Peugeot 405 Break SRX DT 1.9 (1995)

autoreview

Peugeot 405 Break SRX DT 1.9 (1995)

Signalement

Uitvoering405 Break SRX DT 1.9
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar1995
Jaar van aanschaf2006
KM-stand bij aanschaf216.208 km
KM-stand laatst216.208 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Auto voor woon - werk verkeer

  • 216.208 km

Voor woon-werk verkeer werd het ruiden met een benzine auto minder interessant. Ik rij ongeveer 40 duizend km per jaar.
De auto was niet al te duur 2000 Euro en had nog relatief weinig km's gereden voor zijn leeftijd. Auto bleek 5 jaar stil gestaan te hebben en moes opnieuw APK gekeurd worden.
De auto is voorzien van leer, schuif/kanteldak buitentemp sensor en abs als standaard. Alleen airco mist.

217.000 km 700 Euro
Door het stilstaan moest de accu en de dynamo vervangen worden.
Ook is de distributie riem vervangen samen met de waterpomp.

Zelf gedaan:
Buiten temperatuur sensor doet het niet. Nieuwe sensor (is dezelfde als in de nieuwe Peugeots) heeft het probleem opgelost.

232.000 km
Kleine beurt 75 Euro

253.000 km
grote beurt 200 Euro

262.000 km 160 Euro
APK en kleine beurt, stuurhoes vervangen.

276.000 km 380 Euro
Grote Beurt, remslangen achter vervangen, stuurhoes opnieuw vastgezet (was blijkbaar niet goed gegaan de vorige keer).

299.000 km 630 euro
APK, grote beurt, nieuwe banden, gloeispiralen (starte niet meer zo netjes, koste 10 slagen voordat hij 4 cylinders had)

304.000 km 350
Verse Radiator, hij lekte 1 liter per 1000 km. Aangezien ik richting Duitsland ging even vervangen.

322.000 km 2000 Euro
Grote Beurt, dieselpomp lekte is vervangen door gereviseerde pomp, nieuwe distributieriem en waterpomp, schijven en blokken voor vervangen.

339.000 km 540 Euro
APK, grote beurt, de rubbers van de achterbrug waren op en moesten vervangen worden.

355.000 km 520 Euro
Winterbanden aangeschaft wegen bezoekje oost Duistland

359.000 km 90 Euro
Kleine beurt

374.000 km 600 Euro
Grote Beurt, Midden en eind stuk van uitlaat vervangen (was origineel)

382.000 km 190 Euro
APK, kleine beurt

Het gemiddelde verbruik van deze auto is 1 op 18.
Als je 90 a 100 rijdt dan is in de zomer 1 op 21 haalbaar.
Als je normaal 120 rijdt waar het mag dan is het gemiddelde verbruik in de zomer 1 op 19 (zomerbanden) en in de winter 1 op 17 (winterbanden)

De diesel verbruikt nog steeds een olie, ik warm hem eerst rustig op voordat er echt toeren gemaakt mogen worden. Maar in Duitsland haalt hij nog de 180 en 160 is dan een mooie kruissnelheid. Verbruik is dan wel
Ik hoop met de auto de half miljoen te halen.

Tot nu op minder dan 4 ct/km aan onderhoud, afschrijving zit richting 1 ct/km.

8,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (7)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.