Peugeot 308 SW Blue Lease Executive 1.6 BlueHDi 120 (2017)

Peugeot 308 SW
Peugeot 308 SWPeugeot 308 SWPeugeot 308 SWPeugeot 308 SWPeugeot 308 SWPeugeot 308 SWPeugeot 308 SWPeugeot 308 SWPeugeot 308 SWPeugeot 308 SWPeugeot 308 SWPeugeot 308 SWPeugeot 308 SWPeugeot 308 SWPeugeot 308 SWPeugeot 308 SWPeugeot 308 SWPeugeot 308 SWPeugeot 308 SWPeugeot 308 SWPeugeot 308 SWPeugeot 308 SWPeugeot 308 SW

Uitvoering308 SW Blue Lease Executive 1.6 BlueHDi 120
Bouwjaar2017
Jaar van aanschaf2020

Peugeot 308 SW 1,6 HDI 09-2017

Normaal gesproken schrijf ik geen reviews, alleen merkte ik dat ik tijdens het selecteren van een andere auto regelmatig opzoek was naar ervaringen van anderen. Vandaar dat ik start met de review van mijn nieuwe auto.

Door een wisseling van werkgever moest ik mijn leaseauto inleveren. De vraag was welk merk en type moet de opvolger worden. Mijn leaseauto was een Renault Clio, door de vele kilometers per jaar ( +- 50.000 ) en mijn lengte van 2+ meter heeft mijn doen inzien dat investeren in een goede zitpositie belangrijk is. Na de vele ritten in de Clio stapte ik vaak met last van mijn rug uit. Daarnaast was een lage kilometerstand van belang omdat dit een auto moet zijn voor de komende jaren zonder in de eerste periode direct hoge onderhoudskosten.

Eisen:
- Voldoende ruimte bestudeer;
- Voldoende bagageruimte voor vakanties;
- Lage kilometerstand;
- Panoramadak;
- Diesel.

Na meerdere modellen te hebben bekeken namelijk de Ford Focus, Hyundai i30, Peugeot 308 en Volkswagen Golf is mijn keuze gevallen op de Peugeot.

Waarom? In verhouding veel luxe ( o.a. panoramadak en lane assist ) ten opzicht van de andere genoemde modellen. De doorslag gaf de fijne zitpositie van de bestuurdersstoel. Wanneer ik deze goed instel kan ik voor mijn gevoel in één ruk naar Spanje rijden, zo comfortabel ervaar ik de stoel.

Halverwege juli heb ik daarom een Peugeot 308 SW 1.6 HDI. uit 2017 gekocht met een kilometerstand van 68500. Begin augustus kon ik de auto eindelijk ophalen!

Wordt vervolgt met reviews over rijervaring en eventueel onderhoud.

Terugblik eerste maand / 2000km

De auto nu een volle maand in mijn bezit en ik moet zeggen; Wat een genot om in te rijden. Door mijn werk rij ik veel snelwegkilometers en dat ervaar ik als zeer plezierig. De auto ligt goed op de weg en bij 130km/h hoor je vrijwel geen geluid van buiten de auto. Versnellen om iemand in te halen in de 6e versnelling doet de auto ook naar mijn mening erg goed.

Spullen vervoeren is totaal geen probleem, wat een kofferbak heeft de auto!

Ik verbaas mij ook over de zuinigheid van de auto. Zo zuinig als de fabrieksgegevens is die zeker niet. Maar over de eerste 2000km heb ik gemiddeld 4,3 liter verbruikt. Mijn rijstijl is normaal te noemen. Ik trek rustig op en rij 9-10 km/h op cruise control harder dan de maximum snelheid.

Door het panorama dak lijkt de auto naar mijn beleving groter van binnen. Mooi veel licht inval. Tijdens het rijden ervaar ik hier geen problemen mee ( zon o.i.d.), ik vind het zelfs wel comfortabel dat er extra licht in de auto is.

PRIVATE LEASE Peugeot 308