Abonneer nú met korting

Kies nú voor een abonnement met korting

Navigatie

MENU
AutoWeek

Menu

  • Nieuws
    • Advies Centrum
    • Autonieuws
    • Autotechniek
    • Banden
    • Bestelauto's
    • Campers
    • Classics & Youngtimers
    • Elektrische auto
    • Supercars
    • Verkoopcijfers
    • Podcasts
  • Tests
    • Autoreviews
    • Autotests
    • Nieuwste autovideo's
    • Verbruiksmonitor
    • Zelf testen?
  • Auto's
    • Auto zoeken
    • CarBase Autovergelijker
    • Elektrische auto's
    • Private Lease
    • Nieuwe auto uit voorraad
  • Occasions
    • Occasion zoeken
    • Klassieker zoeken
    • Tweedehands auto
    • Auto importeren
    • Auto onderhoud
  • Tools
    • Autobandenvergelijker
    • Autoverzekering vergelijker
    • Bijtelling Calculator
    • BPM Calculator
    • Kentekencheck
    • Kostenberekening
    • Waardebepaling
    • Private Lease Vergelijker
    • Wegenbelasting
  • Forum
    • Forum Index
    • Actieve topics
    • Nieuwste topics
    • Zoeken
    • Uitleg Forum
  • Word nu
    abonnee!
    • AutoWeek
    • AutoWeek Classics
    • AutoWeek Campers
    • AutoWeek GTO
    • Abonnee voordeel
    • Bestel editie
    • Nu in AutoWeek
  • Account
    • Mijn auto's/reviews
    • Mijn occasions
    • Mijn alerts
    • Mijn gegevens
    • Uitloggen
    • Mijn AutoWeek

      Autoweek Account
      • Autoreviews schrijven
      • Brandstofverbruik bijhouden
      • Reageren op berichten
      • Autobrochures downloaden
      • Nieuwsalerts instellen
      • Deelnemen aan het AW Forum

      en nog veel meer..

      Registreren Inloggen
    • Om te kunnen inloggen op Mijn AutoWeek moet u akkoord gaan met onze privacy voorwaarden.

      Meer informatie
  • Zoeken
Sluiten

Zoeken

Op trefwoord

of

Op kenteken

Zoeken

Auto's
Kenteken
AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
  • Home
  • Reviews
  • Peugeot
  • 406 Break

Peugeot 406 Break XT 1.8-16V (2002)

autoreview

3
Peugeot 406 Break XT 1.8-16V (2002)
Peugeot 406 Break XT 1.8-16V (2002)Peugeot 406 Break XT 1.8-16V (2002)Peugeot 406 Break XT 1.8-16V (2002)Peugeot 406 Break XT 1.8-16V (2002)Peugeot 406 Break XT 1.8-16V (2002)Peugeot 406 Break XT 1.8-16V (2002)
Anoniem
  • Gebruikersreview
  • Meer
    • Linkedin
    • Pinterest
    • Print
    • Email
  • Whatsapp
  • Twitter
  • Facebook

Signalement

Uitvoering406 Break XT 1.8-16V
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2002
Jaar van aanschaf2005
KM-stand bij aanschaf119.000 km
KM-stand laatst167.500 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media kan niet verantwoordelijk worden gesteld voor de inhoud of eventuele gevolgen ervan. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

  • 146.000 km
  • 19 september 2007

Het betreft een metallic rode peugeot 406 1.8L 16 V Break met LPG G3 onderbouw.(ex lease) van april 2002. Aangeschaft in september 2005.

De auto is zeer comfortabel. Hij is voorzien van alle gemakken zoals airco met climate control, elektrische ramen v/a & getint, elktr / verwarmde spiegels, boordcomputer, enz. en ook uitgerust met oa. een afneembare trekhaak, en LM velgen.
Er zat geen cruise control op en die heeft de garage (auto plaza, zwolle) er netjes gratis opgezet. Het is een universele maar het werkt gewoon prima.

Mede door mijn / onze rustige rijstijl is het verbruik op lpg 1 : 11.4, wat in mijn ogen heel gunstig is voor een auto van 1385 kilo.
Op de binnenwegen met 80 km/u (CC)is het verbruik op lpg ong. 1 : 13.5.
Op de snelweg met 110 à 115 km/u (CC) 1 : 10.8.
Met alleen stadsritten ligt het rond de 1 : 8.7.

Na 2 jaar in de 406 te hebben gereden moet ik zeggen dat de auto mij heel goed bevalt.
De kosten per km. hou ik als ’hobby’ bij in de computer. (€ 0.31 p/km. inclusief afschrijving, wegenbelasting, verzekering, brandstof,(ook benzine)en onderhoud), weet ik maar 1 manier om het nog goedkoper te kunnen doen: met een oldtimer! Ik ben een grote fan van Jaguar.

Het liefst een XJ 4.2 op lpg, en dan belastingvrij. Maar daar wacht ik nog even mee totdat ik weet wat de definitieve plannen van het kabinet zijn v.w.b. het rekening rijden.
De Mercedes Vito (grijskenteken)is door ons ingeruild vanwege de veel hogere kosten door de wegenbelasting. Dat gebeurd me liever geen tweede keer.

Het enige minpuntje dat ik tot nu toe ben tegengekomen is dat de achtervering van de peugeot wat slap is - mede door de gastank - waardoor ik overweeg om hulpveren of luchtschokbrekers te monteren. Je schrikt je namelijk een breuk, als de bevestiging van de trekhaak (helemaal onder de auto) met een klap op een drempel komt, bij het afrijden.

PROBLEMEN

  • 146.000 km
  • 19 september 2007

Eigenlijk geen, behalve normale slijtage.

In de loop van de garantie (12 maanden) zijn de bougies vervangen, 1 benzine injector, en de achterste remschijven en blokken.

December 2006 heb ik 2 banden vervangen.(€ 210,--)

Februari 2007 de komplete uitlaat.(€ 285,--)

1 maal per jaar olie en filters vervangen vind ik genoeg vanwege de 13500 km die ik per jaar rij.

Gezien de kosten tot nu toe ben ik heel tevreden, en denk dat het goed mogelijk is om de 200.000 km vol te kunnen maken zonder al te grote kosten in de toekomst, al zal er wel oa een gereviseerde gasverdamper vòòr die tijd nodig zijn.

Olieverbruik nihil, (1 liter per 13000 km) en dit blijft tot nu toe constant.

Word vervolgd.

Kleine update: 20-09-2008,
Inmiddels net de APK weer gehad en zonder problemen erdoor. Kon ook niet anders want ik heb in het afgelopen jaar de andere 2 banden vervangen.(michelin energy, met een bandenspanning van 2,6 bar) wel iets minder comfortabel maar wel merkbaar in het verbruik!

De gaspot bleek niet te hoeven worden vervangen maar de druksensor op de gaspot bleek kapot, waardoor de auto spontaan overschakelde van lpg naar benzine tijdens het rijden.

Het verbruik op lpg ligt de laatste tijd zo rond de 1:12,5 maar het is dan ook wel mooi weer geweest. Gemiddeld is het verbruik ongeveer 1:11,7 waar ik heel tevreden mee ben.

Tot 2012 ben ik van plan om nog lekker met de peug door te rijden. Ruimte genoeg, weinig kosten, (steeds minder afschrijving) en hij ziet er nog steeds heel goed uit!

Wordt vervolgd,

update

  • 167.500 km
  • 27 maart 2009

De afgelopen maanden weer de nodige kilometers gereden. Hierbij viel het verbruik duidelijk wat tegen door de koude weersomstandigheden. Het verbruik lag het laatste halfjaar rond de 1 op 10.1 op LPG. Over de hele periode dat de auto in mijn bezit is ligt het verbruik gemiddeld op 1 op 11,4 op LPG.

In het afgelopen jaar geen extreme kosten gehad. Alleen een reparatie aan de handrem (voering losgelaten) dit is weer prima verholpen door Auto Plaza Zwolle.

De APK keuring is ook weer achter de rug zonder extra kosten.

Als de auto het zo blijft doen wil ik er nog wel mee doorrijden tot 300.000 km. De lak ziet er nog prima uit, geen roestplekje te ontdekken, een olieverbruik van 1 Liter per 11.000 km. is in mijn ogen ook heel redelijk.

En nog steeds een heerlijke comfortabele auto met vele gebruiksmogelijkheden v.w.b. beladen, lange stukken gaan er steeds weer in, bv. onder de afdekplaat door naar voren, rechter achterbank deel plat, en tussen de "pootjes" van de rechter hoofdsteun door tot aan de voorruit.

Tot nu toe is het enige nadeel de slappe achtervering(mede door de LPG tank). Het liefst had ik luchtschokbrekers maar die zijn erg duur. (zaten in een opel astra station die ik had, standaard) Hulpveren is ook een mogelijkheid maar zijn in verhouding ook nogal prijzig. Van die blokjes tussen de veergangen heb ik alleen maar negatieve berichten gehoord als "weinig effect" tot "de veren breken", de prijs is misschien daarom wel zo laag in verhouding tot de eerste 2 mogelijkheden. Ik ben er nog niet uit en hoop eigenlijk een tweedehands setje op de kop te kunnen tikken. Wie weet.....

alles bij elkaar genomen ben ik nog steeds heel blij sinds de aankoop. ik zit op een gemiddelde km prijs van € 0.27 p/km inclusief alles! En daar kan geen trein tegenop!

word vervolgd.

4,5
  • Betrouwbaarheid
    5
  • Prestaties
    4
  • Comfort
    5
  • Kosten
    4
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
  • Rijd je zelf met een Peugeot 406? Start je eigen gebruikersreview en deel je ervaringen
 
  • Houd me op de hoogte over de Peugeot 406
  • Rapporteer deze review

Beoordeel deze review

Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.

  • slecht
  • onvoldoende
  • voldoende
  • goed
  • uitstekend

Uitgelicht aanbod

    Peugeot 406 Break 1.8-16V XT/ DEALER ONDERHOUDEN!/ DB SET V.V 130.000 KM!/ Trekhaak/ Clima/ Cruise/ Elek. pakket/ Armsteun/ LEDER. Stuur/ 16'' LMV/ Mistl./ Dakrails.

    Peugeot 406 Break 1.8-16V XT/ DEALER ONDERHOUDEN!/ DB SET V.V 130.000 KM!/ Trekhaak/ Clima/ Cruise/ Elek. pakket/ Armsteun/ LEDER. Stuur/ 16'' LMV/ Mistl./ Dakrails.

    • 2003
    • 175.329 km

    € 2.450

    Peugeot 406 Break 1.8-16V XR

    Peugeot 406 Break 1.8-16V XR

    • 2003
    • 140.595 km

    € 2.500

    Peugeot 406 Coupé 2.0-16V Pack Automaat * Perfecte auto

    Peugeot 406 Coupé 2.0-16V Pack Automaat * Perfecte auto

    • 2002
    • 295.124 km

    € 1.499

Meer Peugeot 406 occasions

Lezersreacties (3)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens

Bekijk ook

Kopersgids

Zoeken en vergelijken
  • Peugeot 406 specificaties
  • Peugeot 406 occasions
  • Peugeot 406 video's
Advies en informatie
  • Peugeot 406 tests
  • Peugeot 406 gebruikersreviews
  • Peugeot 406 index
PREMIUM
Peugeot 308 SW vs. Kia Ceed Sportswagon vs. Volkswagen Golf Variant - Triotest

Peugeot 308 SW vs. Kia Ceed Sportswagon vs. Volkswagen Golf Variant - Triotest

Voordat de hele wereld en masse overstapte op cross-overs en SUVs was het eigenlijk heel simpel....

Lees meer
 

Peugeot 406 reviews

  • Gebruikersreview
    Peugeot 406 Break XS 2.0-16V (2002)

    Peugeot 406 Break XS 2.0-16V (2002)

    18
    • 5 november 2019
  • Gebruikersreview
    Peugeot 406 Break XS Premium 2.0 HDI 110pk (2004)

    Peugeot 406 Break XS Premium 2.0 HDI 110pk...

    3
    • 17 april 2012
  • Gebruikersreview
    Peugeot 406 Break XS Premium 2.0 HDI 110pk (2003)

    Peugeot 406 Break XS Premium 2.0 HDI 110pk...

    • 18 juni 2011
  • Gebruikersreview
    Peugeot 406 Break XR 1.8-16V (2002)

    Peugeot 406 Break XR 1.8-16V (2002)

    1
    • 30 mei 2010
  • Peugeot 406 familiale (2002)

    3
    • 25 mei 2010
  • Gebruikersreview
    Peugeot 406 Familiale XT Premium 1.8-16V (2004)

    Peugeot 406 Familiale XT Premium 1.8-16V...

    3
    • 13 maart 2010
  • Gebruikersreview
    Peugeot 406 Break Gentry Premium 2.0 HDI 110pk (2003)

    Peugeot 406 Break Gentry Premium 2.0 HDI...

    4
    • 24 februari 2010
meer reviews
Peugeot 406 1.8 16V Break - 2003 - 530.738 km - Klokje Rond

Peugeot 406 1.8 16V Break - 2003 - 530.738 km - Klokje Rond

122

Zoals elk merk zijn laatste 'echte' heeft, kent ook Peugeot onder merkadepten een model dat...

Gerelateerd

  • Model
  • Merk
Model
Model
  • Gebruikersreview
    Peugeot 406 Break ST 2.0 HDI 90pk (2000)

    Peugeot 406 Break ST 2.0 HDI 90pk (2000)

    1
    • 29 mei 2022
  • Gebruikersreview
    Peugeot 406 (2002)

    Peugeot 406 (2002)

    3
    • 25 april 2022
  • Gebruikersreview
    Peugeot 406 GT 2.0 HDI 110pk (2001)

    Peugeot 406 GT 2.0 HDI 110pk (2001)

    14
    • 25 juli 2021
  • Achtergrond
    De pretentieloze middenklassers van 20 jaar geleden

    De pretentieloze middenklassers van 20...

    68
    • 28 juni 2021
  • PREMIUM
    Citroën Xantia vs. Peugeot 406 - Occasiondubbeltest

    Citroën Xantia vs. Peugeot 406 - Occasiondubbeltest

    • 9 maart 2021
  • Peugeot 406 Break 1.8-16V – 2001  – 784.321 km - Klokje Rond

    Peugeot 406 Break 1.8-16V – 2001  – 784.321...

    • 9 maart 2020
  • Gebruikersreview
    Peugeot 406 Coupé 3.0-24V V6 Pack (1998)

    Peugeot 406 Coupé 3.0-24V V6 Pack (1998)

    4
    • 14 november 2019
Merk
Merk
  • Gebruikersreview
    Peugeot 5008 GT-line 1.2 PureTech 130 (2017)

    Peugeot 5008 GT-line 1.2 PureTech 130 (2017)

    2
    • 1 juli 2022
  • Nieuws
    Stellantis legt werk in drie fabrieken stil wegens chiptekort

    Stellantis legt werk in drie fabrieken...

    63
    • 24 juni 2022
  • Nieuws
    Peugeot 408 is nieuwe 'fastback' met 308-techniek

    Peugeot 408 is nieuwe 'fastback' met 308-techniek

    296
    • 22 juni 2022
  • Peugeot 408 - Eerste kennismaking

    Peugeot 408 - Eerste kennismaking

    71
    • 22 juni 2022
  • Gebruikersreview
    Peugeot e-208 Active EV 50kWh 136 (2022)

    Peugeot e-208 Active EV 50kWh 136 (2022)

    1
    • 21 juni 2022
  • Gebruikersreview
    Peugeot 2008 Active 1.2 Puretech 82 (2017)

    Peugeot 2008 Active 1.2 Puretech 82 (2017)

    • 19 juni 2022
  • Achteruitkijkspiegel - Wielrenners zijn lief, zo lang ze van N-wegen wegblijven

    Achteruitkijkspiegel - Wielrenners zijn...

    83
    • 18 juni 2022

Persoonlijk op de hoogte blijven van autonieuws?

Over AutoWeek

  • Klantenservice
  • Copyright
  • Disclaimer
  • Privacy & Cookiebeleid
  • Cookie instellingen wijzigen
  • Gebruiksvoorwaarden

Volg AutoWeek

  • Facebook
  • Instagram
  • Twitter
  • Youtube
  • Podcasts
  • RSS

Meer AutoWeek

  • Aanmelden nieuwsbrief
  • Contact redactie
  • Colofon
  • Autobrochures
  • Klassiekergids

Overig

  • Adverteren
  • AutoWeek LAB
  • Je auto aanmelden
  • Koppel abonnement
  • Partners
  • Alfa Romeo
  • Alpine
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Cadillac
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • DS
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • McLaren
  • Mercedes-Benz
  • MG
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

© 2022 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden