Peugeot 308 SW Blue Lease 1.6 VTi (2010)
autoreview
Signalement
Uitvoering | 308 SW Blue Lease 1.6 VTi |
---|---|
Versnellingen | 5, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 2010 |
Jaar van aanschaf | 2010 |
KM-stand bij aanschaf | 25.000 km |
KM-stand laatst | 30.000 km |
Tijdelijke auto
- 30.000 km
De 308SW is een tijdelijke auto totdat mijn nieuwe lease auto afgeleverd wordt.
Omdat dit nog wel enige tijd op zich kan laten wachten, leg ik behoorlijk wat kilometers af in de 308SW.
Hetgeen een zinvolle review mogelijk maakt.
Algemeen:
Na zo'n 8000 km. in deze auto zeer tevreden.
Ik was de 307SW gewend, dan is de 308SW natuurlijk niet echt wennen. Een verschil is de betere acceleratie.
Betrouwbaarheid & prestaties:
Altijd starten, geen vreemde storingen o.i.d. De auto krijgt het reguliere onderhoud van de Peugeot dealer.
In 11,5 sec. naar de 100 vind ik acceptabel. Geen snelheidsmonster.
Vanwege lease is verbruik niet het 1e waar ik op let. Op snelweg haal ik de 1:14 a 1:15 bij 120 km/h. Bij 100 km/h gaat 't richting 1:16.(Volgens display in auto).
Rij-eigenschappen:
Typisch peugeot: comfortabel wat betreft vering, redelijke geluidsiolatie voor geluiden van buiten incl. de motor. Bij het doortrekken van de motor in de versnelling is de motor wel hoorbaar.
Auto biedt goed zicht rondom. Er is redelijke hoeveelheid ruimte voor de passagiers en de bagage.Deze uitvoering kent niet de drie stoelen-versie van ander 308SW's op de achterbank maar "gewoon" twee stoelen. Er zijn wel drie gordels op achterbank.
Sturen, remmen, schakelen...prima.
De 308 kun je -ondanks zijn gewicht- nog wel als compacte auto rijden op bijv. smalle wegen met tegenliggers of in stadsverkeer.
Accessoires/luxe:
De Blue lease uitvoering is voor mij vrij kaal, bijv. geen regensensor, geen lederen stuurwiel, geen automatische verlichting. Wel cruise control, navigatie en blue tooth.
Kaarten van de navigatie verdienen wel een update. Zowel in NL als in het buitenland klopt het soms niet -meer-.
Conclusie:
Prima auto, zeker als tijdelijke auto in de lease.
Minpunt voor deze auto , gezien alle ontwikkelingen op milieu en motorisatie-gebied-ook bij Peugeot zelf- is de benzine motor die redelijk presteert maar zeker qua verbruik door de concurrentie verslagen wordt. De 308SW van 2011 in e-hdi uitvoering is in aanschaf duurder maar verbruik is veel gunstiger bij nagenoeg dezelfde prestaties.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.
Lezersreacties (0)
Reageren