Peugeot 308 SW Blue Lease Executive 1.6 BlueHDi 120 (2017) #3
autoreview
Signalement
Uitvoering | 308 SW Blue Lease Executive 1.6 BlueHDi 120 |
---|---|
Versnellingen | 6, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 2017 |
Jaar van aanschaf | 2017 |
KM-stand laatst | 258.000 km |
Top kwaliteit
- 258.000 km
Gekregen als leaseauto. Het is een basis uitvoering met business pakket. Daar zit eigenlijk alles op wat je nodig hebt.
Rijden: bediening is zeer makkelijk. Je rijdt er zo in weg. De diesel motor komt bij 1500 tpm echt op gang. Daaronder zit er wel wat pit in, maar je merkt dat het in de hogere versnellingen (5 en 6) wat moeizamer gaat. Echte spaarversnellingen. Er zit flink wat trekkracht in voor een 1.6 diesel. Dat merk je m.n. bij optrekken. het is gewoon een heel vlotte auto. Ruim 205 km/h in duitsland, wat dus ook ruim 200 echte km/h zijn.
De teller wijkt maar 4 km af over de gehele linie. Hoewel er een analoge klok in het dashboard zit, keek ik hier nooit naar. Altijd de digitale teller.
Versnellingsbak werkt prima, versnellingen zijn makkelijk te vinden en nooit misschakelen.
Het onderstel is heel goed. Je kan er op het randje mee rijden en zeer hard mee door de bocht. Prima feedback en stuurt precies. Toch is het een comfortabel geveerde auto. Niet zoals franse auto's vroeger waren. Maar vergeleken met laten we zeggen een audi met s-line (type ik dat goed?), zeer comfortabel.
Comfort: Zoals eerde omschreven, zit er alles op wat je nodig hebt. Hoewel... Parkhulp zou toch welkom zijn. Dit zit wel op het business+ pakket. Aanrader.
De bedienings "satelieten" achter het stuur zijn ideaal. Bediening van de cruisecontrol/limiter gaat zo intuitief.
Zo ook de bediening van de radio.
Er wordt nogal een een verwijt gebracht naar de multimedia. Snel is anders, maar eenmaal opgestart werkt het snel genoeg. Ook is de bediening super logisch. Ik heb nooit een gebruikershandleiding nodig gehad. Altijd staat de temperatuur regeling op het scherm, dus kan je meteen veranderen.
Ruimte: De 308 is een heel ruime auto. Hoewel de buitenafmetingen niet bijzonder groot zijn, past er n.m. in de kofferbak van ruim 600 liter, veel. Bankje plat wat in delen via 2 hendels in de bagageruimte kan en laden maar. Ik heb de bagageruimte dagelijks gebruikt met in en uitladen.
De zitpostie is makkelijk en ruim in te stellen. Daarmee is het zich op het I-cockpit prima in te stellen.
Het kleine stuurje helpt daar ook bij. Stap in een andere auto en je moet wennen aan de hoepel die ze daarin gemonteerd hebben.
Wat kan beter: Die echte aluminium versnellingpook.
In de winter ijskoud en in de hete zomer niet aan te raken. Gewoon een plastic knop is veel beter.
Het multimediasysteem start de ene dag meteen op en de andere dag heeft het langer tijd nodig. Waarom? Geen idee. Maar werken doet het altijd.
De kofferbakbekleding is na >1000 spullen in/uitladen iets wat versleten. Maar geen enkel ander merk deed dit beter. Bovendien is er helemaal niks kapot gegaan.
En dan de problemen....
4x nieuw koplampje.
En de Ad-blue pomp hielt het bij 220000km voor gezien.
Verder niks. Alles werkt perfect tot op de dag van inlevering en heeft de auto alleen voorgeschreven onderhoudt gehad. Daarbij zijn nooit andere dingen dan slijtagegevoelige onderdelen vervangen.
- Betrouwbaarheid5
- Prestaties5
- Comfort5
- Kosten5
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.
PRIVATE LEASE Peugeot 308
Uitgelicht aanbod
Lees ook

Test: Peugeot 308 SW BlueHDi 130

Opel Astra Sports Tourer - Peugeot 308 SW - Dubbeltest

Peugeot 308 - Occasion aankoopadvies

Toyota Corolla Touring Sports - Ford Focus Wagon - Peugeot 308 SW - Triotest

SUV tegen stationwagen - Vergelijking

Lezersreacties (0)
Reageren