Abonneer nú met korting

Kies nú voor een abonnement met korting

Navigatie

MENU
AutoWeek

Menu

  • Nieuws
    • Advies Centrum
    • Autonieuws
    • Autotechniek
    • Banden
    • Bestelauto's
    • Campers
    • Classics & Youngtimers
    • Elektrische auto
    • Supercars
    • Verkoopcijfers
    • Podcasts
  • Tests
    • Autoreviews
    • Autotests
    • Nieuwste autovideo's
    • Verbruiksmonitor
    • Zelf testen?
  • Auto's
    • Auto zoeken
    • CarBase Autovergelijker
    • Elektrische auto's
    • Private Lease
    • Nieuwe auto uit voorraad
  • Occasions
    • Occasion zoeken
    • Klassieker zoeken
    • Tweedehands auto
    • Auto importeren
    • Auto onderhoud
    • Dealergids
  • Tools
    • Autobandenvergelijker
    • Autoverzekering vergelijker
    • Bijtelling Calculator
    • BPM Calculator
    • Kentekencheck
    • Kostenberekening
    • Waardebepaling
    • Private Lease Vergelijker
    • Wegenbelasting
  • Forum
    • Forum Index
    • Actieve topics
    • Nieuwste topics
    • Zoeken
    • Uitleg Forum
  • Word nu
    abonnee!
    • AutoWeek
    • AutoWeek Classics
    • AutoWeek Campers
    • AutoWeek GTO
    • Abonnee voordeel
    • Bestel editie
    • Nu in AutoWeek
  • Account
    • Mijn auto's/reviews
    • Mijn occasions
    • Mijn alerts
    • Mijn gegevens
    • Uitloggen
    • Mijn AutoWeek

      Autoweek Account
      • Autoreviews schrijven
      • Brandstofverbruik bijhouden
      • Reageren op berichten
      • Autobrochures downloaden
      • Nieuwsalerts instellen
      • Deelnemen aan het AW Forum

      en nog veel meer..

      Registreren Inloggen
    • Om te kunnen inloggen op Mijn AutoWeek moet u akkoord gaan met onze privacy voorwaarden.

      Meer informatie
  • Zoeken
Sluiten

Zoeken

Op trefwoord

of

Op kenteken

Zoeken

Auto's
Kenteken
AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
  • Home
  • Reviews
  • Peugeot
  • 406 Break

Peugeot 406 Break Gentry Premium 2.0 HDI 110pk (2003)

autoreview

4
Peugeot 406 Break Gentry Premium 2.0 HDI 110pk (2003)
406 HDI
  • 406 HDI7
  • Gebruikersreview
24 februari 2010 om 12:33
  • Meer
    • Linkedin
    • Pinterest
    • Print
    • Email
  • Whatsapp
  • Twitter
  • Facebook

Signalement

Uitvoering406 Break Gentry Premium 2.0 HDI 110pk
Versnellingen4, Automaat
Bouwjaar2003
Jaar van aanschaf2003
KM-stand laatst171.600 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media kan niet verantwoordelijk worden gesteld voor de inhoud of eventuele gevolgen ervan. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Fijne auto voor een beperkt budget

  • 151.800 km
  • 24 februari 2010

Graag wil ik hierbij de lezers die moeten rondkomen met een beperkt budget en toch een ruime comfortabele en betrouwbare auto willen kopen op het idee brengen om op de 2e hands markt eens te kijken naar Peugeot 406 met een HDI motor. Normaal toen ik nog werkte kocht ik elke 3 jaar bij ongeveer 150.000 km een nieuwe auto. Dat waren 2 keer een 405 diesel, een Citroen Zantia turbo diesel en 2 keer Peugeot 406 HDI diesels. Doordat Peugeot is overgestapt op het produceren van "design-auto's" in plaats van praktische en mooie ontwerpen, ben ik blijven steken in mijn 406.
En hier wil ik dan toch mijn zeer positieve ervaring melden.
Onkosten buiten het normale onderhoud:
Vervanging van een elektrische raambediening a 354,00 euro, en een vervanging van de richtingaanwijzerschakelunit a 290.00 euro.
Daarnaast heb ik preventief bij 145.000 km de distributieriem met rollen en waterpomp laten vervangen, dit is vereist bij 160.000 km.
Verdere ervaring:
De auto funktioneerd nog als nieuw. Brandstofverbruik is doorlopend gemiddeld 6,5 liter op 100 km, ik vind dit heel netjes voor een automaat.
Overigens rijd deze auto ook geweldig met een caravan aan de haak, dan gaat het verbruik naar gemiddeld 9,5 liter op 100 km.
Een paar keer heb ik een poging gedaan om er achter te komen wat de auto waard is bij inruil, dat houd op bij 3.500 euro.
Dus deze auto wordt nooit meer ingeruild maar gaat waarschijnlijk t.z.t. voor niks naar een familielid of goede kennis. Een dergelijke auto is op dit moment in de 2e hands markt te koop voor 5000 tot 7000 euro, en daar kun je nog gemakkelijk 150.000 km zeer betrouwbare en confortabele kms mee maken met nagenoeg geen afschrijving meer.
Heel veel succes bij het zoeken naar zo'n auto!

Laatste update bij inruil

  • 171.600 km
  • 5 juli 2011

Met een gemengd gevoel hebben wij dit comfortabele werkpaard hedenochtend ingeruild. Alles werkte nog steeds zoals het hoort. De enige extra kosten buiten het normale onderhoud waren: vervanging van; achterremschijven, handrem-remschoenen, electrisch mechanisme portierruit rechts-voor, COM schakelaar achter het stuur van o.a. richtingaanwijzers. De wagen is ingeruild op een nieuwe Peugeot 508 SW met 1,6 THP motor. We zijn overgestapt op benzine omdat we minder dan 20k per jaar rijden. We hebben natuurlijk wel naar alternatieven gekeken waarbij de ruimte in de auto wel een heel klein beetje minder mocht. De laatste auto's die af vielen waren: VW Golf variant 1.4 TSI 160 pk, met vergelijkbare optie werd deze aanmerkelijk duurder en we knapten meteen af op het comfort, bovendien is het wel een erg recht-toe-rechtaanmodel. De andere die afviel was de Seat Exeo ST 1,8 TSI, deze vond ik qua comfort en rijeigenschappen goed, ruimte was ook acceptabel, maar vond deze veel te duur voor een ouder Audi-concept met de twijfel qua waardevastheid.
Zodra de nieuwe 508 er een paar duizend op heeft zitten volgt daarover een review. Ik wens de nieuwe eigenaar van de 406 nog heel veel betaalbare kilometers!

4,0
  • Betrouwbaarheid
    5
  • Prestaties
    3
  • Comfort
    4
  • Kosten
    4
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien
  • Rijd je zelf met een Peugeot 406? Start je eigen gebruikersreview en deel je ervaringen
 
  • Houd me op de hoogte over de Peugeot 406
  • Rapporteer deze review

Beoordeel deze review

Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.

  • slecht
  • onvoldoende
  • voldoende
  • goed
  • uitstekend

Lezersreacties (4)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens

Bekijk ook

Kopersgids

Zoeken en vergelijken
  • Peugeot 406 specificaties
  • Peugeot 406 occasions
  • Peugeot 406 video's
Advies en informatie
  • Peugeot 406 tests
  • Peugeot 406 gebruikersreviews
  • Peugeot 406 index
PREMIUM
Peugeot 308 SW vs. Kia Ceed Sportswagon vs. Volkswagen Golf Variant - Triotest

Peugeot 308 SW vs. Kia Ceed Sportswagon vs. Volkswagen Golf Variant - Triotest

Voordat de hele wereld en masse overstapte op cross-overs en SUVs was het eigenlijk heel simpel....

Lees meer
 

Peugeot 406 reviews

  • Gebruikersreview
    Peugeot 406 Break XS 2.0-16V (2002)

    Peugeot 406 Break XS 2.0-16V (2002)

    18
    • 5 november 2019
  • Gebruikersreview
    Peugeot 406 Break XS Premium 2.0 HDI 110pk (2004)

    Peugeot 406 Break XS Premium 2.0 HDI 110pk...

    3
    • 17 april 2012
  • Gebruikersreview
    Peugeot 406 Break XS Premium 2.0 HDI 110pk (2003)

    Peugeot 406 Break XS Premium 2.0 HDI 110pk...

    • 18 juni 2011
  • Gebruikersreview
    Peugeot 406 Break XR 1.8-16V (2002)

    Peugeot 406 Break XR 1.8-16V (2002)

    1
    • 30 mei 2010
  • Peugeot 406 familiale (2002)

    3
    • 25 mei 2010
  • Gebruikersreview
    Peugeot 406 Familiale XT Premium 1.8-16V (2004)

    Peugeot 406 Familiale XT Premium 1.8-16V...

    3
    • 13 maart 2010
  • Gebruikersreview
    Peugeot 406 Break Gentry Premium 2.0 HDI 110pk (2003)

    Peugeot 406 Break Gentry Premium 2.0 HDI...

    4
    • 24 februari 2010
meer reviews
Peugeot 406 1.8 16V Break - 2003 - 530.738 km - Klokje Rond

Peugeot 406 1.8 16V Break - 2003 - 530.738 km - Klokje Rond

122

Zoals elk merk zijn laatste 'echte' heeft, kent ook Peugeot onder merkadepten een model dat...

Gerelateerd

  • Model
  • Merk
Model
Model
  • Gebruikersreview
    Peugeot 406 (2002)

    Peugeot 406 (2002)

    3
    • 25 april 2022
  • Gebruikersreview
    Peugeot 406 GT 2.0 HDI 110pk (2001)

    Peugeot 406 GT 2.0 HDI 110pk (2001)

    12
    • 25 juli 2021
  • Achtergrond
    De pretentieloze middenklassers van 20 jaar geleden

    De pretentieloze middenklassers van 20...

    68
    • 28 juni 2021
  • PREMIUM
    Citroën Xantia vs. Peugeot 406 - Occasiondubbeltest

    Citroën Xantia vs. Peugeot 406 - Occasiondubbeltest

    • 9 maart 2021
  • Peugeot 406 Break 1.8-16V – 2001  – 784.321 km - Klokje Rond

    Peugeot 406 Break 1.8-16V – 2001  – 784.321...

    • 9 maart 2020
  • Gebruikersreview
    Peugeot 406 Coupé 3.0-24V V6 Pack (1998)

    Peugeot 406 Coupé 3.0-24V V6 Pack (1998)

    4
    • 14 november 2019
  • Gebruikersreview
    Peugeot 406 Break XS 2.0-16V (2002)

    Peugeot 406 Break XS 2.0-16V (2002)

    18
    • 5 november 2019
Merk
Merk
  • Autosport
    Peugeot 9x8: Le Mans-hypercar in definitieve uitdossing

    Peugeot 9x8: Le Mans-hypercar in definitieve...

    9
    • 20 mei 2022
  • Peugeot 308 vs. Volkswagen Golf - Dubbeltest

    Peugeot 308 vs. Volkswagen Golf - Dubbeltest

    • 20 mei 2022
  • Nieuws
    Peugeot Partner Rapid is nieuwe kleine bestelauto

    Peugeot Partner Rapid is nieuwe kleine...

    26
    • 16 mei 2022
  • Gebruikersreview
    Peugeot 508 GT HYbrid 225 (2022)

    Peugeot 508 GT HYbrid 225 (2022)

    2
    • 15 mei 2022
  • Peugeot 308 SW - Welkom duurtest

    Peugeot 308 SW - Welkom duurtest

    74
    • 11 mei 2022
  • Achtergrond
    Hoe actiemodellen ingestorte verkoopcijfers opkrikten

    Hoe actiemodellen ingestorte verkoopcijfers...

    67
    • 8 mei 2022
  • Nieuws
    Deze 5 elektrische stationwagons komen eraan

    Deze 5 elektrische stationwagons komen...

    76
    • 6 mei 2022

Persoonlijk op de hoogte blijven van autonieuws?

Over AutoWeek

  • Klantenservice
  • Copyright
  • Disclaimer
  • Privacy & Cookiebeleid
  • Cookie instellingen wijzigen
  • Gebruiksvoorwaarden

Volg AutoWeek

  • Facebook
  • Instagram
  • Twitter
  • Youtube
  • Podcasts
  • RSS

Meer AutoWeek

  • Aanmelden nieuwsbrief
  • Contact redactie
  • Colofon
  • Autobrochures
  • Dealergids
  • Klassiekergids

Overig

  • Adverteren
  • AutoWeek LAB
  • Je auto aanmelden
  • Koppel abonnement
  • Partners
  • Alfa Romeo
  • Alpine
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Cadillac
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • DS
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • McLaren
  • Mercedes-Benz
  • MG
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

© 2022 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden