Peugeot 406 Break ST 2.0 HDI 110pk (2002)
autoreview
Signalement
Uitvoering | 406 Break ST 2.0 HDI 110pk |
---|---|
Versnellingen | 5, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 2002 |
Jaar van aanschaf | 2005 |
KM-stand bij aanschaf | 179.000 km |
KM-stand laatst | 0 km |
ERVARINGEN
Na ruime maar slome 405 break de gevoelsmatig kleinere 406 break aangeschaft met de 110pk HDI motor. De auto komt kleiner over door de verder gevorderde packaging. De kofferbak is overigens groter dan bij de 405 maar op de achterbank valt de ruimte tegen. Net na aanschaf stelde de power wat teleur maar dat komt door de voor deze klasse ongelooflijk relaxte manier van rijden. De motor doet het met de armen over elkaar lijkt wel en vraagt daar weinig voor. We rijden bijna 1 op 19 en met de tank van 75 liter komt het regelmatig voor dat we pas na 1.400 km de pomp weer opzoeken. De wegligging en het comfort zijn grandioos. Enige negatieve punt qua rijden is het gaspedaal; het is wel eens zoeken naar de juiste voetstand als het verkeer voor cruise control te grillig is.
PROBLEMEN
Echte problemen zijn de eerste acht maanden uitgebleven. Na aanschaf hebben we banden en remschijven laten vervangen, de auto kwam uit de handel. Ook zweette de auto wat bij de stuurbekrachtiging en zat de rubber op de dorpel van de bestuurder los. Bij de eerste grote beurt is recent het brandstoffilter vervangen waarbij de merkgarage de boel niet goed aangedraaid heeft. Er lekte diesel, tamelijk slordig. Tanken lukt niet aleen. De klep schiet terug na opening vanuit de auto zodat een hefboompje naast de bestuursdersstoel ligt. De boordcomputer is een procent of tien te pessimistisch en de knipperlichthendel schiet na een bocht naar rechts regelmatig naar links.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.
Lezersreacties (0)
Reageren