Peugeot 306 Break XRdt 1.9 (1998)

autoreview

Peugeot 306 Break

Signalement

Uitvoering306 Break XRdt 1.9
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar1998
Jaar van aanschaf2006
KM-stand bij aanschaf167.000 km
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

Dit is mijn derde P 306 turbo diesel. Hoewel de vorige drie wat minder speling in de aandrijflijn hadden, moet ik zeggen dat deze de goedkoopste in onderhoud is geweest. Het is elke dag starten - filerijden. Naast het reguliere onderhoud (beurten en apk) heb ik geen extra kosten gehad. Totale kosten na 65.000 km eigen gebruik ongeveer 350 Euro, en dat nog wel bij een Peugeot dealer (van der Mispel in Driebergen). Daarbij moet ik wel zeggen dat de eerste zes maanden er wel kosten geweest zijn (multiriem, spanrol) maar die werden onder garantie verholpen bij van Laar in Voorthuizen (Nissan). De koppeling kraakt iets. Kraken wordt veroorzaakt door de spie waaromheen de drukgroep draait. Door deze vet te houden ben ik inmiddels 35.000 km verder, inclusief een reis naar Noorwegen met aanhanger.
Wat bevalt: de betrouwbaarheid, acceleratie van 90-120 km/h, comfort op snelweg, uitstekende handelbaarheid, ruimte, regensensor.
Wat niet bevalt: roet bij snelle acceleratie, rammeltjes, bagageafdekking. Ook zijn de zittingen nu wel iets aan het doorzitten.

PROBLEMEN

Het bovengenoemde probleem met de koppeling (geen kosten), multiriem, spanrol (garantie).
De regensensor is een keer van de voorruit losgesprongen bij warm weer. Vastgelijmd met siliconenkit.
De breedstraler links vervangen omdat de reflector verroest was.

8,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (0)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.