Peugeot 405 GL 1.6i (1992)

Peugeot 405

Uitvoering405 GL 1.6i
Bouwjaar1992

05-08-06 UPDATE: Mijn 405 is totall los gereden, in Kroatie. Ik heb de auto met pijn in `t hart moeten achter laten met km st. 195850km Super auto was het, stevig ook aangezien we er zelf niets aan over gehouden hebben.

Op 19 april deze Peugeot 405 gekocht. ik heb hem nu dus bijna een jaar, en heb er 20.300 km mee gereden.

Ik heb al veel plezier aan deze auto gehad. De auto heeft een comfortabele zit (ik ben niet zo groot, dus van te kleine stoelen geen last) en het veercomfort is zeer goed. Ook biedt de 405 veel ruimte en een grote kofferbak.

Het design van de auto spreek me nog steeds erg aan, de 405 is elegant en chique. Als je het verglijkt met andere middenklassers uit die tijd.

Een paar puntjes van kritiek: het interier is niet volledig kraakvrij. De 1,6i motor is voldoende maar niet snel. Door de comfortabele afstelling van het onderstel helt de 405 vrij veel over naar mijn mening. De 405 is dat ook zeker niet om snel door de bocht te kunnen: de keerzijde van het veercomfort.

Ik ervaar mijn 405 als betrouwbaar, de auto start altijd.

Ik heb alleen onderhoud gehad: distributieriem is vervangen, de 405 heeft een grote beurt gehad, en er is een nieuwe uitlaat onder gemonteerd.

Wel moet ik regelmatig olie bijvullen, terwijl de auto niet lekt. Het schijnt dat de kleprubbers van deze type motors wel eens slecht kunnen zijn.