Peugeot 307 XSI 1.6 16V (2002)

autoreview

Peugeot 307
Peugeot 307Peugeot 307Peugeot 307Peugeot 307Peugeot 307Peugeot 307 - interieurPeugeot 307 - interieur

Signalement

Uitvoering307 XSI 1.6 16V
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2002
Jaar van aanschaf2002
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

De 307 rijdt heerlijk en ziet er zowel vanbinnen als vanbuiten gelikt uit. Wel jammer dat de 307 inmiddels immens populair is, want op elke hoek van de straat staat er inmiddels wel een. Wat dat betreft begint het een tweede ‘Golf’ te worden, maargoed, dat heeft Volkswagen ook geen windeieren gelegd.

Ikzelf heb de luxe/sportieve XSi-uitvoering die werkelijk formidabele stoelen heeft. Ook de op dit model standaard aanwezige klimaatregeling werkt geweldig. De 1.6 16V is voldoende vlot, maar heeft zeker geen GTI-aspiraties. Verder is de auto, vooral voor deze klasse, opvallend stil. Ook niet onbelangrijk is de ruim aanwezige beenruimte achterin: dat doen maar weinig merken na!

Helaas heb ik het niet bepaald getroffen met mijn 307 en sta ik gemiddeld elke drie/vier weken bij de dealer. Een enkele keer een klein puntje is niet erg, maar mijn waslijst heeft inmiddels een dusdanige lengte bereikt dat ik me in mijn Peugeot niet meer zo lekker voel als toen ik de showroom uitreed. Een maandagmorgenmonster, kun je wel stellen (of is dit het nadeel van een hagelnieuw model?). Toch ga je je op een gegeven moment afvragen of je airbags eigenlijk wel zullen werken, want er gaan dingen stuk die niet eens stuk mógen gaan.

Voorts: serviceverlening van de dealer (Autoservice Willemse Rotterdam) is bedroevend. Aan de balie word je door ordinaire receptionistes te woord gestaan die hun sigerettenrook letterlijk midden in je gezicht uitblazen. Werkelijk schandalig! Vervangende auto moet je bij garantiereparatie betalen... Reparatie onder garantie kost je dus altijd geld. Kijk voor de grap eens naar mijn gebrekenlijst wat mij dat allemaal wel niet heeft gekost!

PROBLEMEN

- Richtaanwijzerschakelaar defect (wordt voor de tweede keer vervangen)
- Rechter wang bestuurdersstoel geknakt
- Binnenkant stoffering achterbank kwam naar buiten (niet goed gestikt/te kort afgeknipt)
- Rechter zonneklep uit de hemel getrokken (schroef ontbrak)
- Zendergeheugen autoradio defect
- Automatische volumeregeling radio (harder bij hogere snelheid) werkt niet
- Resonantie bij 2500 tr/min
- Motor loopt stationair niet mooi rond (is normaal voor een zestienklepper volgens de dealer)
- Rammel uitlaat
- Los onderdeel (rammel) in kofferklep
- Rechter buitenspiegel klapte niet meer consequent uit, later ook de linker niet meer
- Piepende remmen
- Terugroepactie om hitteschild te plaatsen

6,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien

Lezersreacties (0)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.