AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het

Peugeot 307 SW 2.0 HDI 110pk (2002)

autoreview

Peugeot 307 SW
Peugeot 307 SW
Peugeot 307 SW
Peugeot 307 SW
Peugeot 307 SW
Peugeot 307 SW
Peugeot 307 SW
Peugeot 307 - interieur
Peugeot 307 - interieur

Signalement

Uitvoering307 SW 2.0 HDI 110pk
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2002
Jaar van aanschaf2002
KM-stand bij aanschaf10 km
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

Rijdt in één woord geweldig. Een zeer sportieve diesel, ’spritzig’ als het moet en zeeeer rustig als het kan. Het enige geluid in het interieur komt van het rollen van de banden. (Aanvulling okt 2005: Ondanks meerdere keren bij beurten gemeld te hebben, blijft er een vreemd ’klokkend’ geluid bij het rijden. Alsof er iets los zit in de wielophanging.)
Wegligging, acceleratie, rijcomfort, zitpositie, handelbaarheid: alles prima.
Een waar genot is de cruisecontrol: op de autosnelweg hoef je eigenlijk alleen nog je rechtervoet te gebruiken om te remmen; gas bijgeven of terugnemen kan met de bedieningsknopjes.

Het verbruik is (volgens de boordcomputer) gemiddeld 6,6 l per 100 km (dit zou lager kunnen, want ik heb de airco constant ingeschakeld). Geen olieverbruik. De motor is al lekker ’los’ en is enorm soepel.

Het glazen panoramadak (mijn echte reden voor de keuze voor deze wagen) is steeds weer genieten, ook in de winter. Wat een licht en ruimte: het gevoel van een cabrio, maar dan comfortabeler, zonder tocht of kou.


Update 28 april 2004
Verbruik is iets gezakt tot 6,4 l/100km. Motorisch en qua rijeigenschappen bevalt de wagen nog steeds bijzonder goed. Punt van irritatie: de steeds weer optredende kraakjes in het gebied rond de middenstijl. In het 1½ jaar heb ik al 4x (kop)lampen moeten vervangen; vind ik nogal veel. Verder is de 12V-voorziening tijdelijk buiten bedrijf, hetgeen lastig is i.v.m. losse navigatiekit.


Update 21 oktober 2005
Inmiddels 86.000 km gereden. Bij 70.000 km waren er drie reparatiemomenten: stabilisatorstang voor, koppelingsplaten, wielophanging voor. Inmiddels irriteert het al genoemde ’klokkend’geluid mij behoorlijk. Elke oneffenheid geeft dit geluid. De dealer is in deze m.i. zeer laks.
Ander punt: krakend geluid rond middenstijl. Al vanaf het begin. Kan worden opgeheven door scharnier/sloten extra te smeren. Echter: als ik er bij de beurt niet extra om vraag, wordt het niet gedaan.
Ander punt: het aantal keren dat ik het re-dimlicht en het li-achterlicht heb moeten vervangen is niet meer te tellen.

PROBLEMEN

Bij 70.000 km waren er drie verschillende reparatiemomenten: stabilisatorstang voor, koppelingsplaten, wielophanging voor.
Vreemde geluiden in de wielophanging.
Krakend geluid rond de middenstijl.

Nu heb ik het geluk dat de wagen geleast wordt. Dus de extra kosten drukken niet op mijn portemonnee. Desondanks voor mij beslist geen Peugeot meer.

6,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? nee

Lezersreacties (2)

Reageren