Peugeot 206 XN 1.1 (1999)

autoreview

Peugeot 206
Peugeot 206Peugeot 206Peugeot 206Peugeot 206Peugeot 206Peugeot 206Peugeot 206Peugeot 206 - interieurPeugeot 206 - interieurPeugeot 206 - interieur

Signalement

Uitvoering206 XN 1.1
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar1999
Jaar van aanschaf1999
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

Positief:
-remkracht
-wegligging op droog wegdek
-uiterlijk/voorkomen
-acceleratie/topsnelheid in relatie tot motorinhoud (1.1l)zeer goed
-nooit last van spoorvorming

Negatief:
-tordeert bij sterk remmen
-weinig comfort op hobbelig wegdek(1.1 versie heeft minder goede ophanging dan de andere 206 modellen)
-zwaar last van onderstuur bij nat/glad wegdek(glijdt plotseling (niet geleidelijk) weg over voorwielen in de bocht)
-slecht zicht naar achteren
-standaard: wiswasinstallatie op achterruit, handschoenenkastje en handgeschakelde versnellingsbak
-benzine verbuik 50l op 600 km(1 op 12)(50l op 750 km is bij zuinig rijden mogelijk)
-acceleratie in absolute zin valt zwaar tegen
-tegen de berg op in België halen de vrachtwagens je in (70km/uur rijden in de derde versnelling is dan het hoogst haalbare)
-benzine meter geeft nooit ’vol’ aan, al loopt de benzine uit de vulopening
-driepuntsgordel blijft eeuwig achter de hendel van de voorstoel hangen
-de hendel om de voorstoelen om te laten klappen, naar voren duwen als je de stoel naar achter wil, en naar achter duwen als je de stoel naar voren wil. Niet iedereen is dit omgekeerde principe gewend, met als gevolg dat de stoel helemaal uit z’n verband wordt gerukt.

PROBLEMEN

-motormanagement (computer) 2 maal stuk gegaan (beide keren op vakantie in de bergen: kou en vocht?)
-rem linksvoor blijft af en toe hangen(dealer ziet geen probleem zolang ze het nog doen)
-water druppelt naar binnen bij regen(raam-rubber)
-gas blijft geregeld "hangen", hij blijft dan in de vrije versnelling hoog in de toeren
-bij het openen van de ruiten (handmatig)piept het alsof er nest muizen tussen zit (is volgens de dealer alleen op te lossen door de hele deur te vervangen)
-sproei-installatie voorruit besproeit iedereen en alles behalve de voorruit

3,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien

Lezersreacties (2)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.