Peugeot 106 XN Ace 1.1i (1992)
autoreview

Signalement
Uitvoering | 106 XN Ace 1.1i |
---|---|
Versnellingen | 5, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 1992 |
Jaar van aanschaf | 2007 |
KM-stand bij aanschaf | 216.000 km |
KM-stand laatst | 0 km |
ERVARINGEN
De 106 is mijn eerste auto. Ik heb hem gekocht voor 400 euro bij iemand ergens in friesland. Het was dan wel niet meer moeder’s mooiste, maar toen ik hem proefreed was werkte alles. Auto is zegmaar van den verre mooi, maar heel dichtbij verre van mooi :P Het design van de auto vind ik overigens wel mooi, zowel binnen als buiten. Het andere model bumper dat door een van de vorige eigenaren op mijn auto zit staat ook erg koddig.
De auto is lekker geveerd en zit comfortabel, met de 1.1 motor is het redelijk snel vooruitkomen. Bochten nemen is heerlijk. Interieur is mooi met de blauwe vloerbedekking, stoelen zitten redelijk goed. Ik vind het hinderlijk dat de blower niet zo hard kan, en dat de ruitenwissers niet een zeer langzame stand hebben. Tijdens het rijden hoor ik af en toen wat getik, denk steenslag, vanuit de kofferbak, maar de hoedenplank dempt dit geluid wel een beetje. Verder is hiertegen de radio fijn hard te zetten, maar de orginele boxjes die in mijn deur zitten zijn niet om over naar huis te rijden. Daarop heb ik op de plek des onheils maar 2 boxen gemonteerd. Als je op de snelweg 120 rijdt maakt de auto behoorlijk wat toeren (geen toerenteller op mijn auto) en is het geheel aardig lawaaiig, maar dit is ook weer te verhelpen met mijn vriend de radio..
Ik voel me echt de koning te rijk als ik over slandsherenwegen mag toeren met mijn auto. Volgens mij is iedereen verliefd op zijn eerste auto. Het is een gevoel wat je niet kan beschrijven, en derhalve ga ik hier ook geen poging doen. Je kent het of je kent het niet. Basta.
PROBLEMEN
Als de motor koud was dan moest ik heel veel toeren trappen omdat hij anders uitviel. Het schijnt dat er een nieuw spruitstuk op is gezet door een of andere beunhaas met carburateur. Orgineel hoort dat een spruitstuk met monopoint injectie te zijn. Het probleem is deels verholpen door er een choke in te bouwen. Het enige probleem wat ik toen nog had was dat ik lang moest starten voor hij aansloeg. Ik heb een flesje injection cleaner ofzo gekocht voor een tientje bij de bezinepomp, en dat in de tank gekieperd. Hiermee zijn mijn problemen (vooralsnog) de wereld uit.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.