Peugeot 306 Cabriolet 1.8 (1999)

autoreview

Peugeot 306 Cabriolet
Peugeot 306 CabrioletPeugeot 306 CabrioletPeugeot 306 CabrioletPeugeot 306 CabrioletPeugeot 306 Cabriolet

Signalement

Uitvoering306 Cabriolet 1.8
Versnellingen4, Automaat
Bouwjaar1999
Jaar van aanschaf2013
KM-stand bij aanschaf165.000 km
KM-stand laatst164.000 km
Lezerswaardering: 84%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Twee jaar in bezit

  • 164.000 km

Op zoek naar een jongensdroom begon twee jaar geleden de zoektocht. Er moest een Cabrio komen! Welke was snel duidelijk, hij moest een linnen cabrio dak hebben en de 306 cabrio is in mijn ogen een van de mooiste cabrio's ooit gemaakt.

Lang gezocht naar de juiste auto die mij een goed gevoel gaf, helaas zijn er een heleboel slechte cabs te koop voor veel te veel geld. Toen liep ik toevallig tegen mijn cab aan, een blauwe phase 2.5 306 Cabrio uit 99. Bruin/beige lederen interieur en 164.000 km op de klok.

Proefrit gemaakt, nachtje over geslapen en een week later was hij van mij, mooier kon de zomer niet beginnen.

Hoe rijd het?
In een woord Fantastisch! Zeer comfortabel, stil en relaxed. Pittige 1.8 16V blok erin met 110 pk's. Top snelheid op de teller tegen de 200 km/u

Extra erbij gekocht: Set winter banden op stalen wielen, wind rek en een DAB+ audio systeem van Kenwood, ook heb ik de originele peugeot speakers vervangen voor Kenwood speakers, een hele verbetering

Tsja, Franse auto's hebben een naam, zeker als ze op leeftijd komen. Ook dat heb ik gemerkt. Wat is er allemaal kapot gegaan en er vanaf gevallen? :-P (en inmiddels vervangen/gerepareerd)

Katalysator afgebroken, druklager van de koppeling uit elkaar gespat, middendemper verloren, radio kapot, Lip voorbumper verloren, mistlampen voorzijde zijn er spontaan mee gestopt, Hij vreet H4 lampen minstens 4 per jaar. Accu defect, hydroliek cilinders van het dak lek.

Zijn er dan geen pluspunten? Jazeker, de ritten waarbij het dak open gaat, alle ramen open over de A9 en een Boeing 747 over je heen vliegt, op vakantie naar Oostenrijk en 3000 km dak open en je bent alle problemen vergeten, gewoon genieten met dat ding.

Het verbruik in stadsverkeer is vrij hoog, ik rij er ongeveer 1 op 10 mee, echter op de duitse autobahn heeft hij 1 op 16 lopen.

Wat komt er binnenkort aan, de Distributie riem en water pomp worden volgende week vervangen, een grote beurt met weer een verse APK, ook zijn voor de APK de remblokken achter aan de beurt.

Ik hou hem nog even, wat een heerlijke auto is dit. Dit wordt over een paar jaar zeker een klassieker!

7,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (0)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.