Peugeot 206 GTI 2.0-16V (1999)
autoreview
Signalement
Uitvoering | 206 GTI 2.0-16V |
---|---|
Versnellingen | 5, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 1999 |
Jaar van aanschaf | 2008 |
KM-stand bij aanschaf | 100.600 km |
KM-stand laatst | 110.000 km |
ERVARINGEN
- 110.000 km
Vandaag was het dan zover! Er stond in Roosendaal een Peugeot 206 2.0 GTI op mij te wachten. Vorige week vrijdag mijn eerste kennismaking gehad met de 206 gti en ik moet eerlijk toegeven, die is uitstekend bevallen! Zaterdag overgegaan tot koop van de auto, en vandaag kon ik hem ophalen!
De gekochte GTI is uit 1999, maar als je hem ziet zou je zeggen dat hij zo de fabriek uit kwam rollen. Toch is de klok de 100.000 km al gepasseerd, maar aan de auto was het niet af te zien. Naast een strak uiterlijk heeft de auto ook een lekker geluid. Een openlucht filter & een Remus uitlaat doen zijn werk. Heerlijk als je hem eens lekker doortrekt in de toeren!! Tijdens de proefrit beviel de wagen uitstekend. Alles reed, schakelde en remde lekker soepel. Geen rare geluiden, lekker strak geveerd en een super handling!
Mijn vorige auto was een Peugeot 106, het kleine broertje. En vergeleken bij deze leeuw mag ik wel echt zeggen KLEINE broertje. Ik stapte over van 75 naar 140 pk, nou dat verschil merk je wel! Zonder moeite naar de 180, harder ben ik nog niet gegaan op de eerste dag. Terwijl mijn vorige de grootste moeite had met het bereiken van de 170 km/u.
Naast het prestatievermogen is ook het rammelen en trillen en suizen in de auto een heel stuk minder. Natuurlijk nog wel aanwezig, maar goed het is een sportwagen. Ook de stoelen zaten enorm lekker! Goeie combi zo dat halve leer met alcantra. Lekker stevig zit je erin gedrukt als je het gaspedaal naar beneden duwt.
De auto is afgeleverd met een volledig nieuwe APK. Ook is de wagen grondig nagekeken. Problemen heb ik nog niet gehad met de wagen, maar goed wat niet is kan nog komen!
Tot nu toe nog niets anders dan lof eigenlijk over de auto, het enige minpunt: De ruitenwissers.
PROBLEMEN
- 110.000 km
Update 19-05-2008:
Nog steeds geheel probleemloos aan het rijden. Alles werkt nog perfect, nog geen rare dingen kunnen vinden. Wel weer een puntje van ergernis erbij. Het schermpje, met buitenboord temperatuur en tijd etc., is nogal moeilijk leesbaar overdag. Vooral wanneer je met je verlichting aan rijd. Niet dat er nou zoveel belangrijke informatie op het schermpje staat, maar toch altijd handig als je weet hoe laat het is! Verder echt nog steeds een super wagen! Alles bevalt me uitstekend. Daarnaast heb ik wat foto’s genomen, heb er hier een aantal toegevoegd.
Update 30-09-2008:
Ben nog steeds zeer tevreden over de auto. Mijn Bovag garantie zit er ondertussen op, dus alle problemen die nu gaan volgen zijn voor eigen rekening. Maar tot dusverre nog niets gehad. Het benzineverbruik is ergens tussen de 1:10 en 1:14, ligt er een beetje aan in wat voor stemming ik ben. Verder vind ik de ruitenwissers nog steeds irritant. Als het flink regent is het geen probleem, maar bij een aantal druppeltjes werkt die sensor echt totaal niet..
Verder zijn de 140 pk\'s niet meer zo speciaal als ze in het begin waren. Het is leuk dat ze erop zitten (vooral lekker op de snelweg en de stukken dat je een keer lekker je pedaal in wil trappen) maar echt super snel is hij niet. De vering van de auto is behoorlijk stug, af en toe zijn drempeltjes of bultjes best lawaaiig om te nemen. Op de een of andere manier lijkt het soms wel of deze helemaal niet gedempt worden.
Verder eigenlijk alleen nog maar positieve berichten over de 206. De km stand stsaat ondertussen op ongeveer 111.000 km.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.