Abonneer nú met korting

Kies nú voor een abonnement met korting

Navigatie

MENU
AutoWeek

Menu

  • Nieuws
    • Advies Centrum
    • Autonieuws
    • Autotechniek
    • Banden
    • Bestelauto's
    • Campers
    • Classics & Youngtimers
    • Elektrische auto
    • Supercars
    • Verkoopcijfers
    • Podcasts
  • Tests
    • Autoreviews
    • Autotests
    • Nieuwste autovideo's
    • Verbruiksmonitor
    • Zelf testen?
  • Auto's
    • Auto zoeken
    • CarBase Autovergelijker
    • Elektrische auto's
    • Private Lease
    • Nieuwe auto uit voorraad
  • Occasions
    • Occasion zoeken
    • Klassieker zoeken
    • Tweedehands auto
    • Auto importeren
    • Auto onderhoud
  • Tools
    • Autobandenvergelijker
    • Autoverzekering vergelijker
    • Bijtelling Calculator
    • BPM Calculator
    • Kentekencheck
    • Kostenberekening
    • Waardebepaling
    • Private Lease Vergelijker
    • Wegenbelasting
  • Forum
    • Forum Index
    • Actieve topics
    • Nieuwste topics
    • Zoeken
    • Uitleg Forum
  • Word nu
    abonnee!
    • AutoWeek
    • AutoWeek Classics
    • AutoWeek Campers
    • AutoWeek GTO
    • Abonnee voordeel
    • Bestel editie
    • Nu in AutoWeek
  • Account
    • Mijn auto's/reviews
    • Mijn occasions
    • Mijn alerts
    • Mijn gegevens
    • Uitloggen
    • Mijn AutoWeek

      Autoweek Account
      • Autoreviews schrijven
      • Brandstofverbruik bijhouden
      • Reageren op berichten
      • Autobrochures downloaden
      • Nieuwsalerts instellen
      • Deelnemen aan het AW Forum

      en nog veel meer..

      Registreren Inloggen
    • Om te kunnen inloggen op Mijn AutoWeek moet u akkoord gaan met onze privacy voorwaarden.

      Meer informatie
  • Zoeken
Sluiten

Zoeken

Op trefwoord

of

Op kenteken

Zoeken

Auto's
Kenteken
AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
  • Home
  • Reviews
  • Peugeot
  • 406 Break

Peugeot 406 Break XS Premium 2.0 HDI 110pk (2004)

autoreview

3
Peugeot 406 Break XS Premium 2.0 HDI 110pk (2004)
Peugeot 406 Break XS Premium 2.0 HDI 110pk (2004)Peugeot 406 Break XS Premium 2.0 HDI 110pk (2004)Peugeot 406 Break XS Premium 2.0 HDI 110pk (2004)Peugeot 406 Break XS Premium 2.0 HDI 110pk (2004)Peugeot 406 Break XS Premium 2.0 HDI 110pk (2004)Peugeot 406 Break XS Premium 2.0 HDI 110pk (2004)
Anoniem
  • Anoniem7
  • Gebruikersreview
17 april 2012 om 13:52
  • Meer
    • Linkedin
    • Pinterest
    • Print
    • Email
  • Whatsapp
  • Twitter
  • Facebook

Signalement

Uitvoering406 Break XS Premium 2.0 HDI 110pk
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2004
Jaar van aanschaf2011
KM-stand bij aanschaf191.000 km
KM-stand laatst222.222 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media kan niet verantwoordelijk worden gesteld voor de inhoud of eventuele gevolgen ervan. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Heerlijk ruimtewonder

  • 206.353 km
  • 17 april 2012

Sinds een maand of 6 ben ik eigenaar van een 406 break met een 2.0 110pk HDI motor.
Ik kwam uit een berlingo met 1.6 motor, dit aangezien we nog drie kinderen in een autostoeltje hadden zitten, en een Berlingo dan een geweldige wagen is.
De oudste is nu op zo'n leeftijd dat ze niet meer in een stoeltje hoeft, en dan verlang je toch naar wat meer rij comfort.

We maken ongeveer 25-30 duizend kilometer per jaar, en gaan graag camperen overver met een tent en aanhangwagen.
Het moest dus een diesel worden. Nu had mijn vader vroeger een 406 break benzine auto in de lease, en ik vond dat toch tijdloze auto's met een zee van ruimte. OP zoek dus naar een mooie 406 break, en na niet al te lange tijd heb ik eentje gevonden die aan mijn wensen voldeed.

Het is een 406 break geworden met de volgende opties:
* zwart metallic
* cruise control
* ECC
* in alle standen verstelbare stoelen (hand)
* licht en regensensor
* audio bedineing aan stuur
* lichtmetalen velgen
* electrische ramen
* vast wat vergeten

Het is eentje geworden uit de laatste productie ronde, en dus aardig volgestopt met luxe.

De motor is perfect voor mijn doeleinden. Het is de 110pk geworden en deze motor is sterk genoeg voor mijn woon-werk kilometers. Op vakantie met de kar zijn we nog niet geweest, maar dit zal wel goed gaan.
Het is een schakel luie motor, die bij 2000rpm een echte druk in de rug geeft, waarbij het opvalt dat de voorwielen soms moeite hebben met grip. Olie gebruik van deze motor is tot op dit moment nul.
De motor maakt wel een typisch diesel geluid, voornamelijk als hij koud is, maar wanneer op temperatuur (duurt wel een kilometertje of 10) behoorlijk rustig.
Qua verbruik zit ik op 1:16,5 en dat is redelijk tot netjes.

Qua interieur is er niks te klagen. De stoelen zitten goed en door de verstelmogelijkheden is het makkelijk een goede zit te vinden. Er zitten ook armsteunen aan de leuningen vast, maar dit vind ik niet prettig zitten. Voor mijn gevoel zitten ze net te hoog, waardoor je met opgetrokken schouder zit. Deze worden ook niet gebruikt.
Alles werkt naar behoren en de cruise control is makkelijk te bedienen. Alleen jammer dat de ingestelde snelheid niet digitaal wordt aangegeven.
De ECC kan de temperatuur goed vasthouden in de auto, hopenlijk zal hij dat ook in Frankrijk doen straks ;-)

De ruimte op de achterbank is goed voor drie kinderen en da ruimte in de kofferbak is fenomenaal. Je kunt er alles in kwijt en met de achterbank plat meer dan alles. We dachten in het begin even dat we ruimte verloren door de overstap van de berlingo naar de 406, maar dat viel mee. De indeling is alleen anders.

problemen:
De auto starte moeilijk in de winter bij -15 graden. Nieuwe startmotor opgezet (duur kreng) en problemen voorbij.

De auto was als rokershol gebruikt door de vorige eigenaar. Zouden ze ook moeten verbieden, net als bellen. Toch hebben we de auto aangeschaft door beloftes schoonmaakbedrijf dat de stank er 99-100% uitkan.
Moet zeggen dat het schoonmaakbedrijf zijn woorden heeft waargemaakt. De auto is eerst me stoom geheel gereinigd van binnen en daarna nog een nacht met ozon behandeld.
Nu zijn we geurvrij.

Al met al een heerlijk rijdende auto, waar we hopenlijk nog een aantal jaren mee vooruit kunnen.

Gaat prima

  • 222.222 km
  • 5 oktober 2012

Van de zomer op vakantie geweest naar Zuid-Frankrijk. Volle auto, volle bagagewagen en 5 personen in de auto.

Voor dat we weggingen heb ik de auto een beurt laten geven en hierbij zijn een stuk uitlaat en de 2 voorbanden vervangen (michelin energy saver), evenals de remblokjes aan de voorzijde.

Tijdens de reis viel op hoe heerlijk de auto rijdt. Stil, zit lekker en genoeg vermogen om op cruise control 118 km / uur te rijden (in Frankrijk). De 6-8% hellingen werden moeiteloos genomen, de cruise kon gewoon erop blijven staan. Wel ging de olie temperatuur richting de 140 graden, maar nooit eroverheen.

Zowel de heenreis als terugreis zijn moeiteloos verlopen. Alles paste makkelijk in de auto (camperen met tent), ik had zelfs nog ruimte over in de mega kofferbak.
Als enige nadeel vind ik dat de kont wat ver gaat zakken met de kofferbak vol en de kar erachter. Mischien voor volgend jaar wat stugere vering eronder laten zetten.

Nu rijdt ik er weer dagelijks mee naar mijn werk, en begint hij wat te rabbelen bij de achterkant. Garage kon niks vinden, dus zelf maar op zoek gegaan, en blijkt dat de spoorstangen speling hebben. Zal deze laten vervangen, gaat me toch irriteren dat geklapper bij de achtertwielen. (Zou zelf doen moeilijk zijn?)

Overall zeer tevreden met mijn auto.

4,3
  • Betrouwbaarheid
    4
  • Prestaties
    4
  • Comfort
    5
  • Kosten
    4
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
  • Rijd je zelf met een Peugeot 406? Start je eigen gebruikersreview en deel je ervaringen
 
  • Houd me op de hoogte over de Peugeot 406
  • Rapporteer deze review

Beoordeel deze review

Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.

  • slecht
  • onvoldoende
  • voldoende
  • goed
  • uitstekend

Uitgelicht aanbod

    Peugeot 406 Break 1.8-16V SRX Uit Voorraad Leverbaar. APK 04/2023. VASTE PRIJS. Distributieriem 2021 vervangen.

    Peugeot 406 Break 1.8-16V SRX Uit Voorraad Leverbaar. APK 04/2023. VASTE PRIJS. Distributieriem 2021 vervangen.

    • 2002
    • 511.592 km

    € 2.000

    Peugeot 406 Break 1.8-16V XR

    Peugeot 406 Break 1.8-16V XR

    • 2003
    • 140.595 km

    € 2.500

    Peugeot 406 Coupé 2.0-16V Pack Automaat * Perfecte auto

    Peugeot 406 Coupé 2.0-16V Pack Automaat * Perfecte auto

    • 2002
    • 295.124 km

    € 1.499

Meer Peugeot 406 occasions

Lezersreacties (3)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens

Bekijk ook

Kopersgids

Zoeken en vergelijken
  • Peugeot 406 specificaties
  • Peugeot 406 occasions
  • Peugeot 406 video's
Advies en informatie
  • Peugeot 406 tests
  • Peugeot 406 gebruikersreviews
  • Peugeot 406 index
PREMIUM
Peugeot 308 SW vs. Kia Ceed Sportswagon vs. Volkswagen Golf Variant - Triotest

Peugeot 308 SW vs. Kia Ceed Sportswagon vs. Volkswagen Golf Variant - Triotest

Voordat de hele wereld en masse overstapte op cross-overs en SUVs was het eigenlijk heel simpel....

Lees meer
 

Peugeot 406 reviews

  • Gebruikersreview
    Peugeot 406 Break XS 2.0-16V (2002)

    Peugeot 406 Break XS 2.0-16V (2002)

    18
    • 5 november 2019
  • Gebruikersreview
    Peugeot 406 Break XS Premium 2.0 HDI 110pk (2004)

    Peugeot 406 Break XS Premium 2.0 HDI 110pk...

    3
    • 17 april 2012
  • Gebruikersreview
    Peugeot 406 Break XS Premium 2.0 HDI 110pk (2003)

    Peugeot 406 Break XS Premium 2.0 HDI 110pk...

    • 18 juni 2011
  • Gebruikersreview
    Peugeot 406 Break XR 1.8-16V (2002)

    Peugeot 406 Break XR 1.8-16V (2002)

    1
    • 30 mei 2010
  • Peugeot 406 familiale (2002)

    3
    • 25 mei 2010
  • Gebruikersreview
    Peugeot 406 Familiale XT Premium 1.8-16V (2004)

    Peugeot 406 Familiale XT Premium 1.8-16V...

    3
    • 13 maart 2010
  • Gebruikersreview
    Peugeot 406 Break Gentry Premium 2.0 HDI 110pk (2003)

    Peugeot 406 Break Gentry Premium 2.0 HDI...

    4
    • 24 februari 2010
meer reviews
Peugeot 406 1.8 16V Break - 2003 - 530.738 km - Klokje Rond

Peugeot 406 1.8 16V Break - 2003 - 530.738 km - Klokje Rond

122

Zoals elk merk zijn laatste 'echte' heeft, kent ook Peugeot onder merkadepten een model dat...

Gerelateerd

  • Model
  • Merk
Model
Model
  • Gebruikersreview
    Peugeot 406 Break ST 2.0 HDI 90pk (2000)

    Peugeot 406 Break ST 2.0 HDI 90pk (2000)

    1
    • 29 mei 2022
  • Gebruikersreview
    Peugeot 406 (2002)

    Peugeot 406 (2002)

    3
    • 25 april 2022
  • Gebruikersreview
    Peugeot 406 GT 2.0 HDI 110pk (2001)

    Peugeot 406 GT 2.0 HDI 110pk (2001)

    14
    • 25 juli 2021
  • Achtergrond
    De pretentieloze middenklassers van 20 jaar geleden

    De pretentieloze middenklassers van 20...

    68
    • 28 juni 2021
  • PREMIUM
    Citroën Xantia vs. Peugeot 406 - Occasiondubbeltest

    Citroën Xantia vs. Peugeot 406 - Occasiondubbeltest

    • 9 maart 2021
  • Peugeot 406 Break 1.8-16V – 2001  – 784.321 km - Klokje Rond

    Peugeot 406 Break 1.8-16V – 2001  – 784.321...

    • 9 maart 2020
  • Gebruikersreview
    Peugeot 406 Coupé 3.0-24V V6 Pack (1998)

    Peugeot 406 Coupé 3.0-24V V6 Pack (1998)

    4
    • 14 november 2019
Merk
Merk
  • Achtergrond
    Peugeot 408 designreview: 'Trouw aan merk-dna met eigen twist aan trendy vorm'

    Peugeot 408 designreview: 'Trouw aan merk-dna...

    42
    • 3 juli 2022
  • Gebruikersreview
    Peugeot 5008 GT-line 1.2 PureTech 130 (2017)

    Peugeot 5008 GT-line 1.2 PureTech 130 (2017)

    2
    • 1 juli 2022
  • Nieuws
    Stellantis legt werk in drie fabrieken stil wegens chiptekort

    Stellantis legt werk in drie fabrieken...

    63
    • 24 juni 2022
  • Nieuws
    Peugeot 408 is nieuwe 'fastback' met 308-techniek

    Peugeot 408 is nieuwe 'fastback' met 308-techniek

    296
    • 22 juni 2022
  • Peugeot 408 - Eerste kennismaking

    Peugeot 408 - Eerste kennismaking

    71
    • 22 juni 2022
  • Gebruikersreview
    Peugeot e-208 Active EV 50kWh 136 (2022)

    Peugeot e-208 Active EV 50kWh 136 (2022)

    1
    • 21 juni 2022
  • Gebruikersreview
    Peugeot 2008 Active 1.2 Puretech 82 (2017)

    Peugeot 2008 Active 1.2 Puretech 82 (2017)

    • 19 juni 2022

Persoonlijk op de hoogte blijven van autonieuws?

Over AutoWeek

  • Klantenservice
  • Copyright
  • Disclaimer
  • Privacy & Cookiebeleid
  • Cookie instellingen wijzigen
  • Gebruiksvoorwaarden

Volg AutoWeek

  • Facebook
  • Instagram
  • Twitter
  • Youtube
  • Podcasts
  • RSS

Meer AutoWeek

  • Aanmelden nieuwsbrief
  • Contact redactie
  • Colofon
  • Autobrochures
  • Klassiekergids

Overig

  • Adverteren
  • AutoWeek LAB
  • Je auto aanmelden
  • Koppel abonnement
  • Partners
  • Alfa Romeo
  • Alpine
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Cadillac
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • DS
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • McLaren
  • Mercedes-Benz
  • MG
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

© 2022 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden