km
Ja hoor we hebben weer in de garage gestaan. Nu voor regulier onderhoud. Dus valt allemaal reuze mee.
De afgelopen tijd eigenlijk geen problemen gehad. De auto voldoet steeds beter en komt goed tot zijn recht als echte reisauto. Normale snelheid op de snelweg, heerlijk cruisen, auto heerlijk stil. Als je echt snel wil, wordt het weggedrag zweverig, niet vervelend, maar prettig is anders.
Wel zien de ruitenwissers regen waar ik toch echt tegen een droog raam aan kijk, of slechts aantal druppels.
Ook de parkeersensoren piepen alsof ieder moment een andere auto tegen die van mij aan rijdt, maar ik zie in geen velden of wegen andere weggebruikers.
Deze zaken vallen op zich mee, en als ik andere bevindingen lees vallen die van mij erg mee; kortom er zijn erge dingen.
Binnenkort een software update, was wel bekend, maar had mijn reserve sleutel vergeten en die hadden ze toch echt nodig; hoop dat straks alle eigenaardigheden opgelost zijn, maar anders nog steeds een tevreden Peugeot rijder.
wordt vervolgd....
5e update
- 47.500 km
De km's zijn zonder problemen verlopen. Geen storingen, wel een terugroepactie voor de motortjes in de achterportieren van de electrische raambediening. Maar ja welk automerk heeft dat tegenwoordig niet.
Ruitenwissers en parkeersensoren leven zo af en toe een eigen leven, je raakt eraan gewend.
Verder een prima reisauto, lekkere stoelen, luxe uitstraling, krijg nog steeds complimenten over deze auto.
Wat mij opvalt is dat als je afslaat en de richtingaanwijzer hebt aanstaan, menig weggebruiker toch even blijft staan. Het lijkt alsof de dagverlichting de richtingaanwijzer wat onzichtbaar maakt.
Verbruik tot nu toe is gedaald naar 6,4 liter per 100 km. Niet verkeerd voor een dergelijk grote auto.
Zal straks wel weer fors hoger zijn als de caravan erachter komt.
6e update
- 76.500 km
Even een tijdje geen update toegevoegd. De km stand is inmiddels opgelopen naar 76.500. Auto bevalt prima. Geen sprake van storingen of mankementen. Oh ja bij -18 gaven de parkeersensoren niet thuis, maar ja dat mag toch, of niet.
De garage alleen gezien voor de reguliere onderhoudsbeurt.
Je voelt je lekkerder in een Peugeot; helemaal mee eens.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.