Peugeot 306 XS 1.8 16V (1998)
autoreview
Signalement
Uitvoering | 306 XS 1.8 16V |
---|---|
Versnellingen | 5, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 1998 |
Jaar van aanschaf | 2003 |
KM-stand bij aanschaf | 66.000 km |
KM-stand laatst | 0 km |
ERVARINGEN
Auto gekocht bij een Dealer in Oosterhout (NB) en was eigenlijk veel te duur (achteraf gezien).
De auto op zich is een zeer fijne met een lekkere motor en een heerlijk onderstel. Een zeer goede mix van comfort en sportiviteit. Ik ben de tweede eigenaar en ben best tevreden met m"n aankoop. Ik heb er zelf een kanteldak (laten doen), carkit en een radio met cd-wisselaar in gezet. Hier heb ik zeer veel plezier van. Het is een prettige rijdersauto en ik maak de laatste tijd 100 km per dag dus zeker aan het nieuwe rijden begonnen en toch 1:13.5 rijden. Wat mij zeer beviel was ook de rust in het interrieur. Een zeer stille auto van binnen wat een hele hoop rust geeft tijdens het rijden. Ik heb alleen net iets te weinig beenruimte voor mijn forse postuur (1.96m) en begin daarom nu last te krijgen van mijn knie. Ik ga de auto verkopen. Niet zo zeer voor de krappere ruimte voorin, maar voornamelijk omdat het goedkoper is om gebruikt diesel te gaan rijden.
PROBLEMEN
Ik was heel blij dat het een Leeuwenkeur (Peugeot huismerk) occasion was, want hier heb ik nogal veel gebruik van mogen/moeten maken.
Onder garantie vervangen:
- printplaat bedieningspaneel blower
- Het passagiersportier wilde niet ophouden met lekken aan de onderkant, het interrieur in. Tot drie keer toe is het folie aan de binnenkant van de deur vervangen en ook eens het gehele deurrubber.
- Een keerring in de versnellingsbak (garantie importeur dus gelukkig niets aan hoeven betalen, hele dag werk)
Overige dingen:
- Ik had er een extra sleutel bij besteld en na heel veel moeite is de dealer er achter gekomen dat er bij de importeur een verkeerd sleutelnummer op de auto staat. Dit kan de importeur overigens niet wijzigen !!?????!
- Bij m"n eerste beurt kreeg ik te horen dat de remslangen vervangen moesten worden (320 euro excl. !!) dit vindt ik erg grof voor een auto van 4.5 jaar oud.
- ook bij de eerste beurt gelijk de einddemper, gelukkig zelf vervangen maar toch nog 150 euro.
- Bij laatste (tweede) beurt de tussendemper moeten vervangen, zat een gat in van 4 cm.
- laatste beurt ook waterpomp moeten vervangen. Op zich niet erg maar deze zit direct aan de distributieriem en die moest dus ook.
De onderhoudskosten zijn mij vies tegegevallen voor een auto die zo fijn rijdt. Ik zal ook geen Peugeot meer kopen al was het alleen maar door deze tegenvallende kosten voor het onderhoud. De termijn waarop bepaalde dingen vervangen moeten worden is mij veel te kort. Heb ik met m"n Colt nooit last van gehad. Deze was qua onderhoud, nagenoeg onderhoudsvrij, op het reguliere na dan natuurlijk.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? nee
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.
Lezersreacties (0)
Reageren