Peugeot 5008 Blue Lease Executive 2.0 HDiF (2010)

autoreview

Peugeot 5008 Blue Lease Executive 2.0 HDiF (2010)

Signalement

Uitvoering5008 Blue Lease Executive 2.0 HDiF
Versnellingen6, Handgeschakeld
Bouwjaar2010
Jaar van aanschaf2010
KM-stand bij aanschaf1 km
KM-stand laatst22.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

De eerste balans

  • 22.000 km

Nu ik inmiddels driekwart jaar rondrijd met de 5008 is het tijd voor een eerste tussenbalans, die begint bij de keuze.

Met een 3de kleine op komst en dus 3 kinderzitje op de achterbank was de keuze al snel gemaakt om over te stappen naar het MPV segment. Daarin stak wat mij betreft de 5008 positief af ten opzichte van de alternatieven. En tot nu toe ben ik tevreden met de keuze.

Motor en Bak
De 2.0 diesel blijkt een comfortabele reisgenoot. Altijd voldoende kracht aanwezig en prima schakellui te rijden. Daarbij blijft het geluid altijd voldoende op de achtergrond. Ook de versnellingsbak werkt mee aan het comfort gevoel. Relatief strak schakelend zonder enig hakerig gevoel. Met een tot nu toe gemiddeld verbruik van 6,5l/100km is een actieradius van meer dan 800 km geen enkel probleem.

+ Altijd voldoende trekkracht
+ Verbruik en actieradius
+ Onderhoudsinterval 30.000 km

Interieur en Accessoires
Op de belangrijkste plek van de auto zit de bestuurder als in een 'gewone' personenauto. Hoewel iets hoger geeft de hoge middenconsole je het gevoel in de auto te zitten en niet op de bok. Tot nu toe geen storende piepjes of kraakjes uit het interieur. Alles lijkt degelijk in elkaar te steken.

Vanaf de achterbank heb ik nog geen klachten gehoord. Alle drie de kinderen hebben een afzonderlijk van elkaar te bewegen stoel. Met name door de mogelijkheid de stoel naar voor of naar achter te verschuiven kan er gespeeld worden met de bagageruimte.

In deze bagageruimte zijn in het geval van mijn 7-persoons uitvoering 2 wegklapbare stoelen gemonteerd. Met een flexibel instapsysteem is de tweede zitrij prima te bereiken, maar eigenlijk alleen geschikt voor kinderen danwel voor een korte rit met volwassenen.
Daarbij valt op hoe weinig extra ruimte de stoelen innemen ten opzichte van de 5-persoons uitvoering. In feite geef je alleen de ruimte die onder de laadvloer op. Voordeel is dat de 7-persoonsuitvoering met een thuisbrenger is uitgevoerd daar waar de 5-persoonsuitvoering het met een reparatiesetje moet doen…

Met stoel 6 en 7 opgeklapt blijkt de achterbak ruimte genoeg te bieden voor alle zaken waarmee je met een gezin met 3 kleine kinderen mee op stap moet. Om hoog te beladen moet er echter wel een optioneel bagagenet besteld worden.

+ Prima zit en stevige stoelen
+ Alles wat een bestuurder zich wenst onder handbereik
+ Mooie materialen
+ Verstelbaarheid van achterstoelen
+ Flexibiliteit van de 2 extra stoelen (stoel 6 en 7)
+ Ruimtegevoel (panoramadak)
- Beenruimte achterbank (prima voor kinderen, maar volwassen zitten krap)
- Wat ouderwets aandoende navigatiesysteem (RNEG) waarvan de kaarten achter lopen
- Afstandssensoren aan de voorzijde geven soms ‘spooksignalen’
- Nergens een (fatsoenlijke) bekerhouder
- 12V stekker zit wat ongelukkig op de middenconsole ri. Bijrijder
- Bluetooth werkt niet voor elke GSM
- Automatische stand van ruitenwissers niet bruikbaar (te snel)
- In combinatie met sproeiers op de lampen is het reservoir snel leeg

Rijgedrag en Comfort
De auto rijdt en stuurt als een personenauto. Van een gevoel van een busje valt niets te bespeuren. Goed, bij zijwind voel je dat de auto iets hoger is maar het wordt nooit storend en weerhoudt je niet van het desgewenst aanhouden van een stevige kruissnelheid

+ Rijdt als een personenauto
+ Stabiel – ook op wat hogere snelheid
- Op richels wat stuiterig / hard geveerd

>>

8,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien

PRIVATE LEASE Peugeot 5008

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (5)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.